תמיכה מקיר לקיר בחברת נת"ע לקידום פרויקט הרכבת הקלה בת"א עד 2021

תמיכה מקיר לקיר בחברת נת"ע לקידום פרויקט הרכבת הקלה בת"א עד 2021

חברי ועדת הכספים הביעו אופטימיות בעניין עתיד הרכבת הקלה בת"א נוכח החלפת הנהלת החברה. יו"ר ועדת הכספים סלומינסקי: "ועדת הכספים תעמוד לרשות הנהלת נת"ע החדשה ומקווים שרכבת קלה בגוש דן אכן תתקיים עד 2021″

בתום דיון מיוחד שזימן יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) עקב מה שנראה כ"כסף גדול, מיליארדים, שירדו לטמיון, בהתנהלות של חברת נת"ע" (נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ), השבוע (ב’), יצאה ההנהלה החדשה של החברה בראשות היו"ר אלכס ויז’ניצר, מחוזקת ואף קיבלה הודעת תמיכה מיו"ר הוועדה סלומינסקי, כי יתמוך בחברה "על-מנת להבטיח שפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן יקרום עור וגידים לא יאוחר מ- 2021″.

סלומינסקי: עניין הרכבת הקלה בת"א, החל עוד לפני הרכבת הקלה בירושלים והמדינה השקיעה כבר 2.5 מיליארד ₪ ודבר לא התקדם. היו תכניות, התחלפו הנהלות והכל עומד במקום. פשוט בזבוז של כספי ציבור. וזה כשמדובר בקו הראשון שאף לא יביא יותר מדי תועלת. רק לחשוב שאם בדיוני התקציב היו לנו בצד עוד 2.5 מיליארד ₪, כמה גזירות על הציבור היינו מונעים? עכשיו סוף כל סוף, נבחר צוות שאולי יצליח להתניע את המהלך הזה, רק שאני מניח שהעלויות תהיינה הרבה יותר גבוהות וכמובן שגם הזמנים יהיו אחרים לחלוטין. בכל-אופן רוב הכסף עד היום ירד לטמיון". בתום הסקירה של ויז’ניצר, הודיע סלומינסקי כאמור, כי יתמוך בחברה.

יו"ר נת"ע, אלכס ויז’ניצר: "הפרויקט כולו במטרופולין ת"א עומד על כ- 100 מיליארד ₪. מדובר בפרויקט חסר תקדים, הגדול והמורכב שנעשה אי פעם בישראל. לביצועו אנו עושים שימוש בידע קיים מחו"ל ולא מבזבזים זמן על לימוד מאפס. הביצוע מחייב שינוים אדירים בתשתית וזה גרם לעיכובים, כעת הנהלה חדשה. החברה עושה רה-ארגון, מנגנון אופרטיבי, לא גדול, הרוב ב- Out-Sourcing , אנחנו נעסוק יותר באבטחת איכות. מלווה את הפרויקט אדם שבא מחברה בינ"ל עם ניסיון שב- 35 שנה אחרונות עסק ב- Under-Ground או ברכבת קלה. אנחנו לא צריכים לבנות ידע אלא להשתמש בידע קיים ולבנות בעתיד". נוכח הביקורת על ההתנהלות המופקרת של נת"ע עד כה, הודיע ויז’ניצר, כי "אנחנו לא נשארים במגדלי עזריאלי. סולם המשכורות בבקרה של הממונה על השכר וגם רשות החברות. הלוואי והמשכורות היו יותר גבוהות".

ח"כ זבולון קלפה (הבית היהודי): "ההשקעה שהתבצעה עד היום לא ירדה לטמיון, כי הושקעה הרבה מאוד עבודה. הגיע הזמן שהעיר העברית הראשונה תזכה לתחבורה ציבורית יעילה".

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "הכסף לא ירד לטמיון. אלכס הוא האיש הנכון במקום הנכון בפרוייקט הזה. התוצאות יהיו טובות. יהיו ביקורות, אבל האויב של הטוב הוא הטוב ביותר. אם ינסו כל מטר בתהליך הזה לדעת בדיוק, לא תהיה רכבת קלה במדינת ישראל. דיברו על ירושלים שזה לקח המון זמן, אבל זו רק עיר אחת בשליטה של אותם אנשים. פה הוא צריך להסתדר עם כל ראשי הרשויות וזה לא אתגר פשוט. אבל הכיוון הוא נכון".

ח"כ גילה גמליאל (הליכוד-ביתנו): "אלכס הוא בולדוזר שיירים את הפרויקט. בטוחה שבאזור גוש דן הרכבות ינועו מוקדם מהצפוי".

ח"כ רובי ריבלין (הליכוד-ביתנו): "היום ירושלמים לא מבינים איך ניתן היה לחיות ללא הרכבת הקלה. ההשקעה היא לא כל כך גדולה, לא נוכל לחלום להחיות את ת"א בלי שהרכבת תבוצע. צריכים לעודד את המשך העשייה והפעילות".

ח"כ יצחק כהן (ש"ס): "הפרוייקטור של המדינה הגיע למקום הנכון".

ח"כ רוברט אילטוב (הליכוד-ביתנו): "הכנסת צריכה לקדם ולעזור כי הפרוייקט הוא מאוד מורכב ומסורבל ואין ספק שכל הפרעה עלולה לדחות את הפרוייקט לעוד שנה שנתיים. אנחנו ככנסת צריכים לתת את הגיבוי המלא ולזירוז כל התהליכים ולקחת צד אקטיבי בניהול הדבר הזה. הפרוייקט מאוד מורכב ומסורבל".

נציגת ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל, טובה אבן חן, השמיעה דעה שונה: "אין שום צורך לשכנע אותנו שנחוצה תחבורה ציבורית, אבל לא רוצים את זה בצורה לא ראויה. אני תמהה: זומן כאן דו"ח מטעם יחידת המחקר של הכנסת, אף אחד לא מעלעל בו ולא שואל שאלה מתוכו? ארגון כל כך משומן שמעולם לא עשה תכניות כאלה? מרגישה כמו פרויקט הלביא? לא יודע להוציא תכניות כספיות מ-2010? זה לא צריך להיות סוס דוהר, אפשר לעשות עצירה מתודית ולא להקצות כספים עד שהדו"חות הכספיים יוגשו ושתהיה שקיפות מלאה ובדיקה מקיפה של מבקר המדינה".

 
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (4 הצבעות, ציון ממוצע: 4.25 מ- 5)

אין תגובות

פרסם תגובה

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

הלנה אור - עיצוב גרפי

Funzing-F

תגובות אחרונות