"יש לחלק רעש המטוסים באופן שוויוני בין יישובי סובב נתב"ג – ולקדם בניית נמל תעופה נוסף בדרום"

"יש לחלק רעש המטוסים באופן שוויוני בין יישובי סובב נתב"ג – ולקדם בניית נמל תעופה נוסף בדרום"

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה אמנון כהן קיבל אינספור פניות מתושבי דרום תל-אביב וחולון. ב-2014 יעברו בנתב"ג כ-16 מיליון נוסעים, שיא כל הזמנים

חברי הכנסת של הוועדה לביקורת המדינה סיירו היום במתקני רשות שדות התעופה ובנמל התעופה בן גוריון, בעקבות הפרדת המסלולים לנחיתה והמראה, הכנסת מערכת בידוק-ביטחונית-אוטומטית, ובדיקת מיזמי-בניה של הרשות בשנים הקרובות. זאת, בעקבות דו"ח מבקר המדינה בעניין, ומספר ישיבות בנושא שערכה הועדה בכנסת.

יו"ר הוועדה, אמנון כהן (ש"ס), קרא לחלק את רעש המטוסים הנוחתים באופן שוויוני בין יישובי סובב-נתב"ג – ולקדם בניית נמל נוסף בדרום, כדי להוריד את נפח הטיסות במקום. כהן ציין כי קיבל אינספור פניות מתושבי דרום תל-אביב וחולון. הוא התרשם מקצב הפיתוח של נתב"ג וכי רשות שדות התעופה פועלת להכפלת כמות הטיסות תוך שמירה מרבית על בטיחות ובטחון הטיסות, ואיכות השירות לנוסעים. ח"כ משה גפני (יהדות התורה) הדגיש כי התייעלות נתב"ג מרשימה ביותר גם בהיבט הפיתוח הטכנולוגי, ובשירות אותו חווים הנוסעים והתיירים העוברים בו.

יו"ר הרשות, עובדיה עלי, הוסיף כי שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג נועד בראש ובראשונה להגברת הבטיחות, והפרדה בין מטוסים ממריאים לנוחתים, הגדלת קיבולת המטוסים בנתב"ג וחלוקת רעש באופן מאוזן יותר בין יישובי הסביבה. הוא הדגיש כי "רשות שדות התעופה מבצעת את הפרויקטים לפיתוח התעופה בישראל – בהסתמכות על תקציבה הפנימי".

מנהל נתב"ג שמואל זכאי, ציין כי השנה (2014) יעברו בנתב"ג כ 16 מיליון נוסעים, שיא של כל הזמנים, וכי בנמל פועלות 110 חברות תעופה, מתוכן 10 חדשות. לדבריו, "הרשות סיימה את  המהפך הבטיחותי החשוב ביותר ב 60 השנים האחרונות בתעופה הישראלית. שדרוג מערך המסלולים בנתב"ג הינו מיזם-תשתיות מהמורכבים שידעה ישראל, המשפר דרמטית את בטיחות  התעופה תוך הגדלת קיבולת המטוסים ואפשרות נחיתות והמראות  מטוסים בו זמנית, אשר יאפשר גם את פיזור הרעש בין הישובים סובב נתב"ג באופן הגון יותר".

במסגרת מיזם המסלולים, הוארך מסלול הנחיתות בקילומטר דרומה תוך הרחבתו, כדי לאפשר נחיתות לכל סוגי המטוסים בהתאם לעומס ומזג האוויר, ובכדי להגדיל הבטיחות, היעילות התפעולית והקיבולת. בנוסף כל המסלולים בנתב"ג שודרגו, נסללו מסלולי הסעה חדשים ומסלולי יציאות מהירים, שטחי הבטיחות בקצה המסלול הורחבו וחוזקו בהתאם לרמה  הגבוהה ביותר, וכן שינויים ברמות בינלאומיות מובילות של בטיחות שדות תעופה.

במהלך המיזם, הוכנסו בכל המסלולים מערכות תאורה מתקדמות ביותר, נוספו מערכות בקרה למסלולים שחוברו למגדל הפיקוח, שודרגו והורחבו תחנות הכוח, נוספו מערכות ניווט מתקדמות למטוסים,  נסללו כבישים עוקפים שיתאימו למנחת המסלולים החדש,  פורקו ונבנו מחדש מתקנים, נסללו 22 ק"מ מסלולים , בוצעו מעל 2 מיליון מ"ק עבודות עפר ו 2 מיליון מ"ק מצעים, מעל 1.5 מיליון טון אספלט, 1,000,000 מטר כבלי תאורת מסלולים, 50,000 מטר קווי מתח גבוהה והועמדו עשרת-אלפים גופי תאורה.

מנכ"ל הרשות, יעקב גנות, אמר בסיור כי מרבית מיזמי-הבניה, ובניהם הקמת מגדל הפיקוח ושינוי מערך המסלולים בנתב"ג, צפויים להסתיים עד תחילת שנת 2015. בין המיזמים גם שדרוג מערך המסלולים בנמל בהשקעה של כמיליארד ₪, הקמת מגדל פיקוח חדש בעלות של 100 מיליון ₪, בניית מכשירי-הדמיה לאימון פקחי-טיסה, הטמעת מערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם, ועוד.

רצ"ב תמונה מהסיור. מימין לשמאל: ח"כ משה גפני, ח"כ אמנון כהן, מנהל נתב"ג שמואל זכאי.
צילום: דוברות רשות שדות התעופה.

 
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (3 הצבעות, ציון ממוצע: 4.67 מ- 5)

אין תגובות

פרסם תגובה

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

Funzing-F

Funzing-F1

תגובות אחרונות