הודעת מזכיר הממשלה בתום ישיבת הממשלה מיום 18במאי 2014

הודעת מזכיר הממשלה בתום ישיבת הממשלה מיום 18במאי 2014

א. בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה:

"בשבוע שעבר פרסמה הליגה נגד ההשמצה דו"ח עולמי בו היא עשתה השוואה של רמות האנטישמיות בקרב בוגרים בציבורים שונים במקומות שונים בעולם. הסתבר שהמקום עם רמת האנטישמיות הגבוהה ביותר אצל הבוגרים הוא ברשות הפלסטינית.

93% מהבוגרים שם מחזיקים בדעות אנטישמיות. התוצאה המצערת הזו היא תוצאה של פעולת הסתה בלתי פוסקת של הרשות הפלסטינית, שמעוותת את דמותה של מדינת ישראל ואת דמותו של העם היהודי כפי שהכרנו במקומות אחרים בעברנו. הדבר הזה בא גם לידי ביטוי בעובדה שעושים שם תהלוכות אבל, מה שהם קוראים "הנכבה", ומגדירים את קיומה ואת הקמתה של מדינת ישראל כאסון שיש לתקנו. זה גם בא לידי ביטוי בפעילות המוגברת שהפלסטינים מאפשרים היום ביהודה ובשומרון לכוחות החמא"ס, שקוראים באופן ישיר וגלוי להשמדתנו. מי שרואה בהקמתה של מדינת ישראל ובהמשך קיומה כאסון – אינו רוצה בשלום.

חזרתי בסוף השבוע מביקור ביפן. אני מזכיר לכם שאנחנו כולנו עסוקים בפתיחת שווקים למדינת ישראל. הצמיחה של כלכלת ישראל תלויה בראש ובראשונה מהרחבת הפעילות השיווקית שלנו בחו"ל, מיצירת שווקים חדשים ככל שניתן ומגיוון השווקים שלנו. לפני שנה הייתי בסין וכתוצאה מהביקור הזה אנחנו רואים עכשיו פתיחות כלכלית והגברת פעילות כלכלית מגוונת בין שתי המדינות.

הייתה שם החלטה ברורה של ראש ממשלת יפן, כמובן החלטה משותפת לנו, להעמיק את הקשרים ולפתוח את הקשרים הכלכליים, הטכנולוגיים, המדעיים ואחרים בינינו לבין יפן. סין היא הכלכלה השנייה בעולם. יפן היא הכלכלה השלישית בעולם.

שלשום דיברתי עם ראש ממשלת הודו הנבחר, שקיבל את השיחה שלנו שעות ספורות לאחר היוודע התוצאות הרשמיות, גם שם היה ביטוי ברור לרצון להעמיק ולפתח את הקשרים הכלכליים עם מדינת ישראל. הודו היא הכלכלה הרביעית או החמישית בעולם.

היום בישיבת הממשלה הזו אנחנו מביאים החלטה לחיזוק הקשרים הכלכליים עם מדינות אמריקה הלטינית והברית הפאסיפית. זו החלטה שמביא שר החוץ. אני חושב שהיא חשובה מאוד לפיתוח הקשרים עם הברית הפאסיפית. הברית הפאסיפית זו ברית של חמש מדינות באמריקה הלטינית. התוצר המשותף שלהן הוא למעלה מ-3 טריליון דולר. זו הכלכלה השישית בעולם. כלומר, אנחנו במאמץ מרוכז ומאוד ממוקד לגוון את השווקים שלנו מהתלות שהייתה לנו, בעיקר בשוק האירופי, אל עבר השוק האסיאתי הצומח ואף השוק הלטיני הצומח, ובהם ישראל צריכה לקחת פלח שוק קטן למדי כדי להביא לצמיחה, לתעסוקה ולרווחה במדינת ישראל. זה מאמץ אסטרטגי שלדעתי הוא מאוד מבטיח ועד היום הוא כבר התחיל לשאת תוצאות וימשיך לתת תוצאות בהמשך. אני מבקש כמובן מהשרים, כולם, כל אחד בתחומו, להירתם למאמץ החשוב הזה.

מאמץ נוסף שאנחנו עושים הוא להוריד את יוקר המחייה במדינת ישראל. היום אנחנו מביאים לממשלה החלטה משותפת שלי ושל שרי האוצר, הבריאות והכלכלה להפחית את מחירי המזון בתחומים מסוימים. אנחנו נביא הצעה, לפשט את הביורוקרטיה, על מנת לאפשר ייבוא של מזון שאין בו היבטים בריאותיים רגישים. הדבר הזה בוודאי יגביר את התחרות ויוריד את המחירים. זה חלק מאותו מאמץ מתמשך שאנחנו עושים כדי להוריד את יוקר המחייה במדינת ישראל".

***

ב. הממשלה דנה היום בחיזוק הקשרים הכלכליים עם מדינות אמריקה הלטינית והברית הפאסיפית, והחליטה:

בעקבות זיהוי פערים במיצוי פוטנציאל הסחר עם מדינות אמריקה הלטינית, בדגש על מדינות הברית הפאסיפית, ובעקבות הנחייתו של ראש הממשלה להפעיל מאמץ ממשלתי ממוקד לחיזוק הקשרים הכלכליים עם מדינות אלו, והחלטת ראשי מדינות הברית הפאסיפית בפסגה שהתקיימה ביום 10.02.2014 לקבל את ישראל כמדינה משקיפה בברית, ועל מנת לאפשר את מיצוי הפוטנציאל הכלכלי הגלום עבור המשק הישראלי, לפעול כדלקמן:

1. להטיל על שר החוץ:

א. להוביל צוות בינמשרדי, בראשות מנכ"ל משרד החוץ – יו"ר; ובהשתתפות: מנכ"ל משרד ראש הממשלה; מנכ"ל משרד הכלכלה; מנכ"ל משרד התיירות; מנכ"ל משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל; מנכ"ל משרד החקלאות; והחשבת הכללית במשרד האוצר; או נציגים מטעמם, וגורמים נוספים בהתאם לעניין ולצורך, על מנת לקדם את תוכנית העבודה הממשלתית מול מדינות אמריקה הלטינית והברית הפאסיפית, ולביצוע מעקב אחר יישום החלטה זו. הצוות יבחן מול משרד החינוך את הפוטנציאל לשיתוף פעולה בתחום החינוך.

ב. להרחיב את פעילותן של שגרירויות ישראל במדינות הברית הפאסיפית, באמצעות הוספת 3 (שלושה) תקני יועץ-מדיני בשגרירויות ישראל במקסיקו, קולומביה וקוסטה ריקה.
לצורך יישום סעיף זה יוקצו 3 (שלושה) תקני שיא כ"א בחו"ל באופן הבא: 2 תקנים יתוקצבו ע"י משרד האוצר ותקן נוסף ממקורות משרד החוץ.

ג. לפתוח שגרירות באסונסיאון, פרגוואי. המקורות ליישום האמור בסעיף זה יסוכמו בין שר האוצר לשר החוץ בתוך 30 יום.

ד. להרחיב את פעילות מטה משרד החוץ מול מדינות אמריקה הלטינית בכלל, ומדינות הברית הפאסיפית בפרט, כמפורט להלן:

1) להקים דסק ייעודי באגף כלכלה במשרד החוץ לקידום יחסי החוץ הכלכליים מול ארגונים אזוריים באמריקה הלטינית ומול מדינות אמריקה הלטינית והברית הפאסיפית.
2) להקים דסק ייעודי באגף אמריקה הלטינית במשרד החוץ לחיזוק הפעילות המדינית מול מדינות הברית הפאסיפית.
לצורך יישום סעיף זה יוקצו 2 (שניים) תקנים באופן הבא: תקן תוספתי ותקן נוסף ממקורות משרד החוץ.

2. להטיל על שר הכלכלה:

1) להרחיב את פעילות מנהל סחר חוץ מול מדינות אמריקה הלטינית בכלל, ומדינות הברית הפאסיפית בפרט, באופן הבא:
1) להקים דסק ייעודי לריכוז הפעילות הכלכלית ולקידום הסחר וההשקעות עם מדינות אמריקה הלטינית (להלן – דסק אמל"ט).
2) להרחיב את פעילות מחלקת מדיניות סחר במנהל סחר חוץ מול מדינות אלו, ולקדם חתימה על הסכמי אזור סחר חופשי עם פרו וצ’ילה.
לצורך יישום סעיף זה יוקצו למינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה שלושה תקנים באופן הבא – 2 תקנים תוספתיים כולל נלוות להקמת הדסק ותקן נוסף ממקורות משרד הכלכלה למחלקת מדיניות סחר.
2) לפתוח שתי נספחויות מסחריות חדשות בצ’ילה ופרו. לצורך יישום סעיף זה יוקצו למינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה 2 תקני נספחים ו-2 מלש"ח לבסיס התקציב, ומשרד הכלכלה יקצה 1 מלש"ח ממקורותיו.
3) לבחון הפעלה של תכנית שיווק (במתכונת קרן הודו – סין) ומאיץ שיווקי לחברות ישראליות במדינות הברית הפאסיפית ובברזיל.
4) להרחיב את פעילות מדינת ישראל בבנק הבין אמריקאי לפיתוח באמצעות:
1) הקמת קרן ייעודית בבנק בהיקף של 1 מיליון דולר, אשר תתמקד בשירותי ייעוץ והדרכה בתחום בו למדינת ישראל יש יתרון טכנולוגי (דוגמת מים או ICT) על מנת לאפשר שילוב של חברות ישראליות בפרויקטים המובלים על ידי הבנק הבין- אמריקאי. הקרן תופעל על ידי מינהל סחר חוץ.
2) קידום תכנית שתופעל על ידי המדען הראשי למימון שת"פ במו"פ תעשייתי, בהיקף של 1 מיליון דולר שמוביל למסחור פתרונות חדשניים המותאמים לשוק אמל"ט ו/או לשוק הגלובלי, ע"י יצירת מסגרת לשידוך, ייזום ומימון פרוייקטי מו"פ תעשייתי וחדשנות, המבוצעים ע"י חברות מישראל ואמל"ט, בסיוע גופי מחקר, תכניות המו"פ הלאומיות של המדינות המשתתפות בתוכנית, בתוספת מימון משלים של הבנק הבין אמריקאי וכן תמיכה בהוצאות מו"פ, התאמת מוצר והטמעת טכנולגיות ובטא סייט שייווצרו בין היתר כחלק מהמאמצים של הקרן הייעודית כמפורט בסעיף 1 לעיל.
לצורך יישום סעיף זה יקצה משרד האוצר תקציב תוספתי חד–פעמי של 4.7 מלש"ח בשנת 2015 ומשרד הכלכלה יקצה 2.3 מלש"ח ממקורותיו.
5) לקדם חתימה על הסכמי מו"פ עם קולומביה, מקסיקו וצ’ילה, ולהרחיב את הפעילות לעידוד שת"פ במחקר ופיתוח. נוסח ההסכמים והחתימה עליהם יהיו בתיאום עם משרד החוץ.
לצורך מימוש סעיף זה יקצה משרד האוצר תקן תוספתי לדסק אמל"ט במתימו"פ בבסיס התקציב. כמו כן יקצה משרד האוצר תקציב תוספתי חד פעמי של 1 מלש"ח בשנת 2014, ומשרד הכלכלה יקצה 0.5 מלש"ח ממקורותיו.
6) להקצות תקן תוספתי לייעוץ משפטי לתמיכה ביישום החלטה זו, לרבות לצורך קידום הסכמי אזור סחר חופשי והסכמי מו"פ כאמור לעיל.
7) לקיים מפגשים עיתיים עם חברות ישראליות הפועלות במדינות אמריקה הלטינית, ובכלל זה מדינות הברית הפאסיפית, על מנת לזהות חסמים המקשים על פעילות במדינות אלו ולפעול להסרתם. פעילות זאת תיעשה על ידי מינהל סחר חוץ.

3. להטיל על שר התיירות להפעיל תכנית תלת-שנתית בשנים 2014-2016 להגדלת היקף התיירות הנכנסת ממקסיקו וקולומביה, בדגש על תיירות צליינית.
לשם הפעלת התכנית יוקצה תקציב תוספתי.

4. להטיל על שר החקלאות:

א. לבצע סקרי היתכנות להקמת מרכזי הדגמה לטכנולוגיות ישראליות בתחום החקלאות במדינות הברית הפאסיפית. פעילות זאת תתואם עם משרד הכלכלה.
ב. לקדם, בתיאום עם משרד האוצר, הקמת קרן למחקר חקלאי משותף עם מקסיקו בהיקף של 1 מיליון דולר.
לצורך יישום סעיף זה יקצה משרד האוצר תקציב תוספתי חד–פעמי של 2.3 מלש"ח בשנת 2015 ומשרד החקלאות יקצה 1.2 מלש"ח ממקורותיו.

5. להטיל על שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, לאור החשיבות הרבה בקידום הקשרים בתחום החלל עם מדינות אמריקה הלטינית ובמטרה לאפשר את מיצוי הפוטנציאל הכלכלי והמחקרי בתחום החלל עבור המשק הישראלי, ולמען קידום הסחר והיצוא של תעשיות החלל הישראליות, לקדם באמצעות הסוכנות הישראלית לניצול החלל (סל"ה) ביצוע פרויקטים משותפים בתחום החלל עם מדינות הברית הפאסיפית, לרבות הסכמים בינלאומיים לשיתוף פעולה בתחום החלל, עידוד שיתוף פעולה מדעי בין מוסדות מחקר, סיוע בהקמת סוכנויות חלל לאומיות, בחינת פרויקטים משותפים לבניית ננו-לוויינים ועריכת ירידי חלל בהשתתפות תעשיה ואקדמיה. קידום הסכמים בינלאומיים ייעשה בתיאום עם משרד החוץ.
לשם יישום סעיף זה יוקצה תקציב

6. להטיל על החשבת הכללית במשרד האוצר לבחון נקיטת צעדים במטרה להגדיל את נגישות המגזר העסקי לביטוח סיכוני סחר חוץ עם קולומביה, ברזיל, מקסיקו וצ׳ילה, לרבות באמצעות קידום חתימת פרוטוקולים פיננסיים עם מדינות אלו.

7. הקצאת התקנים, כאמור לעיל, תהא באישור נציבות שירות המדינה, בהתאם לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959.

***

ג. הממשלה דנה בהעברת יחידות ארציות של הממשלה לירושלים, והחליטה כדלקמן:

בהמשך להחלטת ממשלה מס’ 1661 מיום 13.5.2007 ולאור האמור בחוק יסוד ירושלים: בירת ישראל, ובמטרה לחזק ולבסס את מעמדה של העיר ירושלים כעוגן שלטוני, כלכלי ועסקי.

1. לתקן את סעיף א’ בהחלטת ממשלה מס’ 1661, כך שהשלמת תהליך העברת היחידות הארציות של הממשלה לירושלים, תוארך עד ליום 18.5.2019, זאת בהתחשב בהיצע הדיור הקיים והמתוכנן בירושלים.
2. לתקן את סעיף ד’ בהחלטת ממשלה מס’ 1661, כך שהרכב ועדת החריגים יהיה כדלקמן – מנכ"ל משרד ראש הממשלה או נציגו – יו"ר; נציב שירות המדינה או נציגו, מנכ"ל המשרד לירושלים והתפוצות או נציגו, הממונה על התקציבים במשרד האוצר או נציגו, מנהל מינהל הדיור הממשלתי או נציגו ומנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים או נציגו. כמו כן, הסיפא של סעיף ד’, החל במילים "החלטות ועדת החריגים תתקבלנה" תימחק, ובמקומה יבוא: "החלטות ועדת החריגים יתקבלו ברוב דעות כל החברים תוך התחשבות במקור תקציבי."
3. להטיל על משרדי הממשלה וכל יחידות הסמך הכפופות להם, למפות, תוך פרק זמן של 60 יום, מיום קבלת החלטה זו, את כלל אגפי המשרד ויחידות המשרד הארציות השוכנות מחוץ לעיר ירושלים ולהכין תוכנית מעבר רב שנתית מסודרת; זאת בתיאום עם מינהל הדיור הממשלתי במשרד האוצר (להלן- הדיור הממשלתי). כמו כן, במסגרת המיפוי, יגישו משרדי הממשלה לנציבות שירות המדינה רשימה מסודרת של מספר העובדים בכל יחידה שעתידה לעבור לירושלים. משרדי הממשלה אמונים על יישום ההחלטה ולכן, באחריות מנכ"ל משרד ממשלתי, למנות נציג מטעם משרדו אשר יהיה אחראי ליישום החלטה זו.
4. להטיל על משרדי הממשלה וכל יחידות הסמך הכפופות להם, להכין ולהגיש, תוך שלושה חודשים מיום קבלת החלטה זו, פרוגראמה תכנונית, אשר תוגש לאישור הדיור הממשלתי ולאגף התקציבים באוצר. הדיור הממשלתי ואגף התקציבים במשרד האוצר יאשרו, בכפוף להתייחסות והערות, את הפרוגראמה תוך שלושה חודשים מיום קבלתה על ידם.
5. להטיל על הדיור הממשלתי להביא לאישור הממשלה, תוך תשעה חודשים מיום קבלת החלטה זו, תוכנית סדורה ומפורטת, להעברתן לירושלים של היחידות הארציות של הממשלה, השוכנות מחוץ לירושלים; התוכנית תכלול את פירוט השטחים הקיימים והמתוכננים, היחידות העתידות לאכלס שטחים אלו, לוחות הזמנים לביצוע המעבר וכן עלויות המעבר; זאת מתוך שאיפה כי התוכנית שתאושר תיתן מענה קבע למשרדים ותימנע, ככל הניתן, ממציאת פתרונות דיור זמניים.
6. להנחות את נציב שירות המדינה כי עם סיום המיפוי וגיבוש רשימת היחידות הארציות שיעברו לירושלים, כאמור בסעיפים 3-4 לעיל, תיכלל בכל הליך לאיוש משרה באותן יחידות, לרבות מכרז פנימי או פומבי, הערה לפיה היחידה עתידה לעבור לירושלים, זאת למעט היחידות המוזכרות בסעיף א’ בהחלטת ממשלה מס’ 1661. למען הסר ספק, האמור יחול גם על רשות מקרקעי ישראל.
7. להנחות את נציב שירות המדינה בתיאום עם הממונה על השכר ואגף התקציבים במשרד האוצר, לגבש, תוך שלושה חודשים מיום קבלת החלטה זו, מסמך מדיניות וסל כלים להתמודדות עם העברת עובדי היחידות הארציות של משרדי הממשלה לירושלים.
8. לתקן את סעיף י’ בהחלטה מס’ 1661, כך שהמשרד לענייני ירושלים והתפוצות יבצע מעקב אחר יישום החלטה זו וידווח לממשלה על ההתקדמות בביצועה פעם בשנה – סמוך ליום ירושלים.
9. יתר הוראות החלטת הממשלה מס’ 1661, שלא הוזכרו בהחלטה זו, יוותרו ללא שינוי.

***

ד. הממשלה דנה בטיוטת-חוק להגדלת הסיוע לניצולי שואה (תיקוני חקיקה), התשע"ד – 2014 – הסמכת ועדת שרים לענייני חקיקה, והחליטה כדלקמן: בהמשך להחלטת הממשלה מס’ 1568 מיום 27 באפריל 2014 :

א. לאשר עקרונית את טיוטת-חוק להגדלת הסיוע לניצולי שואה (תיקוני חקיקה), התשע"ד-2014.
ב. להסמיך את ועדת שרים לענייני חקיקה לאשר, על דעתה, את נוסחה הסופי של הצעת החוק שתוגש לכנסת.
ג. בהתאם לסעיף 81(ג) בתקנון הכנסת, לבקש מועדת הכנסת להקדים את הדיון בהצעת החוק.
ד. בהתאם לסעיף 88 לתקנון הכנסת, לבקש מוועדת הכנסת להתיר את הקריאה השנייה בהצעת החוק ביום הנחתה על שולחן הכנסת.

להלן רקע כללי לטיוטת החוק:

ביום 27.4.14 החליטה הממשלה על שורה של צעדים להגדלת הסיוע הניתן לניצולי שואה החיים בישראל, אשר גובשו בראשות שר האוצר, וזאת בהמשך להסדרי סיוע נוספים שננקטו במהלך השנה האחרונה לטובת ניצולי השואה. מטרת הצעדים היא להגדיל את רווחתם של ניצולי השואה ולהקל עליהם בקיצור הליכים בירוקרטים.

במסגרת ההחלטה הוטל על שר האוצר להפיץ תזכיר חוק שמעגן את עיקרי הסדרי הסיוע שנזכרו בפירוט במסגרת ההחלטה האמורה. לאור האמור, מוצע לאשר עקרונית את טיוטת חוק להגדלת הסיוע לניצולי שואה (תיקוני חקיקה), התשע"ד-2014.

כמו כן, מוצע להסמיך את ועדת שרים לענייני חקיקה לאשר, על דעת הממשלה, את נוסחה הסופי של הצעת החוק שתוגש לכנסת, וכן לבקש מוועדת הכנסת קיצור תקופת ההנחה על מנת להקדים את הדיון בהצעת החוק וכן להתיר הקריאה השנייה בהצעת החוק ביום הנחתה על שולחן הכנסת. זאת, על מנת לסיים את הליך החקיקה מוקדם ככל הניתן.

***

ה. הממשלה דנה ברפורמה בתחום יבוא המזון הרגיל לישראל, והחליטה:

בהמשך להחלטות הממשלה מס’ 5176 מיום 21.10.2012 ומס’ 1169 מיום 12.01.14 ולעבודת המטה שהתקיימה בצוות העבודה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, לעניין קידום היבוא המקביל של מזון לישראל, לפעול כדלקמן:

א. להטיל על שרת הבריאות בשיתוף עם ראש הממשלה, שר האוצר ושר הכלכלה להפיץ בתוך 45 יום תזכיר חוק לתיקון פקודת בריאות הציבור (מזון), שיקבע כי אסדרת יבוא המזון הרגיל לישראל תותאם לעקרונות יבוא המזון של רשויות בינלאומיות מתקדמות, כדוגמת האיחוד האירופי, המאפשרים כניסה של מזון רגיל על בסיס הצהרת היבואן על עמידה בכל הוראות הדין ופיקוח בשווקים.
1. תזכיר החוק יכלול, בין היתר, את השינויים הבאים בהסדרים ליבוא המזון הרגיל:
א) לא יידרש רישום יבוא מוקדם למזון רגיל.
ב) יוגדרו דרישות למסמכים ונתונים שנועדו להעיד על בטיחות המזון. מידע זה יישמר אצל היבואן ויוצג לפי דרישת המפקח בבקרה מדגמית.
ג) היבואן יידרש להצהיר על עמידת המזון בדרישות הדין.
ד) תוגדר אחריות הגורמים המעורבים בתהליך, לרבות המשווק, והמסמכים שהם יידרשו לשמור, בין היתר, לצורך עקיבות.
ה) יוגדרו, בכפוף לבחינת היועץ המשפטי לממשלה, סמכויות פיקוח וסמכויות אכיפה וכן ענישה פלילית או מנהלית מחמירה, לגבי הגורמים המעורבים בתהליך, לרבות היבואן והמשווק.

ב. משרדי הבריאות והאוצר יגיעו לסיכום, טרם אישור טיוטת החוק בממשלה וכתנאי לאישורה, בדבר המשאבים לצורך הגברת הפיקוח והאכיפה הנדרשים ליישום ההחלטה והוראות החוק המוצע, לרבות המשאבים הנדרשים לפיקוח על התקנים הרשמיים והמחייבים החלים על המזון.

ג. בהמשך לדיוני הצוות בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, לרשום את הודעת משרד הבריאות כי בכוונתו לשנות באופן מיידי את נהליו ולהקל בעניינים מסויימים הנוגעים ליבוא של מזון רגיל, במסגרת הדין הקיים.

ד. במקביל ובהמשך לעבודה שהחלה בנושא – משרד הבריאות, משרד החקלאות ופיתוח הכפר ומשרד האוצר, יקדמו תוך 75 יום את הפצתו של תזכיר חוק שיכלול את אופן ביטול בדיקות המשנה והסדרת המתווה החדש בנוגע למזון מן החי.

***

ו. השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ, ד"ר בשורה רגב, ראש מחלקת המחקר במשרד לביטחון הפנים וניצב מני יצחקי, ראש אגף החקירות במשטרת ישראל, הציגו בפני הממשלה (באמצעות מצגת) את מדד האלימות הלאומי שנבנה ככלי לניתוח תופעות האלימות בחברה. הוצגו גם מטרות המדד והשימוש בו במאבק למיגור תופעות האלימות בחברה.
כן נמסרו בסקירה נתונים מספריים לגבי הסוגים השונים של גילויי האלימות, מספר התופעות המדווחות ואלה שאינן מדווחות, הנזק הכלכלי הנגרם מגילויי האלימות, הירידה שחלה בעשור האחרון בגילויי האלימות והצורך בבניית כלים אינטגרטיביים כדי לאפשר פעולה יעילה למיגור התופעה.
בתום הסקירה סוכם להקים צוות בראשות המנהל הכללי של המשרד לביטחון הפנים ובהשתתפות משרדי הממשלה והגורמים הרלוונטיים לשם גיבוש תכנית פעולה למאבק בגילויי האלימות בחברה.

***

ז. שר הרווחה והשירותים החברתיים, מאיר כהן ומנכ"ל משרדו, יוסי סילמן, הציגו (באמצעות מצגת) את עיקרי דו"ח הביניים של הוועדה לבחינת הוצאה של ילדים למסגרות חוץ-ביתיות ונושא הסדרי הראייה.

בסקירה הוצגו נתונים מספריים על החלוקה של הילדים למסגרות השונות החוץ-ביתיות, וכן נתונים השוואתיים על השמת ילדים במסגרות חוץ-ביתיות במדינות המערב.
הסקירה התייחסה גם לבעיות מערכתיות, וכן להמלצות לפעולה, הן לגבי האוכלוסייה המטופלת והן לגבי העובדים הסוציאליים.

 
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (5 הצבעות, ציון ממוצע: 4.40 מ- 5)

אודות הכתב

STLV

הוסף תגובה

תגובות (1)

  1. בר 19/05/2014 להגיב
    וכרגיל שום אזכור בנושא "המסתננים -הפולשים".?! .-"הנכבה" בחגיגות ,והאנטישמיות מרימה ראש בעולם הסובב לנו ,עלינו לשמור טוב טוב על המדינה הקטנטנה שלנו מאותו "וירוס -מפלצתי "שחדר עלינו לתוך נשמתנו דרך הגבולות הפרוצים מתנחל כאן כובש לאט אבל בטוח כל חלקה וחלקה..מרים ילודה על ימין ועל שמאל ... ועוד צוחק לנו בפנים ?! וזאת בעידודם של כל "עוכרי -ישראל " מבית ומחוץ..מתי ריבונו של עולם תתעוררו.......!!!

פרסם תגובה

Funzing-F1

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

תגובות אחרונות