שר התחבורה תתעורר! תושבי דרום ת"א סובלים מרעש המטוסים!

שר התחבורה תתעורר! תושבי דרום ת"א סובלים מרעש המטוסים!

ח"כ מירי רגב, יו"ר וועדת הפנים: "שר התחבורה תתעורר! תושבי דרום ת"א סובלים מרעש המטוסים! אני דורשת חלוקת רעש צודקת בין היישובים"

ועדת הפנים תפעל לשינוי תמ"א 4/2 המגדירה את תפעול נתב"ג

ח"כ מירי רגב, יו"ר וועדת הפנים, קיימה היום (ג’, 18.3.14), יום לפני סיום כנס החורף של הכנסת, דיון דחוף שעסק ברעש המטוסים הפוגע בחיי התושבים בדרום ת"א. היא ציינה כי יוזם דיון זה הוא מר ארנון גלעדי, חבר מועצת העיר ת"א.

מר גלעדי ציין את מצוקת התושבים, שמזה 3 שבועות סובלים מרעש מטוסים אדיר הנגרם בעת נחיתת המטוסים  בנתב"ג במסלול העובר מעל שכונות דרום ת"א. בכל 5 דקות מתבצעת נחיתה והמטוסים עוברים לעיתים בגובה של 500 מטר מעל בתי התושבים. "מישהו איבד את הרגש ואת שפיות הדעת במנהל התעופה האזרחית", אמר גלעדי. הוא הציע להסיט את מסלול הנחיתה כך שיעבור מעל שדרת פארקים וכן לאסור נחיתות בלילה בין השעות 22:00-06:00. תושבים נוספים שנכחו בדיון תיארו סבל קשה מהנחיתות המתבצעות כל ימות השבוע, כולל בשישי ושבת.

עו"ד אפרת לרנר, המייצגת את הישובים מזור ובארות יצחק, עדכנה  את הוועדה שגם יישובים אלו, הנמצאים מצפון לנתב"ג, עתרו עתירה מנהלית לקראת פתיחת מסלול הנחיתה 2,1 בחודש יוני. התושבים חוששים מרעש בלתי נסבל שיהפוך את החיים ביישובים לבתי נסבל. היא ציינה כי המרחק מבארות יצחק לקצה המסלול הוא פחות מ- 2 ק"מ.

גם תושבי ראש העין מתכוונים לעתור בעקבות מסלול זה. גיורא רום, מנהל מינהל התעופה האזרחי, אמר בציניות כי "אפשר להעביר את נתב"ג לאי בים". לדבריו נתב"ג היא "הקשר היחיד שיש לישראל עם העולם" וקיימות בו 120,000 תנועות בשנה. מספר זה גדל בשיעור של כ- 10% בעקבות מדיניות "שמים פתוחים". הוא הסביר כי 3 מסלולים נותנים כעת את הפתרון לנחיתות. כמו כן, תמ"א 4/2 מתווה את חלוקת הרעש וכיום ישנה העדפה לנחיתה במסלול 1,2  – המסלול שעובר מעל דרום ת"א.

הוא הסביר כי המסלול הצפוני החדש שבא מכיוון ראש העין, 2,1 , ייטול 40% מהנחיתות. עוד אמר כי לא ניתן להסיט את תוואי המסלול ולהעבירו מעל שדרת הפארקים שכן המטוסים חייבים לנחות בדיוק בתוואי הנוכחי מכיוון שנחיתתם מכוונת באמצעות קרן אלקטרונית שמנחיתה את המטוס תוך כדי הפעלת הטייס האוטומטי. עוד אמר כי כרגע תפיסת מינהל התעופה האזרחי היא כי כדי לדאוג לכדאיות הכלכלית של הטיסה יש להפעיל שני סבבי טיסה ביום ואלו יוצרים את הצטרך בנחיתות לילה. מר רום הוסיף ואמר כי הפתרון הטוב ביותר הוא הרחבת נמל התעופה הצבאי ברמת דוד והפיכתו לשדה תעופה אזרחי.

מר אודי ברעוז, סמנכ"ל מבצעים של מינהל התעופה האזרחי, אמר כי לדעתו הפתרון הוא חלוקת רעש צודקת בין היישובים באמצעות שינוי תמ"א 4/2. עוד אמר כי תנאי מזג האוויר הקיצוניים מגבירים את אפקט הרעש.

ח"כ מירי רגב, אמרה כי וועדת הפנים תפעל לחלוקת רעש צודקת יותר באמצעות שינוי התמ"א. עוד אמרה כי כרגע נראה שקיימת אטימות של מינהל התעופה ושר התחבורה כלפי אזרחים. היא הסכימה כי לטווח הארוך הפתרון הטוב ביותר הוא הקמת שדה תעופה חדש ברמת דוד. עד להקמת שדה תעופה כזה יש לחלק את הרעש בין המסלולים הקיימים.

ח"כ רגב, ביקשה כי יתקיים דיון בפגרה שאליה תוזמן ראש מינהל התכנון במשרד הפנים, שר הפנים ונציגות משרד התחבורה על מנת לבחון את שינוי תמ"א 4. כמו כן קבעה כי בכנס הקיץ תתקיים סקירה של שר התחבורה על הקמת שדה תעופה חדש. בנוסף ביקשה כי משרד התחבורה ימסור מה גישת השר לגבי הפסקת טיסות לילה. "אם השר יחליט שמטוסים ממשיכים לנחות בלילה ועל התושבים לסבול, שיאמר זאת!", אמרה ח"כ רגב. בנוסף ביקשה כי המשרד להגנת הסביבה יבצע ניטור רעש ויציג את ממצאיו בכנס הבא.

תמונת הכנסת באדיבות google street view

 
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (4 הצבעות, ציון ממוצע: 4.00 מ- 5)
הוסף תגובה

תגובות (1)

  1. שמים סוף למפגע רעש המטוסים 19/03/2014 להגיב
    https://www.facebook.com/stopnoise.tlv

פרסם תגובה

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

Funzing-F

Funzing-F

תגובות אחרונות