הודעת מזכיר הממשלה בתום ישיבת הממשלה מיום 14 ביוני 2015

הודעת מזכיר הממשלה בתום ישיבת הממשלה מיום 14 ביוני 2015

א. בפתח הישיבה אמר מזכיר הממשלה:

" היום כ"ז בסיון תשע"ה, מתכבד לפתוח את ישיבתה ה-6 של הממשלה.

אדוני ראש הממשלה, אבקש לפתוח את ישיבת הממשלה במסירה לידך של הדו"ח הממשלתי המציג את עמדת מדינת ישראל בנוגע למבצע "צוק איתן". הדו"ח הוכן לאורך חודשים ארוכים מאז הסתיים המבצע, בשיתוף פעולה של גופים רבים, בהם משרד המשפטים, משרד החוץ, הפרקליטות הצבאית, גופים נוספים בצה"ל והמטה לביטחון לאומי.

הדו"ח מציג את הרקע למבצע "צוק איתן" ואת יעדיו של המבצע. הוא כולל מספר פרקים, לרבות פשעי המלחמה שבוצעו על ידי חמאס וארגוני טרור אחרים במהלך המבצע, איומי הטרור שנשקפו לאזרחי ישראל והמאמצים שמדינת ישראל עשתה על מנת להגן על אזרחיה, התנהלות צה"ל במהלך המבצע, בדגש על הצעדים השונים שננקטו כדי לפעול לפי כללי הדין הבינלאומי, ולצמצם ככל הניתן פגיעה באוכלוסייה אזרחית. ולבסוף, מנגנון הבדיקה והחקירה שפועל מאז סיום המבצע, על מנת לבחון טענות בדבר הפרות לכאורה של דיני הלחימה מצד חיילי צה"ל במהלך מבצע "צוק איתן".

ראש הממשלה, אני מוסר לך את הדו"ח".

ראש הממשלה אמר:

" אדוני המזכיר, תודה לך, אני רוצה להודות לך ולצוות שעסק בהכנת הדו"ח הזה. הוא חשוב, הוא חשוב במיוחד משום שמדינת ישראל נמצאת תחת התקפת דה-לגיטימציה שהיא חסרת תקדים.

מתקפה הזאת איננה עניינית, היא פוליטית, המטרה שלה היא להשחיר את מדינת ישראל, ועל המתקפה הזאת אנחנו מתכוונים להגיב. זאת תגובה אחת. אבל אנחנו נפעל בכל מקום וככל שנדרש כדי להתמודד עם טענות שקריות ועם יוזמות אנטי ישראליות.

אני מברך על הדו"ח הזה שמציג את התמונה האמתית לגבי המבצע. הדו"ח מוכיח באופן חד-משמעי שהפעולות שביצע צה"ל וביצעו כוחות הביטחון במבצע "צוק איתן", נעשו בהתאם לדין הבינלאומי. הם נעשו מתוך הצורך להגן על אזרחי המדינה מול ארגון טרור רצחני שמבצע פשע מלחמה כפול, הוא יורה במכוון על אזרחים תוך שהוא מסתתר במכוון מאחורי אזרחים.

חמאס עשה שימוש בבתי ספר, בבתי חולים, במסגדים, במתקני או"ם, בשכונות מאוכלסות בצפיפות למטרות צבאיות. הוא שיגר מתוכם במכוון רקטות, הוא הטמין בהם מצבורי נשק, הקים שם חמ"לים, פתח שם פתחי כניסה למנהרות – כל אלה נעשו במכוון. הירי הוא פשע מלחמה וההסתתרות המכוונת במתקנים אזרחיים היא פשע מלחמה.

יש כאן פירוט מפורט של הרקטות, של המנהרות, של פצמ"רים ושל כל אותם דברים שנעשו על ידי החמאס.

הדו"ח הזה מצביע על ממצאים דומים שאליהם הגיעו גנרלים בכירים מארה"ב ומאירופה, הם קבעו מפורשות שישראל פעלה מעבר לכל סטנדרט בינלאומי במהלך המבצע כדי להימנע מפגיעת אזרחים חפים מפשע. הם מכירים את הסטנדרט הבינלאומי, הם מכירים את זה על הצבאות שלהם, הם אומרים שישראל פעלה מעבר לסטנדרט הבינלאומי.

מדינת ישראל וצה"ל אכן מחויבים לכללי הדין הבינלאומי גם כשאנחנו נלחמים בארגוני טרור שמפירים את הכללים הללו בצורה מכוונת. אני חייב לומר שהמחויבות שלנו לא נובעת מדו"ח כזה או אחר של ועדה כזאת או אחרת של האו"ם, היא נובעת מכך שישראל היא מדינה דמוקרטית, מדינה מוסרית ומדינה ערכית שפועלת על פי הדין הבינלאומי.

אנחנו גם לא חוששים לבדוק את עצמנו כשצריך. מנגנוני הבדיקה והחקירה שקיימים במדינת ישראל ביחס לטענות על הפרת דיני מלחמה הם מהמובילים בעולם. כשמגיעות טענות אמינות, הן נבדקות כנדרש.

אני משווה את זה למה שעומד להתפרסם בקרוב – הדו"ח של ועדת החקירה מטעם "מועצת זכויות האדם של האו"ם". אם היה פעם שם של גוף שסותר את תוכנו, הנה דוגמה לכך, כי הגוף הזה כבר הוכיח את העוינות שלו לישראל, את חוסר האובייקטיביות שלו נגד ישראל, ולא רק נגד ישראל, מדובר בארגון שקיבל יותר החלטות נגד ישראל מאשר נגד סוריה, איראן וצפון קוריאה גם יחד.

שימו לב, זה ארגון שהחליט לחקור את מבצע "צוק איתן" יום אחרי חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, ולא במקרה.

דבר נוסף, הארגון הציב בראש ועדת החקירה אדם מוטה מראש ומסית נגד ישראל, שנאלץ להתפטר, כי התברר שהוא קיבל תשלום מארגונים פלסטיניים.

מי שרוצה לדעת את האמת, שיקרא את הדו"ח הזה ויקרא גם את דו"ח הגנרלים הבכירים, ומי שרוצה להמשיך בהאשמה אוטומטית נגד ישראל, שאין לה בסיס, יבזבז את הזמן בקריאת הדו"ח של ועדת האו"ם.

אנחנו מצדנו נמשיך להגן על החיילים שלנו, הם ימשיכו להגן עלינו.

לעניין אחר, אבל לא מנותק לגמרי, איראן מודיעה שהיא לא תאפשר ביקורי פתע במתקני הצבא שלה בנושא הגרעין. היא גם נסוגה מהסכמות אחרות, שלכאורה, הושגו בהסכם לוזאן. לצערנו, הדיווחים שמגיעים מהמעצמות מעידים על האצת הוויתורים שלהן מול ההתעקשות האיראנית הזאת.

ההסכם שמתגבש מלכתחילה נראה רע, מיום ליום הוא נראה יותר ויותר רע. לא מאוחר מדי להתעשת, לדחות את ההסכם הרע הזה ולהתעקש על הסכם טוב יותר.

השבוע גם נדון בקבינט על תכנית הגז הלאומית שלנו, שמביאה שלושה דברים, ראשית, היא מביאה יבוא למדינת ישראל, והיבוא הוא יותר גדול מהיצוא, אף על פי שהיצוא מאפשר את היבוא, כי הוא נותן את הבסיס הכלכלי להוצאת הגז מבטן הים.

החברות משלמות מסים לקופת המדינה, הכספים שיועברו לקרן הלאומית שלנו ישמשו לרווחה, לחינוך, לבריאות ועוד. אני נחוש להביא את הגז לכלכלת ישראל, זה יוריד מחירים, זה יוריד את מחירי החשמל. אנחנו לא ניפול למלכודת שנפלו אליה מדינות רבות שהתווכחו בנושא הזה ויכוחים אין קץ, ובסוף הגז נשאר מתחת לאדמה, במקרה הזה, בקרקעית הים – זה לא יקרה.

אנחנו מתעכבים שנים ואפשר לאחר את הרכבת הזאת, זה לא יקרה. אנחנו חייבים להחליט החלטות, גם אם יש מתקפה פופוליסטית, זה לא מרשים אותי כהוא-זה. הבאתי מספיק רפורמות לכלכלת ישראל שנתקלו בהתקפות פופוליסטיות וערכן מוכח היום, שישראל עברה מדינות רבות באירופה בהכנסה לנפש, ברמת חיים ובהרבה דברים אחרים – כך יהיה גם בגז. כל עיכוב בהחלטה מעמיד בסכנה את יכולתנו ליהנות מאוצר הטבע הזה, ואני נחוש לקדם פתרון מעשי.

המתווה שנביא מבטיח מחיר תחרותי והוא מונע אפשרות להפקעת מחירים. החברות הפרטיות מנגד צריכות לדעת שלא נתפשר על כל הזכויות שמגיעות למדינה מאוצרות הטבע שלה – זה איזון נכון, זה איזון הכרחי וזה איזון שאנחנו נקדם אותו במהירות האפשרית."

***
ב. הממשלה אישרה, בהתאם לסעיף 25(א) לחוק יסוד: הממשלה, ולאחר שניתנה הסכמת ראש הממשלה, את המינויים שלהלן:
1. חה"כ ז’קי לוי לתפקיד סגן שר במשרד הבינוי, מתמנה על-ידי שר הבינוי.
2. חה"כ ירון מזוז לתפקיד סגן שר במשרד הפנים, מתמנה על -ידי שר הפנים.
בהתאם לסעיף 25(א) לחוק יסוד: הממשלה, להודיע בכנסת על מינוי סגני השרים.

***

ג. הממשלה החליטה, בהתאם לסעיף 12 לחוק שירות המדינה (מינויים), התשי"ט-1959, למנות את עודד פלוס לתפקיד המנהל הכללי של המשרד לשירותי דת במקומו של אלחנן גלט.

***

ד. לאשר את המינוי בשירות החוץ כמפורט להלן:
דניאל סבן – שגריר ישראל לרפובליקה הדומיניקנית ושגריר לא תושב באנטיגואה-ברבודה, ג’מיקה, גרנדה, דומיניקה, האיטי.

***

ה. הממשלה החליטה למנות ועדת שרים לענייני מדע, טכנולוגיה וחלל שהרכבה וסמכויותיה כדלקמן:

הרכב ועדת השרים:
שר המדע, הטכנולוגיה והחלל- יו"ר
השר להגנת הסביבה
שר החינוך
השרה לאזרחים ותיקים
השר לשירותי דת
שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים
שר העלייה והקליטה
השר אופיר אקוניס
מוזמנים קבועים:
- נשיאת האקדמיה הלאומית למדעים
- יו"ר המועצה הלאומית למחקר ולפיתוח אזורי

סמכויות הוועדה:
ועדת השרים תעסוק בתכנון, עידוד, תיאום וקידום של הנושאים הבאים:
(1) המחקר, המדע והפיתוח המדעי והטכנולוגי
(2) תחום החלל האזרחי

המנהל הכללי של משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל יהיה ממונה על ביצוע, תיאום ומעקב אחר החלטות הוועדה.

***

ו. הממשלה החליטה למנות ועדת שרים לפיתוח הנגב והגליל שהרכבה וסמכויותיה יהיו כדלקמן:

הרכב ועדת השרים:
שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל – יושב ראש
שר האוצר
שר הפנים
שר הביטחון
שר הבינוי
שר החקלאות ופיתוח הכפר
שר התיירות
השרה לאזרחים ותיקים
שר העלייה והקליטה
שרת התרבות והספורט

סמכויות הוועדה:
ועדת השרים תעסוק בכלל הסוגיות הנוגעות לנגב ולגליל ולפיתוחם.
המנהלת הכללית של המשרד לפיתוח הנגב והגליל תהיה ממונה על ביצוע, תיאום ומעקב של החלטות הוועדה, ככל שלא ייקבע אחרת.

***

ז. הממשלה החליטה למנות את נציגי הממשלה בוועדות לתיאום הפעולות בין הממשלה לבין ההסתדרות הציונית ובין הממשלה לבין הסוכנות היהודית:

נציגי הממשלה בוועדות:
ראש הממשלה ושר החוץ – יושב ראש
שר האוצר
שר הכלכלה
שר העלייה והקליטה
השר לביטחון הפנים
שר התפוצות
השרה לאזרחים ותיקים
שר המדע הטכנולוגיה והחלל
משקיפים:
שר החקלאות ופיתוח הכפר
שר הבינוי

סמכויות הוועדה לתיאום עם הסוכנות היהודית לארץ ישראל:
לפי סעיפים 8 ו-9 לאמנה בין ממשלת ישראל לבין הסוכנות היהודית לארץ ישראל:

" 8. מוקמת בזה ועדת תיאום לשם תיאום הפעולות בין הממשלה לסוכנות היהודית ומניעת כפילויות בכל התחומים שעליהם חלה אמנה זו (להלן: "הוועדה"). הוועדה תהא מורכבת ממספר זוגי של חברים, אשר לא יפחת מארבעה ואשר מחציתם יהיו חברי הממשלה שיתמנו על ידה ומחציתם חברי הנהלת הסוכנות היהודית שיתמנו על ידה. הממשלה והסוכנות היהודית תהיינה רשאיות להחליף, מפעם לפעם, חברים מטעמן ולמנות אחרים תחתיהם ובלבד שהחברים החדשים יהיו חברי הממשלה או חברי הנהלת הסוכנות היהודית, הכל לפי העניין.
9. הוועדה תקיים את ישיבותיה שלוש פעמים בשנה, לפחות, ותהא לה הסמכות למנות ועדות משנה, המורכבות מחבריה או מאנשים אחרים. הוועדה תגיש מזמן לזמן לממשלה ולסוכנות היהודית דינים וחשבונות על דיוניה והמלצותיה בכפוף לאמור לעיל. הוועדה תקבע בעצמה את סדרי עבודתה. "
סמכויות הוועדה לתיאום עם ההסתדרות הציונית העולמית:
לפי סעיפים 8 ו-9 לאמנה בין ממשלת ישראל לבין ההסתדרות הציונית העולמית:
"8. מוקמת בזה ועדת תיאום לשם תיאום הפעולות בין הממשלה וההסתדרות הציונית ומניעת כפילויות בכל התחומים שעליהם חלה אמנה זו (להלן: הוועדה). ראש הממשלה יהיה יושב ראש הוועדה ובהיעדרו – יושב ראש הנהלת ההסתדרות הציונית.
הוועדה תהא מורכבת ממספר זוגי של חברים, אשר לא יפחת מארבעה, ואשר מחציתם יהיו חברי הממשלה שיתמנו על ידה ומחציתם חברי הנהלת ההסתדרות הציונית שיתמנו על ידה. הממשלה וההסתדרות הציונית תהיינה רשאיות להחליף, מפעם לפעם, חברים מטעמן בוועדה ולמנות אחרים תחתיהם ובלבד שהחברים החדשים יהיו חברי הממשלה או חברי הנהלת ההסתדרות הציונית, הכל לפי העניין.
9. הוועדה תקיים את ישיבותיה שלוש פעמים בשנה, לפחות, ותהא לה הסמכות למנות ועדות משנה, המורכבות מחבריה או גם מאנשים אחרים. הוועדה תגיש מזמן לזמן לממשלה ולהסתדרות הציונית דינים וחשבונות על דיוניה והמלצותיה בכפוף לאמור לעיל. הוועדה תקבע בעצמה את סדרי עבודתה. "
הערות
1. סעיפים 8 ו-9 המצוטטים לעיל זהים בתוכנם בשתי האמנות למעט ציון העובדה שבאמנה בין הממשלה לבין ההסתדרות הציונית העולמית נאמר כי ראש הממשלה יהיה יושב-ראש הוועדה ובהיעדרו – יושב ראש הנהלת ההסתדרות הציונית.
2. מדובר בשתי ועדות פריטטיות נפרדות. אחת עם ההסתדרות הציונית ואחת עם הסוכנות היהודית. נציגי הממשלה בוועדות הם זהים. ההסתדרות הציונית והסוכנות היהודית ממנות את נציגיהן.

***

ח. הממשלה החליטה למנות ועדת שרים לעניין הסיוע למתיישבים והסדרת התיישבות חלופית בגין ביצוע תכנית ההתנתקות שהרכבה וסמכויותיה כדלקמן:

הרכב ועדת השרים:
שר החקלאות ופיתוח הכפר – יושב ראש
השרה לאזרחים ותיקים
השר להגנת הסביבה
שר החינוך
שר הפנים
השר לשירותי דת
שר העלייה והקליטה
שר הרווחה והשירותים החברתיים
שר התיירות

מוזמנים קבועים:
- שר האוצר
- הממונה על מנהלת תנופה
- הממונה על התקציבים, משרד האוצר
- החשבת הכללית, משרד האוצר
- נציג היועץ המשפטי לממשלה

סמכויות הוועדה:
1. טיפול בכל הנוגע ליישום תכנית ההתנתקות בתחום הסיוע למתיישבים והתיישבות חלופית.
2. סמכויות כמפורט בהחלטת הממשלה מס. 438 מיום 23.6.2013 בנושא "היערכות הממשלה להשלמת הטיפול במפוני גוש קטיף וצפון השומרון לאור סיום פעילותה של מנהלת תנופה".

היבטים נוספים:
1. המנהל הכללי של משרד החקלאות ופיתוח הכפר יהיה ממונה על ביצוע תיאום ומעקב אחר החלטות הוועדה, ככל שלא ייקבע אחרת.
2. הוועדה תסיים את פעילותה ביום 31.12.2015.

***

ט. הממשלה דנה בטיוטת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון מס. והוראת שעה), התשע"ה-2015, והחליטה כדלקמן:

א. לאשר עקרונית את טיוטת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון מס. והוראת שעה), התשע"ה-2015.
ב. להסמיך את ועדת שרים לענייני חקיקה לאשר, על דעת הממשלה, את נוסחה הסופי של הצעת החוק שתוגש לכנסת.
ג. בהתאם לסעיף 81(ג) בתקנון הכנסת, לבקש מוועדת הכנסת להקדים את הדיון בהצעת החוק.
ד. בהתאם לסעיף 88(ב) בתקנון הכנסת לבקש מוועדת הכנסת להתיר את הקריאה השנייה על הצעת החוק ביום הנחתה על שולחן הכנסת.

להלן רקע כללי לטיוטת החוק:

במטרה לסייע במאמצי הממשלה בהפחתת מחירי הדירות, במקביל לפעולות הממשלה המתוכננות בימים אלה להגדלת היצע הדירות, ולאור הקשיחות היחסית של ההיצע בטווח הקצר בצירוף סביבת הריבית הנמוכה, רואה הממשלה לנכון לנקוט צעדים אשר ממתנים את הביקוש להשקעה בדירות מגורים. לפיכך, טיוטת החוק שבנדון מבקשת להפוך להוראת קבע את מדרגות מס הרכישה הקבועות בסעיף 9(ג1ג) לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג-1963 (להלן – חוק מיסוי מקרקעין), הקובעות שיעורי מס גבוהים יותר על רוכש דירת מגורים שאינה דירתו היחידה.

סעיף 9(ג1ג) לחוק קובע כי במכירת זכות במקרקעין שאינה דירה יחידה, שנעשתה בתקופה שמיום כ"ה באב התשע"ג (1 באוגוסט 2013) עד יום ט’ בטבת התשע"ה (31 בדצמבר 2014), ישולם מס רכישה מוגדל בשיעורים הקבועים להלן, משווי הזכות הנמכרת:

על חלק השווי שעד 1,162,120 ש"ח – 5%;
על חלק השווי העולה על 1,162,120 ש"ח ועד 3,486,350 ש"ח – 6%;
על חלק השווי העולה על 3,486,350 ש"ח ועד 4,800,605 ש"ח – 7%;
על חלק השווי העולה על 4,800,605 ש"ח ועד 16,002,015 ש"ח – 8%;
על חלק השווי העולה על 16,002,015 ש"ח – 10%.

עקב הבחירות ותחולתו של סעיף 38 לחוק יסוד: הכנסת, הוארכה הוראת השעה עד ליום 30.6.2015 כך שהיא חלה גם בימים אלה, אולם תפקע כאמור בסוף החודש. כחלק ממדיניות הממשלה להביא לצמצום נתח השוק של רוכשי דירות להשקעה, מוצע לקבוע כי מדרגות מס הרכישה שהיו קבועות כהוראת שעה ייקבעו בהוראת קבע באופן רצוף.

בנוסף, ובמטרה לצמצם אף יותר את הביקושים לדירות מגורים בתקופה הקרובה, מבוקש לקבוע הוראת שעה, לפיה על אף שיעורי המס הקבועים בהוראת הקבע האמורה, במכירת זכות במקרקעין, שהם בנין או חלק ממנו שהוא דירת מגורים, שנעשתה מיום י"ד בתמוז התשע"א (1 ביולי 2015) עד יום ט"ז בטבת התשפ"א (31 בדצמבר 2020), יחול מס רכישה בשיעור של 8% על חלק השווי שעד 4,800,605 ₪ ומס רכישה בשיעור של 10% על חלק השווי העולה על סכום זה (בערכי ינואר 2015).

יובהר, כי לא מוצע לערוך שינוי בשיעורי מס הרכישה למי שרכש דירת מגורים יחידה.

***

י. עוד דנה הממשלה בהתאמת מבנה הנדל"ן והתכנון בממשלה להתמודדות עם משבר הדיור,והחליטה כדלקמן:

בהמשך לסעיף ב’ להחלטה מס’ 16 של הממשלה מיום 19.5.2015 ולהחלטת ועדת השרים לענייני תכנון, בנייה, מקרקעין ודיור (קבינט הדיור) מספר דר/2 מיום 8.6.2015, ובהתאם לסעיף 31(ב) לחוק יסוד: הממשלה, להעביר לשר האוצר את סמכויות שר הפנים שהוקנו לו בחוקים המפורטים להלן:

א. סמכויות שר הפנים לעניין סדרי דין בהתנגדות לתוכנית, לפי חוק אוויר נקי, תשס"ח-2008, יועברו לשר האוצר, כפי שמופיע בסעיף 23.
ב. סמכויות שר הפנים לעניין תוכניות לבינוי ופינוי של אזורי השיקום לפי חוק בינוי ופינוי של אזורי שיקום, תשכ"ה-1965, יועברו לשר האוצר, כפי שמופיעים בפרק ג’ סעיפים 33-27.
ג. סמכויות שר הפנים להחריג את תחולת חוק התכנון והבנייה בחוק הנפט, תשי"ב-1952, יועברו לשר האוצר, כפי שמופיע בסעיף 47.
ד. סמכויות שר הפנים לאפשר סטייה מחוק התכנון והבנייה לפי חוק הפיקוח על קידוחי מים, תשט"ו-1955, יועברו לשר האוצר, כפי שמופיע בסעיף 14.
ה. סמכויות שר הפנים להכרזת שטח לפי חוק רשות נאות מרפא, תשל"ג-1973, יועברו לשר האוצר, כפי שמופיע בסעיפים 17 ו- 19.
ו. סמכויות שר הפנים לפי חוק החשמל, תשי"ד-1954, יועברו לשר האוצר למינוי נציג מקצועי בתכנון ובנייה במועצת מקצועות חשמל, סעיף 3(א)(5).
ז. סמכויות שר הפנים למינוי חבר בוועדה הפדגוגית בעל הכשרה בתכנון ובנייה לפי חוק ההנדסאים והטכנאים המוסמכים, תשע"ג-2012, יועברו לשר האוצר, כפי שמופיע בסעיף 13(ב).
ח. סמכויות שר הפנים למינוי נציג לוועדה המייעצת למועצת הרשות לפי חוק הרשות הלאומית להסמכת מעבדות, התשנ"ז-1997, יועברו לשר האוצר, כפי שמופיע בסעיף 16.

***

יא. הממשלה דנה בהארכת תוקף חוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה), תשס"ג-2003, והחליטה כדלקמן:

א. בהתאם לסעיף 5 לחוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה), התשס"ג-2003 (להלן – החוק), להאריך את תוקפו של החוק בשנה אחת עד ליום כ"ד בסיון התשע"ו (30 ביוני 2016).
ב. להביא לאישור הכנסת את הארכתו בצו של החוק כאמור.
ג. בהתאם לסעיף 3ד לחוק ועל בסיס חוות דעת גורמי הביטחון המוסמכים, לקבוע כי רצועת עזה עודנה אזור בו מתבצעת פעילות העלולה לסכן את ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, ולפיכך מנחה הממשלה את שר הפנים להמשיך שלא לאשר מתן רישיונות לישיבה בישראל או היתרים לשהייה בישראל לפי סעיפים 3 ו- 3א(2) לחוק, למי שרשום במרשם האוכלוסין כתושב רצועת עזה, וכן למי שמתגורר ברצועת עזה אף שאינו רשום במרשם האוכלוסין כתושב רצועת עזה.

***

יב. הממשלה דנה בטיוטת חוק סדר הדין הפלילי (חקירת חשודים)(תיקון – חקירת חשוד בעבירת ביטחון), התשע"ה-2015, והחליטה כדלקמן:

א. לאשר את החלטה מס’ חק/33 של ועדת השרים לענייני חקיקה מיום 7.6.2015.
ב. בהתאם לסעיף 81(ג) בתקנון הכנסת, לבקש מוועדת הכנסת להקדים את הדיון בהצעת החוק.

להלן רקע כללי לטיוטת החוק:

ביום 7.6.2015, אישרה ועדת שרים לענייני חקיקה, את טיוטת חוק סדר הדין הפלילי חקירת חשודים (תיקון מס’ 7) (הארכת הוראת השעה לעניין חקירת חשוד בעבירת ביטחון), התשע"ה-2015.
סעיף 17 לחוק סדר הדין הפלילי (חקירת חשודים), התשס"ב-2002 (להלן- "החוק"), קובע כהוראת שעה, שהתחדשה מעת לעת, כי החובה לתעד חקירת חשוד בתיעוד חזותי או בתיעוד קולי לפי סעיפים 7 ו-11 לחוק, לא תחול על חקירת חשוד בעבירת ביטחון.

הוראת השעה הקבועה בחוק הוארכה מספר פעמים בעבר. הוראת השעה האחרונה הוארכה עד ליום י"ז בתמוז תשע"ה (4 ביולי 2014).

כיוון שהוראת השעה שבסעיף 17 לחוק אמורה לפקוע ביום י"ד בתמוז תשע"ה, 4 ביולי 2015, נדרש להאריך את תוקפה של הוראת השעה, ולקבוע כי החובה לתעד חקירת חשוד בתיעוד חזותי או בתיעוד קולי לפי סעיפים 7 ו-11 לחוק, לא תחול על חקירת חשוד בעבירת ביטחון, למשך חמש שנים נוספות.

***

יג. הממשלה החליטה בהתאם לסעיף 1 לחוק רציפות הדיון בהצעות החוק, התשנ"ג-1993, להודיע לכנסת על רצון הממשלה להחיל דין רציפות על הצעת חוק לתיקון פקודת בתי הסוהר (מס’ 48), (מניעת נזקי שביתת רעב), התשע"ד-2014 (ה"ח הממשלה מס’ 870 מיום 9 ביוני 2014).

***

יד. הממשלה דנה בהעברת סמכויות ושטח פעולה – חוק יישום תכנית ההתנתקות, התשס"ה-2005, והחליטה כדלקמן:
בהמשך להחלטת הממשלה מס’ 27 מיום 14.4.2013 בנושא "העברת סמכויות ושטח פעולה – חוק יישום תכנית ההתנתקות, התשס"ה-2005″:

1. א. בהתאם לסמכות לפי סעיף 31(ב) לחוק יסוד: הממשלה, להעביר משר הבינוי לשר החקלאות ופיתוח הכפר, החל מיום 1.7.2015, את הסמכויות הנתונות לו לפי חוק יישום תכנית ההתנתקות, התשס"ה-2005 (להלן – "חוק יישום תכנית ההתנתקות").
ב. החלטה זו תובא לאישור הכנסת כנדרש בסעיף 31(ב) לחוק יסוד: הממשלה.
2. א. בהתאם לסמכות לפי סעיף 31(ד) לחוק יסוד: הממשלה, להעביר את שטח הפעולה: "טיפול במפונים בהתאם לחוק יישום תכנית ההתנתקות", ממשרד הבינוי למשרד החקלאות ופיתוח הכפר (להלן – משרד החקלאות).
ב. על פי סעיפים 9(א)(11) ו-9(ב) לחוק הממשלה, התשס"א-2001, על העברת שטח הפעולה תימסר הודעה ליו"ר הכנסת, והיא תובא לידיעת הכנסת.
ג. ההחלטה לפי סעיף זה תיכנס לתוקף ביום 1.7.2015 או במועד קבלת אישור הכנסת להעברת הסמכויות כאמור בסעיף 1 לעיל, לפי המאוחר.
ד. היקף האמצעים העומדים לרשות שטח הפעולה, לרבות תקציבים, תקני כוח אדם, הסכמים עם יועצים ורכב, אשר יועבר ממשרד הבינוי למשרד החקלאות במועד העברת שטח הפעולה כאמור, ייקבע בתיאום עם אגף התקציבים במשרד האוצר ומשרד הבינוי. בסמוך למועד העברת שטח הפעולה כאמור יושלמו כל ההליכים הנדרשים להשלמת המעבר, וייקבעו המבנה הארגוני של יחידת תנופה ומצבת כוח האדם אשר תועבר למשרד החקלאות, וזאת בהסכמה עם משרד הבינוי ונציבות שירות המדינה.
ה. הממשלה רושמת לפניה כי יחידת תנופה תיסגר ביום 31.12.2015 וכי הוצג לעובדי תנופה מתווה לסגירת היחידה במועד זה. המתווה אושר ביום 18.3.2015 על-ידי משרד הבינוי, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, הממונה על השכר במשרד האוצר ונציבות שירות המדינה, במטרה לזרז את הטיפול בנושא מפוני גוש קטיף וצפון השומרון ומתוך רצון לסיים את עיקר המשימות בתחום זה עד למועד סגירת היחידה. מובהר כי המתווה האמור אושר בכפוף לסגירת היחידה עד ליום 31.12.2015.

 
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 הצבעות, ציון ממוצע: 4.00 מ- 5)

אין תגובות

פרסם תגובה

Funzing-P

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

Funzing-Fl

Funzing-F1

תגובות אחרונות