הודעת מזכיר הממשלה בתום ישיבת הממשלה מיום 5 בינואר 2014

הודעת מזכיר הממשלה בתום ישיבת הממשלה מיום 5 בינואר 2014

א. בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה:

"אני מבקש לסכם בקצרה כמה היבטים של שנת 2013.

קודם כל לגבי הביטחון. בשנת 2013 חווינו, לפי הנתונים הרשמיים, את מספר הנפגעים הנמוך ביותר מזה עשור. זה איננו מקרי, זה פרי מדיניות מאוד ברורה של תגובה וסיכול – תגובה מהירה וגם סיכול מתמשך כנגד אלה שמבקשים את נפשנו. בכל מקרה, התוצאה בשנה זו היא הנמוכה ביותר במספר הישראלים שנפגעו מזה עשור.

הדבר השני הוא שפל שלא היה מזה עשרות שנים באבטלה. האבטלה הגיעה עכשיו, לפי הדיווח האחרון, ל-5.5%. אני רוצה לציין שזה המשך של מגמה של המדיניות הכלכלית של הממשלה הזו, שהובלנו ב-4 השנים שקדמו לשנה הזאת , וזה המשך מבורך.

כאשר נכנסתי לתפקיד ראש הממשלה בקדנציה השנייה לכהונתי בתפקיד זה, נדמה לי ששיעור האבטלה היה קרוב ל-10% בשיטת החישוב הנוכחית. כלומר, כל שנה אנחנו בירידה. יש לנו, כמובן, משימה גדולה להמשיך גם את הצמיחה וגם את הירידה באבטלה. אלו הדברים הבסיסיים ביותר בכלכלה שמראים כיצד ישראל חריגה, חריגה לטובה, לא רק באזור המזרח התיכון, צפון אפריקה והאזור שמדרום לנו, אלא גם, אני חייב להגיד, מול כלכלות אירופה, כלכלות מפותחות ביותר. ובכן, זה הנושא השני.

הנושא השלישי, בנוסף לביטחון וכלכלה, הוא נושא המסתננים. בסוף 2013 אנחנו רואים בלימה מוחלטת של תופעת ההסתננות לישראל, הסתננות העבודה הבלתי חוקית, ובמקביל, הוצאה של פי 6 במספר המסתננים שיצאו מישראל. יותר מ-2,600 מסתננים הוצאו. אני רוצה להדגיש שלא מדובר בפליטים, מדובר במפרי חוק שאנחנו ממצים איתם את הדין.

אני רוצה לברך את שר הפנים וגם את האנשים האחרים שעובדים אתו, כולל אנשי משרדי, על הפעולה המבורכת הזאת. קודם בלמנו ועכשיו אנחנו מוציאים, ומוציאים במספרים גדלים והולכים. זו פעולה מורכבת, מסובכת, יש בה היבטים משפטיים, היבטים פליליים, היבטים מיסויים והיבטים בינלאומיים מורכבים, אבל הפעולה הזאת, כפי שהבטחנו, מתבצעת ותימשך. נמשיך להוציא את המסתננים הבלתי חוקיים מערינו.

בישיבה היום נדון על הדו"ח התקופתי של מדד ההסתה ברשות הפלסטינית. השר שטייניץ יציג את הדברים. ההסתה הזאת לצערי נמשכת. ראינו היבטים לכך גם בימים האחרונים. נמשכת ההתנגדות, קודם כל, להכרה במדינה היהודית, לזכותנו להיות כאן, שלילה מוחלטת. כל מה שאנחנו רואים יוצא מתוך השורש המורעל הזה. יש גם דברים רבים אחרים, אבל זו בעיה יסודית, שאנחנו מתמודדים איתה בשיחות שלנו עם מזכיר המדינה קרי – שיחות רציניות, מקיפות ונוקבות, שבהן עולה הנושא הזה ועולים גם נושאי ליבה אחרים, בוודאי בראשם ביטחון ישראל, שחייב להישאר בידי ישראל, כדי שנוכל להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום בארצנו. לרגע אחד איננו מתכחשים ואומרים – זו ארצנו. אנחנו לא זרים בירושלים, אנחנו לא זרים בבית אל, אנחנו לא זרים בחברון. אנחנו יודעים שאנחנו רוצים להגיע להישג, אבל ההישג הזה לא יכול למחוק את זכויותיה של מדינת-ישראל, את זכויותיו של העם היהודי, ומנגד, בכלל, את הזכות היסודית למדינת לאום יהודית – זה, אני חוזר ואומר, שורש הסכסוך ולדעתי גם שורש ההסתה שאינה מכירה בעובדת יסוד זאת.

בכל מקרה, הדיונים האלה יימשכו. המזכיר קרי יחזור הנה, לפי התכנון שלו, בשבוע הבא ואנחנו עומדים על הדברים החיוניים להבטיח את עתידנו כאן.

בסוף החודש אני אסע לדבוס. אני חושב שחשוב להציג שם את הישגי הכלכלה הישראלית, אבל מעבר להצגת ההישגים שלנו עד כאן, המטרה צריכה להיות לקדם את הקשרים שיביאו לטיפוח מנועי הצמיחה להמשך הדרך. מנועי הצמיחה האלה הם, קודם כל, ארבעה:

האחד, פיתוח שווקים חדשים. קודם כל בסין, אבל לא רק בסין, יש הרבה כלכלות חדשות שמעוניינות במוצרים הישראליים, בהשקעות ישראליות, בסחר עם ישראל, בטכנולוגיה ישראלית.

השני, הטכנולוגיה עצמה – להביא אנשים לכאן, בראש וראשונה, הסייבר ו"מהפכת הנגב" שמתרחשת לנגד עינינו, אבל אנחנו רוצים לראות את זה גם במהפכה הביוטכנולוגית בגליל, כמובן בפריסת מערכות הסייבר, הסיבים המהירים, במדינת ישראל, וכמובן השינויים שאנחנו רוצים לעשות בחינוך.

השלישי, התשתיות הפיזיות – לא רק סיבים מהירים, אלא כבישים מהירים, רכבות ואפשרויות גדולות לסחר בינלאומי שמתלוות לפיתוח התשתיתי שאנחנו עושים, אם זה בנמלים, אם זה בקישור בין אילת לאשדוד, אלו דברים שמייצרים מנועי צמיחה עולמיים.

הרביעי, דבר שאנחנו מדברים עליו לא מעט – שילוב האוכלוסייה הערבית והחרדית בשוק העבודה – זה עוד מנוע צמיחה גדול.

כל אלה וגם נושאים אחרים אני מתכוון להעלות במפגש הזה עם מנהיגי המדינות והכלכלה העולמית בדבוס. "

השר יובל שטיניץ הוסיף:

"ראש הממשלה, אנחנו נציג עכשיו את מדד ההסתה. זה מדד שנתי שהמשרד למודיעין ואסטרטגיה מכין כל שנה מאז 2009.

אני רוצה לציין באופן כללי, כי מדובר לא בדוגמאות ספורדיות, מדובר במערכת שלמה של חינוך להשמדת מדינת-ישראל ולשלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. אלו המסרים העיקריים – שלילת קיומה של ישראל כמדינה יהודית; שלילת קיומו של העם היהודי כעם בעל זכויות וכניעה ישירה או עקיפה להריגת וגרוש היהודים מארץ ישראל. מדובר במערכת מקיפה, בכל מערכת החינוך, בכל הגילאים של הרשות הפלסטינאית.

אני מוכרח לציין את הדבר הזה, כי אף פעם איננו מאבדים את התקווה להשיג שלום, אבל מצד שני, אסור לנו גם לטמון את הראש בחול כבת יענה. שלום זו לא רק פיסת נייר, זה אמור להיות שלום אמיתי ולכן הדברים הללו חשובים. עדיין אין לנו את הכימות המספרי הסופי של שנת 2013, של הרבעון האחרון, יהיה לנו תוך שבועיים, אבל אני יכול להגיד שמה שמסתמן ב-2013, שלא רק שההסתה לא נפסקה, אלא ברבעון האחרון מסתמנת עלייה בכמות ההסתה בכלל ובקריאה המפורשת לפעולות אלימות וטרור נגד ישראל או נגד אזרחי ישראל בפרט.

הנושאים יוצגו ולאחר ישיבת הממשלה, לאחר כמה שעת, המצגת תהיה פתוחה גם לתקשורת. "

ראש הממשלה התייחס לדברי השר שטייניץ:

"תודה, אני חייב להגיד שהנושא הזה עולה בשיחותינו עם האמריקנים ואחת המשמעויות של זה, שכל הסכם צריך להיות פרוס לאורך זמן, וקודם כל לדרוש, אבל גם לאפשר שינוי בתרבות ההסתה הזאת.
לאפשר זמן שבו אנחנו בוחנים האם היה שינוי, האם השינוי לרעה, האם השינוי לטובה, ובהתאם לכך לבחון גם פרמטרים אחרים של קיום ההסכם. זה בהחלט מרכיב חשוב, על כן אני חושב שחשוב גם להעלות זאת כאן. אנחנו עושים זאת תקופתית, אבל במקרה זה זה מצטלב עם צורך חשוב בהגדרת מבנה השלום והנתיב לשלום, כדי שבאמת יהיה שלום. תודה."

***

ב. הממשלה שמעה היום סקירה באמצעות מצגת מפי השר לנושאים אסטרטגיים ומנכ"ל משרדו, יוסף קופרווסר, בנושא "מדד ההסתה" ותרבות השלום ברשות הפלסטינית. במסגרת הסקירה הוצגו התבטאויות וביטויים של הנרטיב המרכזי של הפלסטינים הכוללים דמוניזציה של ישראל והיהודים, לגיטימציה של כל צורות המאבק, שלילת קיומה של מדינת ישראל וכן הקביעה כי פלסטין משתרעת מן הים עד הירדן.

בנוסף הוצגו ביטויים והתבטאויות בכלי התקשורת הפלסטינית, באתרים הרשמיים של הרשות הפלסטינית באינטרנט, במערכת החינוך הפלסטינית ובנאומים של ראשי הרשות הפלסטינית.

***

ג. הממשלה דנה בהרחבת סל שירותי הבריאות לשנת 2014, והחליטה כדלקמן:

1. לאשר, לפי הצעת שרת הבריאות, בהסכמת שר האוצר, מתוקף סמכות הממשלה לפי סעיף 8(ב)(1) לחוק ביטוח בריאות ממלכתי, התשנ"ד- 1994 (להלן- החוק) הוספת שירותים לסל שירותי הבריאות לקופות החולים (תוספת שניה לחוק) ולמשרד הבריאות (תוספת שלישית לחוק), בהתאם למפורט בטבלה שלהלן, וזאת החל מיום 12.1.2014.

2. בהמשך לאמור בסעיף 2(ג) להחלטת ממשלה מס’ 224 מיום 13.5.13 (להלן- החלטת הממשלה) לקבוע כי לעלות הסל לקופות ייתווסף בשנת 2014 סכום של 288.767 מיליון ₪, ואילו לבסיס תקציב משרד הבריאות ייתוסף בשנת 2014 סכום של 2.419 מיליון ₪, למימון הוספת השירותים לסל הבריאות שבאחריות קופות החולים ומשרד הבריאות, בהתאמה.

3. בתוך 30 יום ממועד החלטה זאת, יגישו משרד הבריאות ומשרד האוצר הצעת החלטה לממשלה בדבר הסדרת סיוע לחולי CF לצורך קבלת עזרה בניקוז ריאתי, וזאת בהתאם ובהמשך להמלצת הוועדה הציבורית להרחבת סל הבריאות ; לצורך מימון ההסדר, מופחת סכום של 8.814 מיליון ₪ מסכום התקציב המוקצב בהחלטת הממשלה לתוספת לסל הבריאות בשנת 2014.

הערה: ההתוויות המדויקות למסגרת ההכללה בסל, לרבות הגדרת מצבי הזכאות והקריטריונים הרלבנטיים, יפורטו בחוזרי משרד הבריאות.

רשימת הטכנולוגיות הרפואיות (באתר ראש הממשלה).

ג. שירותים באחריות משרד הבריאות
שם הטכנולוגיה

התוויה

מכשירי שיקום ניידות והליכה – עמידונים

מימון ציבורי של עמידונים לילדים עם מוגבלות בניידות שאינם מסוגלים להשיג עמידה עצמאית או עמידה בעזרת אביזרי עזר אחרים

ד. הממשלה דנה בהעברת שטח הפעולה: הפיתוח הכלכלי-חברתי והסדרת התיישבות בדואים בנגב ממשרד ראש הממשלה למשרד החקלאות ופיתוח הכפר, והחליטה כדלקמן:
בהמשך להחלטות הממשלה מספר 1999 מיום 15.7.2007; מספר 3707 ומס’ 3708 מיום 11.9.2011 (להלן "החלטות הממשלה"); מס’ 3903 מיום 4.12.2011 ומספר 5345 מיום 27.1.2013:

1. בהתאם לסמכות הממשלה לפי סעיף 31(ד) לחוק יסוד: הממשלה, התשס"א-2001, להעביר את שטח הפעולה של המטה ליישום התכנית להסדרת התיישבות בדואים בנגב (להלן – "מטה היישום") ושל הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב (להלן – "הרשות"), ממשרד ראש הממשלה למשרד החקלאות ופיתוח הכפר. בהתאם לסעיף 9(א)(11) ו-(ב) לחוק הממשלה, התשס"א-2001 להביא החלטה זו לידיעת הכנסת.
לוח הזמנים להעברת היחידות ייקבע על ידי שר החקלאות ופיתוח הכפר.

2. לתקן את סעיפים 4 ו-9 להחלטת ממשלה מס’ 3707, ואת סעיף 7 להחלטת ממשלה מס’ 3708, כך שבכל מקום בו נאמר "ראש הממשלה" – יבוא במקומו "שר החקלאות ופיתוח הכפר", ובכל מקום בו נאמר "משרד ראש הממשלה" יבוא במקומו "משרד החקלאות ופיתוח הכפר".

3. סעיף 4(ב) להחלטת ממשלה מס’ 3707 בטל.

4. להנחות את הממונה על התקציבים במשרד האוצר ליצור תחום פעולה ייעודי לרשות ותחום פעולה ייעודי נוסף למטה היישום באחריות משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ולהעביר לכל אחד מסעיפים אלו את תקני כוח האדם ואת כלל תקציב הרשות ומטה היישום בהתאמה, המופיעים בתקציב משרד ראש הממשלה.

5. להקים ועדת היגוי בראשות מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר ובהשתתפות משרד ראש הממשלה, משרד הבינוי והשיכון, מנכ"ל הרשות, נציבות שירות המדינה, אגף התקציבים ואגף החשב הכללי, להשלמת קליטתה של הרשות כיחידת סמך עצמאית במשרד החקלאות בתוך 3 חודשים. עד להשלמת ההיערכות המנהלית לקליטת מטה היישום ולקליטתה של הרשות כיחידת סמך עצמאית במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, ימשיכו מטה היישום והרשות לקבל את מלוא השירותים הדרושים לפעולתם הסדירה ממשרד ראש הממשלה וביחס לרשות – גם ממשרד הבינוי והשיכון.

***

ה. הממשלה דנה במינוי צוות לבחינה וליישום הדוח השני של הוועדה הציבורית לבדיקת האירוע הימי מיום 31.5.2010 (בנושא הבדיקה והחקירה בישראל של תלונות וטענות בדבר הפרות של דיני הלחימה על פי המשפט הבינלאומי), והחליטה כדלקמן:

א. למנות צוות לבחינה וליישום הדוח השני של הוועדה שמונתה בהחלטת הממשלה מס’ 1796 מיום 14.06.2010 בראשות שופט בית המשפט העליון (בדימוס) יעקב טירקל, לבדיקת האירוע הימי מיום 31.05.2010 (להלן: "הצוות").
ב. הצוות ימנה את החברים הבאים:
ד"ר יוסף צ’חנובר – יו"ר
תא"ל הרצל (הרצי) הלוי – מפקד פו"מ הנכנס
תא"ל (במיל’) רחל דולב – נציגת הפצ"ר
ד"ר רועי שיינדורף – המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט בין-לאומי)
עו"ד רז נזרי – המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (פלילי)
באשר לבחינתן וליישומן של המלצות הנוגעות לשב"כ – יבואו ראש אגף החקירות בשב"כ והיועץ המשפטי לשב"כ במקום תא"ל דולב.
באשר לבחינת נושאים הנוגעים למשטרה ולשב"ס – יוזמנו לדיוני הוועדה נציגי המשרד לביטחון הפנים, המשטרה והשב"ס.
היועץ המשפטי למשרד החוץ, היועץ המשפטי למערכת הביטחון והיועץ המשפטי למטה לביטחון לאומי ישמשו משקיפים בצוות.
ריכוז הצוות ייעשה על ידי עובד מדינה שימנה היועץ המשפטי לממשלה.
ג. על הצוות ללמוד את הדוח, לבחון את הצורך בהתאמות ובשיפורים בתחומים שונים ולהציע דרכים קונקרטיות ליישומו.
ד. כל גורם ממשלתי הנוגע בדבר ישתף פעולה באופן מלא עם הצוות ויעמיד לרשותו מידע ומסמכים הדרושים לו לצורך ביצוע תפקידו.
ה. הצוות יקבע את סדרי דיוניו ואופן עבודתו בכפוף לכל דין ולהנחיות היועץ המשפטי לממשלה.
ו. הצוות יגיש את המלצותיו לראש הממשלה בתוך 9 חודשים ממינויו.
משרד ראש הממשלה יעמיד לרשות הצוות את האמצעים הדרושים לביצוע עבודתו, לרבות ליווי משפטי.

***

ו. הממשלה דנה בערר של השר להגנת הסביבה על תכנית מתאר ארצית – שינוי התוויה למערכת מסילות הברזל בין באר שבע לאילת – תמ"א 4/10/23 שאושרה על ידי ועדת השרים לענייני פנים, שירותים ושלטון מקומי והחליטה לדחות את הערר ובכך לאשר את תכנית המיתאר האמורה.

 
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (4 הצבעות, ציון ממוצע: 5.00 מ- 5)

אין תגובות

פרסם תגובה

Funzing-I

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

הלנה אור - עיצוב גרפי

הלנה אור - עיצוב גרפי

תגובות אחרונות