הודעת מזכיר הממשלה בתום ישיבת הממשלה מיום 31 במאי 2015

הודעת מזכיר הממשלה בתום ישיבת הממשלה מיום 31 במאי 2015

א. בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה:

"אנחנו נמצאים בעיצומו של מאבק גדול שמתנהל נגד מדינת ישראל, מסע בין לאומי להשחרת פניה. הוא איננו קשור למעשינו, הוא קשור לעצם קיומנו ולא משנה מה שאנחנו עושים, משנה מה שאנחנו מסמלים ומה שאנחנו מהווים. זו תופעה שהכרנו בהיסטוריה של עמנו. מה לא אמרו על העם היהודי? אמרו עלינו שאנחנו מוקד של כל הרוע בעולם, אמרו עלינו שאנחנו מרעילי הבארות של האנושות, אמרו עלינו שאנחנו שותים את דמם של ילדים קטנים. כל אותם דברים אומרים עלינו גם היום. זה לא היה נכון אז, וזה לא נכון היום. אין לזה שמץ של אמת.

קראתי שוב את שירו של אלתרמן המופלא, על ההטחות וההאשמות שמאשימים בנו, והוא אמר שהדבר החשוב ביותר הוא שאנחנו לא נאמין לדברים הנוראים שמכוונים נגדנו, כי זה בסוף יהיה הניצחון נגדנו. כל עוד לא נאמין, כל עוד נדחה את הדברים הללו ולא נעסוק בהלקאה עצמית, אנחנו נהיה חזקים ואיתנים.

אני חושב, שחשוב להבין שהדברים הללו לא נגזרים מכך שאם נהיה יותר נחמדים, נהיה קצת יותר נדיבים… אנחנו מאוד נדיבים, ואנחנו הצענו הרבה הצעות, עשינו הרבה ויתורים וזה לא שינה דבר, משום שמדובר כאן במסע הדה-לגיטימציה נגד ישראל כרוך במשהו הרבה יותר עמוק שמופנה כלפינו ורוצה לשלול את עצם זכותנו לחיות כאן.

אני חושב, שצריך לשאול איך יכול להיות שאת ישראל מאשימים על בתים בגילה או על פעולות כאלה ואחרות שאנחנו עושים כדי להגן על עצמנו בפני טרוריסטים, אבל כשיש פי מאה יותר קורבנות, ממש פי מאה, לא פי שניים, לא פי עשרה, ולא פי חמישים, אלא פי מאה יותר אנשים שנטבחים בסוריה, רק בסוריה – אין מחאות, אין גינויים ואין 80% מההחלטות של ועדות זכויות האדם באו"ם. זה לא מכוון נגד סוריה, אותנו מאשימים, את חיילי צה"ל מאשימים כהורגי ילדים.

ראיתי משלחת של צה"ל בנפאל שהצילה ילדים נפאלים, שיילדה והביאה ילדים לעולם, לא ראיתי משלחות של בוקו חראם שם, לא ראיתי משלחות של איראן שם, לא ראיתי משלחות של אל-קעידה שם ולא ראיתי משלחות סוריות. אין שום הצדקה למסע הדה-לגיטימציה שעושים למדינת ישראל, שמנסים להשעות אותה מגופים בינלאומיים.

הדבר האחרון שאנחנו צריכים לעשות הוא להרכין ראש ולשאול במה טעינו ובמה שגינו. לא טעינו ולא שגינו! אנחנו לא מדינה מושלמת, אנחנו לא מתיימרים להיות כזאת, אבל מציבים לנו סטנדרטים מעוותים וגם גבוהים יותר מאשר לכל מדינה אחרת, כל דמוקרטיה אחרת, ואין דמוקרטיה מאותגרת כמו מדינת ישראל ששומרת על זכויות האדם, ששומרת על פלורליזם ושומרת על אנושיות גם במצבי המלחמה הקשים ביותר, גם כשנורים אלפי טילים על עריה.

לכן, אנחנו לא עוסקים כאן בהצטדקות, אנחנו עוסקים כאן באמירת האמת.

היינו צריכים להדוף בסוף השבוע, במאמץ בינלאומי גדול את הניסיון להדיח אותנו מפיפ"א ואני שמח שהצלחנו בזה, זה יהיה חלק ממאמץ מתמשך. אינני משלה את עצמי שהמאמצים האלה ייפסקו, ואנחנו נצטרך לפעול בחזית רחבה מאוד. הדבר הראשון שנתחמש בו, זה באמת וגם בגאווה הפנימית שאנחנו יודעים מי אנחנו, מה אנחנו ומה אנחנו מייצגים, ולא ניכנע לעלילות.

לכן, צריך לרשום הישג, הישג חשוב, אבל צריך גם לרשום שזאת נקודת ציון במסע ארוך שבו נעמוד על הזכויות שלנו ונעמוד גם על האמת. לא על האמת שלנו בלבד, אלא על האמת, לא ניתן להדיח אותנו מארגוני ספורט חשובים וגם מאלה שאינם חשובים.

היום אנחנו עוסקים גם בתרגיל העורף. אני חייב לומר שלצד פיתוח היכולות ההתקפיות שלנו, פיתוח שמתבצע בהילוך גבוה, מרשים מאוד, שרובו אינו מוכר לציבור, אנחנו גם עוסקים בדבר שהוא כן מוכר לציבור, וזה הכנת העורף למערכות עתידיות, משום שגילינו שהעורף הוא קו החזית. הייתה הצלחה גדולה מאוד, ראינו את זה ב"צוק איתן" וגם בהזדמנויות אחרות, בפיתוחים שעשינו גם בהגנה אקטיבית וגם בהגנה פסיבית. חשוב לנו לתת הכנה מספקת כי מי שמתכונן היטב, בסוף הדבר הזה משתלם.

אנחנו הולכים לתרגיל שיימשך מיום ראשון עד יום חמישי, הוא כולל את כל המשרדים שמיוצגים סביב השולחן הזה. מכלול חיינו. אנחנו נערכים להגנה כמו שאנחנו נערכים להתקפה. אני חושב שהיכולת הזאת הולכת ומשתפרת.

בסוף, יש לנו נושא נוסף שבו אנחנו צריכים להשתפר באופן דחוף, שם אנחנו בחסר גדול מאוד. אני מדבר על ועדת שרים לענייני רגולציה. אני שוחחתי על כך בסוף השבוע עם שר האוצר ועם שר הכלכלה. שרגא ברוש מארגון התעשיינים הביא לי נתונים מבהילים. לפי הבדיקה הזאת, הסטטיסטיקה של הפורום הכלכלי העולמי, ישראל הידרדרה ברמת עודף הרגולציה ממקום 23 בעולם בשנת 2006, למקום 116 בשנת 2014. אנחנו מבריחים עסקים, אנחנו מבריחים מכאן יזמים, אנחנו יוצרים כאן אווירה ומציאות של רגולציית יתר, של משפטיזציית יתר, של רגולטור שנכנס בתוך רגולטור. שנכנס בעוד רגולטור ובעוד רגולטור – היום אנחנו במקום ה-116 בעולם.

אני מעלה את זה כאן משום שאנחנו לא סתם מקימים היום ועדה, אנחנו התחייבנו להילחם בזה, להילחם בזה עם גרזנים. זה לא יהיה. אנחנו נחזיר את עצמנו למקום שאנחנו ראויים להיות בו, לא מקום 23, אלא מתחת לזה. מי שמוריד את הרגולציה העודפת, זוכה לצמיחה, והצמיחה הזאת מאפשרת לנו לממש את שאר היעדים שלנו, לרבות החברתיים. אין הצדקה למה שקרה פה, הכל מוצדק לטובת הציבור ויתרון לאזרח, זה פשוט לא נכון, אנחנו פוגעים באזרחנו. קודם כל אנחנו פוגעים בשכבות החלשות, כשאנחנו פוגעים בצמיחה ופוגעים בכלל אזרחי ישראל על ידי רגולציה מבהילה. אם מישהו חשב שזה בסדר, אנחנו לא בסדר, אנחנו במקום רע ואנחנו נשפר את זה ונהיה במקום טוב.

זה אחד משלושת היעדים הראשונים של הממשלה הזאת, והוא יושג הרבה יותר מהר מכפי שחושבים, בשיתוף פעולה של כל השרים והשרות שיושבים סביב השולחן הזה."

***

ב. הממשלה החליטה בהתאם לסעיף 12 לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959, למנות את אשל ארמוני לתפקיד המנהל הכללי של משרד הבינוי.

***

ג. הממשלה החליטה, בהתאם להוראת סעיף 6 בחוק הממשלה, התשס"א-2001, לאשר את מינוי ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) שהרכבה וסמכויותיה כדלקמן:
הרכב ועדת השרים:

1. ראש הממשלה ושר החוץ – יו"ר מינוי על פי חוק
2. שר הביטחון מינוי על פי חוק
3. שר האוצר מינוי על פי חוק
4. השר לביטחון הפנים מינוי על פי חוק
5. שרת המשפטים מינוי על פי חוק
6. השר נפתלי בנט
7. השר אריה מכלוף דרעי
8. השר ישראל כ"ץ
9. השר סילבן שלום
10. השר יובל שטייניץ – החל מיום 31 במאי 2015 עד יום 30 בנובמבר 2015. מאותו מועד יחליפו השר זאב אלקין. בחלוף שנה מיום כינון הקבינט יביא ראש הממשלה להחלטת הממשלה את זהותו של השר אשר יאייש תפקיד זה.

משקיפים:

1. השר זאב אלקין – החל מיום 31 במאי 2015 עד יום 30 בנובמבר 2015. מאותו מועד יחליפו השר יובל שטייניץ. בחלוף שנה מיום כינון הקבינט יביא ראש הממשלה להחלטת הממשלה את זהותו של השר אשר יאייש תפקיד זה.
2. השר יואב גלנט

סמכויות הוועדה:

ועדת השרים תעסוק בנושאים הבאים:

1. ענייני הביטחון הלאומי של מדינת ישראל.
2. מערכת הביטחון ומדיניותה.
3. יחסי החוץ של מדינת ישראל ומדיניות החוץ שלה.
4. אישור תכניות פיתוח והצטיידות של מערכת הביטחון וגופי המודיעין.
5. כל נושא אחר שראש הממשלה קבע שנסיבותיו מצדיקות שיידון בוועדת שרים זו.

היבטים נוספים

1. ועדת השרים פועלת מכוח סעיף 6 לחוק הממשלה, התשס"א-2001, ובהתאם לכך, החלטת ועדת השרים מחייבת כמו החלטת ממשלה.
2. הוראות סעיף 35 לחוק יסוד: הממשלה יחולו על כלל דיוני ועדת השרים, לרבות מועד כינוסה, מקום כינוסה, סדר יומה, החלטותיה והמשתתפים בישיבותיה.
3. למען הסר ספק, אין בסמכות ועדת השרים כדי למנוע מן הממשלה לדון בנושאים כאמור, אם החליט על כך ראש הממשלה.
4. עבודת ועדת השרים תרוכז על ידי המטה לביטחון לאומי בתיאום עם מזכירות הממשלה.

***

ד. הממשלה דנה בנושאים הבאים:

א. העברת סמכות על פי סעיף 59א(א) לחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה- 1975
ב. הרכב ועדת השרים לענייני הפרטה

והחליטה כדלקמן:

א. בהתאם לסעיף 31(ב) לחוק יסוד: הממשלה, להעביר את הסמכויות הנתונות לראש הממשלה לפי סעיף 59א(א) לחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה -1975 (להלן – החוק) לשר האוצר ולהעביר לשר הכלכלה את סמכות שר האוצר לפי הסעיף האמור.
החלטה זו תובא לאישור הכנסת.
ב. בהתאם לסעיף 59א(א) לחוק, להקים ועדת שרים לענייני הפרטה שחבריה יהיו:

הרכב ועדת השרים:

שר האוצר – יושב ראש (מכוח הסמכה על פי חוק)
שרת המשפטים (מכוח החוק)
שר הכלכלה (מכוח הסמכה על פי חוק)
השר גלעד ארדן
השר יובל שטייניץ
ההחלטה המנויה בסעיף ב’ לעיל, תיכנס לתוקפה לאחר קבלת אישור הכנסת לאמור בסעיף א’ לעיל.

סמכויות הוועדה:

 ועדת השרים פועלת מכוח פרק ח’ 1 לחוק. חבר ועדה לא ישתתף בהצבעה ביחס לחברה שהוא אחראי לענייניה לפי חוק החברות הממשלתיות, התשל"ה -1975.
 רשות החברות הממשלתיות תבצע מעקב אחר החלטות הוועדה.

***

ה. הממשלה החליטה בהתאם למדיניותה לפעול להפחתה ולהקלה של הנטל הרגולטורי, למנות ועדת שרים לענייני רגולציה שהרכבה וסמכויותיה כדלקמן:

הרכב ועדת השרים:

ראש הממשלה – יושב ראש
שר האוצר – ממלא מקום
שרת המשפטים
שר הכלכלה
השר להגנת הסביבה

סמכויות הוועדה:

להכריע במחלוקות בין משרדי הממשלה בנושאים רגולטוריים.
ועדת השרים תאפשר לחברי הממשלה הנוגעים במחלוקת להשמיע עמדתם.
ועדת השרים לא תכריע במחלוקת שעניינה אחת מאלה: החלטה שיפוטית או מעין שיפוטית או החלטה הנתונה לשיקול דעת עצמאי לפי דין.
מנכ"ל משרד רה"מ ירכז את עבודת הוועדה ויהיה ממונה על תיאום ומעקב של החלטות הוועדה ככל שלא ייקבע אחרת.

***

ו. הממשלה החליטה למנות ועדת שרים לענייני סמלים וטקסים שהרכבה וסמכויותיה כדלקמן:

הרכב ועדת השרים:

שרת התרבות והספורט – יו"ר
השרה לאזרחים ותיקים
השר להגנת הסביבה
שר החוץ
שר החינוך
שר העלייה והקליטה
השר לביטחון פנים
השר לשירותי דת
השר אופיר אקוניס

מוזמנים קבועים:

- ראש הטקס, משרד החוץ
- ראש ענף משטר ונוהג, משטרת ישראל
- ראש ענף משטר ומשמעת, צה"ל
- מנכ"ל בית הנשיא
- מ"מ מנהל מטה ההסברה
- ראש אגף טקסים ואירועים בכנסת
- יועץ ראש הממשלה לאירועים ולסיורים

סמכויות הוועדה:

- ענייני סמלים, טקסים, דגל, המנון, עיטורים, בולים
אירועים מכוח חוק או מכוח החלטת ממשלה:
- אירועים וימי זיכרון מכוח החוק
- אירועים וימי זיכרון ממלכתיים מכוח החלטות ממשלה
- פקודת "חבצלת"
- סדרי קדימה ממלכתיים
- קביעת הנושא המרכזי של שנת העצמאות
- טיפול בהמלצות המועצה להנצחת זיכרם של נשיאי ישראל וראשי ממשלותיה
- טיפול בשינוי שם של מקום ציבורי ברשות מקומית, וזאת על פי סעיף 235א’(ג) (4)
לפקודת העיריות וסעיף 24ב’(ג) (4) לפקודת המועצות המקומיות
- אישור להנפקת בולים מכוח תקנה 6 לתקנות רשות הדואר (השירות הבולאי), התשמ"ז- 1987
- אישור לקביעת פרטי שטרי כסף ומעות בהתאם לסעיף 42 לחוק בנק ישראל, התש"ע – 2010
- אישור להכרזה על מטבעות מיוחדים ופריטים נומיסמטיים בהתאם לסעיף 43 לחוק בנק ישראל, התש"ע -2010

***

ז. הממשלה דנה בטיוטת חוק שירות ביטחון (תיקון מס’ 19)(תיקון)(הארכת תוקף הוראת מעבר), התשע"ה – 2015, והחליטה כדלקמן:

א. לאשר עקרונית את טיוטת חוק שירות ביטחון (תיקון מס’ 19)(תיקון)(הארכת תוקף הוראת מעבר), התשע"ה – 2015.
ב. להסמיך את ועדת השרים לענייני חקיקה, לאשר על דעת הממשלה, את נוסחה הסופי של הצעת החוק שתוגש לכנסת.

להלן רקע כללי לטיוטת החוק:

חוק שירות ביטחון (תיקון מס’ 19), התשע"ד – 2014 (ס"ח התשע"ד, עמ’ 350) (להלן – תיקון מס’ 19) מסדיר את שילובם של בוגרי ישיבות ומוסדות חינוך חרדיים בשירות אזרחי ובשירות ביטחון וכן קובע הוראות הנוגעות לשירותם של תלמידי ישיבות הסדר וישיבות גבוהות ציוניות. התיקון האמור נחקק לאור קביעתו של בית המשפט העליון בבג"צ 6298/07 יהודה רסלר ואח’ נ’ כנסת ישראל (פורסם בנבו, 21.2.2012) כי לא ניתן עוד להאריך את תוקפו של חוק דחיית שירות לתלמידי ישיבות שתורתם אומנותם, התשס"ב-2002 (להלן – חוק דחיית שירות).

הוראות סעיפים22א, 22ד ו-26כד לחוק שירות ביטחון [נוסח משולב], התשמ"ו – 1986 (להלן – החוק), שנוספו לחוק בתיקון מס’ 19, קובעות כי שר הביטחון יגבש את רשימת הישיבות המוכרות לעניין החוק בהתאם לאמות מידה שיקבע בתקנות.

כדי לשמר את רצף הפעלת הסדרי דחיית השירות הקיימים, קבע סעיף 18(ב) לתיקון מס’ 19 הוראת מעבר שלפיה יראו ישיבה שהייתה כלולה ברשימה שקבע שר הביטחון לפי סעיף 8 לחוק דחיית שירות כישיבה שנקבעה לפי סעיפים 22א, 22ד או 26כד לחוק, לפי העניין, עד תום שנה מיום תחילתו של תיקון מס’ 19, קרי עד יום כ"ט באדר התשע"ה (20 במרס 2015) לאור התפזרות הכנסת ה-19 ביום ט"ז בכסלו התשע"ה (8 בדצמבר 2014), ובהתאם לסעיף 38 לחוק יסוד: הכנסת, הוארך תוקפה של הוראת המעבר שבתיקון מס’ 19 עד יום י"ג בתמוז התשע"ה (30 ביוני 2015).

בשל התפזרות הכנסת ה-19, ועל אף שטיוטת תקנות בעניין אמות המידה להכרה בישיבות לפי החוק הועברה לוועדה המיוחדת שמינתה ועדת הכנסת לשם אישורן, בהתאם להוראות סעיף 26כז לחוק, ולוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, בהתאם להוראות סעיף 22ד לחוק, לא הושלמו הליכי החקיקה הנדרשים לצורך הכרה בישיבות לפי החוק כתיקונו בתיקון מס’ 19 ומוצע על כן להאריך את תוקף הוראת המעבר שבתיקון מס’ 19. לשם כך, מוצע לתקן את סעיף 18(ב) לתיקון מס’ 19, ולקבוע כי יראו ישיבות שהוכרו בידי שר הביטחון לפי סעיף 8 לחוק דחיית שירות כישיבות שנקבעו לפי סעיפים 22א, 22ד או 26כד לחוק, לפי העניין, עד תום שנתיים מיום תחילתו של תיקון מס’ 19, דהיינו, עד יום י’ באדר ב’ התשע"ו (20 במרס 2016). הארכת תוקף הוראת המעבר כמוצע לעיל תאפשר לשר הביטחון בממשלה החדשה להשלים, באישור הוועדה המיוחדת שתמנה ועדת הכנסת (בהתאם לסעיף 26כז לחוק) וועדת החוץ והביטחון של הכנסת (בהתאם לסעיף 22ד(א)(3) לחוק) את הליך התקנת התקנות שתקבענה את אמות המידה להכרה בישיבות לפי החוק.

ח. הממשלה דנה בהקמת משרד ירושלים ומורשת והעברת שטחי פעולה, והחליטה כדלקמן:

להקים את משרד ירושלים ומורשת ולהעביר שטחי פעולה כדלקמן:

1. הקמת משרד ירושלים ומורשת ושינוי חלוקת התפקידים בין השרים בהמשך להחלטת הממשלה מס’ 6 מיום 19.5.2015, ובהתאם לסמכות הממשלה לפי סעיף 31(ג) לחוק יסוד: הממשלה, להקים משרד חדש אשר ייקרא: "משרד ירושלים ומורשת".
בהתאם לסמכות הממשלה לפי סעיף 31(א) לחוק יסוד: הממשלה למנות את השר זאב אלקין לשר ירושלים ומורשת, בנוסף על תפקידו כשר העלייה והקליטה.
להביא את ההחלטות בסעיף זה לאישור הכנסת בהתאם לסעיפים 31(ג) ו- 31(א) לחוק יסוד: הממשלה.
2. העברת שטחי הפעולה בענייני ירושלים
א. בהתאם לסמכות הממשלה לפי סעיף 31(ד) לחוק יסוד: הממשלה, להעביר ממשרד ראש הממשלה למשרד ירושלים ומורשת את שטחי הפעולה בענייני ירושלים, ובכלל זה את האחריות לרשות לפיתוח ירושלים, את כל התכניות וההחלטות המנויות בסעיף 2 להחלטת הממשלה מס’ 74 מיום 28.4.2013, לרבות שינויים ותוספות להחלטות האמורות שאושרו על ידי הממשלה, את החלטת הממשלה מס’ 97 מיום 5.5.2013 בעניין הקמת מרכז קונגרסים בירושלים וכן כל החלטת ממשלה אחרת שמהותה בענייני ירושלים, שהייתה בתחום הפעילות של משרד התפוצות, כמי שהיה אמון גם על ענייני ירושלים, עובר להחלטת הממשלה מס’ 6 מיום 19.5.2015.
ב. לקבוע שבכל מקום בהחלטות ממשלה כאמור בסעיף (א) לעיל שבו מוזכר: "מנכ"ל משרד ראש הממשלה" או "משרד ראש הממשלה", יבוא במקומם: "מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת" או "משרד ירושלים ומורשת" בהתאמה. בנוסף ומבלי לגרוע מהאמור לעיל לערוך את התיקונים הבאים בהחלטות הממשלה המנויות להלן:
(1) בהחלטת הממשלה מס’ 3238 מיום 29.05.2011, בסעיף 6(א), להוסיף את המילים "נציג משרד ראש הממשלה".
(2) בהחלטת הממשלה מס’ 4651 מיום 20.05.2012, בסעיף 5, להוסיף את המילים: "נציג משרד ראש הממשלה".
(3) בהחלטת הממשלה מס’ 98 מיום 5.5.2013, בסעיף 1 להוסיף לצוות את מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת; מנכ"ל משרד ראש הממשלה או נציגו יוסיף לעמוד בראש הצוות.
(4) בהחלטת הממשלה מס’ 1605 מיום 18.5.2014, בסעיף ב’, לקבוע כי הרכב הצוות יהיה כדלקמן: מנכ"ל משרד ראש הממשלה או נציגו – יו"ר; מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת או נציגו, נציב שירות המדינה או נציגו, הממונה על התקציבים במשרד האוצר או נציגו, מנהל מינהל הדיור הממשלתי או נציגו ומנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים או נציגו. בסעיף ח’ לקבוע כי משרד ירושלים ומורשת יהיה אמון על המעקב אחר יישום ההחלטה.
(5) בהחלטת הממשלה מס’ 1775 מיום 29.6.2014, בסעיף 2 שעניינו פיתוח כלכלי חברתי, בפרק א’ (מתווה התכנית לפיתוח חברתי-כלכלי) בסעיף 3(א) להוסיף את המילים: "מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת"; בפרק ג’ (ניהול התכנית לפיתוח כלכלי חברתי) בסעיף 1 להוסיף את המילים: "מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת, יו"ר משותף לוועדה"; ובסעיף 4 בפרק ג’ יתווספו המילים: "משרד ירושלים ומורשת".
(6) בהחלטת הממשלה מס’ 8 מיום 19.05.2015, בסעיף 2, במקום המילים "מנכ"ל משרד ראש הממשלה ירכז" יבואו המילים: "מנכ"ל משרד ראש הממשלה ומנכ"ל משרד ירושלים ומורשת ירכזו".
ג. האחריות על הקרן למורשת הכותל תישאר בידי משרד ראש הממשלה ולא תועבר במסגרת העברת שטחי הפעולה כאמור.
ד. בהתאם לסעיף 1 לחוק הרשות לפיתוח ירושלים, התשמ"ח-1988, לקבוע כי שר ירושלים ומורשת יהיה השר הממונה על חוק זה, נוסף לשר האוצר הממונה לפי הוראות החוק.
ה. בהתאם לסעיף 6(3) לחוק החברות הממשלתיות, התשל"ה-1975, לקבוע כי שר ירושלים ומורשת יהיה השר האחראי לחברה לפיתוח מזרח ירושלים בע"מ.
3. העברת שטח הפעולה "התכנית להעצמת תשתיות מורשת לאומית"
בהתאם לסמכות הממשלה לפי סעיף 31(ד) לחוק יסוד: הממשלה, להעביר ממשרד ראש הממשלה למשרד ירושלים ומורשת את שטח הפעולה "התכנית להעצמת תשתיות מורשת לאומית".
4. האחריות למיזם להקמת אתר להנצחת הלוחם היהודי במלחמת העולם השנייה, המבוצע בהתאם להחלטות הממשלה מס’ 1827(ע/17) מיום 16.5.2002, מס’ 1873 מיום 9.5.2004, מס’ 1004 מיום 7.1.2007, מס’ 3482 מיום 17.7.2011 ומס’ 2375 מיום 26.12.2014, תועבר ממשרד ראש הממשלה למשרד ירושלים ומורשת. התקציב הממשלתי המיועד למיזם כאמור בהחלטות האמורות יאוגם במשרד ירושלים ומורשת.
5. העברת התקציבים והתקנים של שטחי הפעולה בענייני ירושלים ובעניין התכנית להעצמת תשתיות מורשת לאומיות אל משרד ירושלים ומורשת תסוכם בין המשרדים הרלוונטיים, אגף התקציבים במשרד האוצר ונציבות שירות המדינה תוך 14 ימים.
6. בהתאם לסעיף 9(א)(11) ו-(ב) לחוק הממשלה, התשס"א-2001, על העברת שטחי הפעולה כאמור בהחלטה זו תימסר הודעה ליושב ראש הכנסת, והיא תובא לידיעת הכנסת.

***

ט. שר הביטחון ומר בצלאל טרייבר, ממלא מקום ראש רח"ל (רשות חירום לאומית) סקרו בפני הממשלה את עיקרי המתווה של תרגיל "נקודת מפנה 15″ ושלביו.

התרגיל יחל היום, יום ראשון (31.5.2015) ויסתיים ביום חמישי השבוע (4.6.2015).

לממשלה הוצגו היעדים והמטרות של התרגיל שעיקרם היערכות העורף ומוכנותו לאירועי חירום וכן שמירה על רצף תפקודי של המערכות החיוניות במדינה.

***

י. הממשלה ציינה היום את יום הסטודנט. שר החינוך ומר גלעד ארדיטי, יו"ר התאחדות הסטודנטים ציינו את תרומתם של הסטודנטים לחברה וכן את הצורך בשינויים ורפורמות בדרכי ההוראה במוסדות להשכלה גבוהה.

השרה גילה גמליאל התייחסה לצורך לקדם פתרונות דיור לסטודנטים על ידי הקמת מעונות לסטודנטים – מהלך שיקל גם על מצוקות הדיור בחברה כולה.

ראש הממשלה ציין גם הוא את הצורך בשינויים בשיטות ההוראה ובהתאמתן להתפתחות הטכנולוגית הקיימת בתחום המידע.

 
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (3 הצבעות, ציון ממוצע: 4.67 מ- 5)

אין תגובות

פרסם תגובה

Funzing-P

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

Funzing-F

תגובות אחרונות