אני מאשים ! מאמר מאת תושב שכונת-שפירא בדרום תל-אביב

אני מאשים ! מאמר מאת תושב שכונת-שפירא בדרום תל-אביב

מדוע ראש עיריית תל-אביב, מר רון חולדאי הוא האשם העיקרי למצב הקשה בשכונות דרום העיר, וכיצד עדיין ביכולתו לנקות במעט את הכתם הגדול הרובץ על הקריירה ארוכת השנים שלו כראש העירייה.

במרוצת עשרות השנים האחרונות קמו ונפלו בישראל אין ספור ממשלות, התחלפו ראשי ממשלה, שרי פנים, שרי משטרה ומפכ"לים. במהלך כל אותה תקופה ארוכה רק אדם אחד בודד נשאר כל העת על כסאו ובתפקידו רם המעלה ורב העוצמה. זהו מר רון חולדאי ראש עיריית תל-אביב. היום מר חולדאי מנסה לברוח מאחריותו למצב הקשה הפוקד את שכונות דרום העיר אשר הפכו בעל כורחם למדינה זרה בתוך המטרופולין הענק של מרכז ישראל.

בראשית מאמרי ברצוני להבהיר מספר נקודות:

א.      אינני בא בשום טענה לשום שוהה בלתי חוקי בישראל ! רצונם להשתלב ב-"אמריקה של המזרח התיכון" הוא ברור, מובן והגיוני מאד. מה גם שידוע להם שאין למדינת ישראל שום מדיניות נוקשה שתאסור עליהם לממש את חלומם ולכן הם גם מוכנים לשלם כסף רב למבריחי גבולות שעושים עבורם את המסע לארץ הרבה יותר פשוט ונוח.

ב.       מדינת ישראל צריכה לכבד פליטים שאכן סכנת קיום רובצת על ראשם. כך היה תמיד והיה זה ראש ממשלת ישראל מר מנחם בגין ז"ל שעם היכנסו לתפקיד הורה על קליטתם בארץ של מאות פליטים מוייאטנם שנסו מארצם באותה תקופה בגלל המלחמה הקשה שפקדה אותה.

ג.        אין לי בעיה עם זרים שמעמדם בארץ הוסדר חוקית במרוצת השנים האחרונות מתוקף צווים כאלה ואחרים שהוציאה המדינה.

ד.       גם אני תמכתי כמו רבים אחרים בזמנו במאבק לגבי סוגיית "ילדי העובדים זרים" ומתן אישורי קבע לשהייתם בארץ, זה נראה הומני ונכון וההחלטה שקיבלה מדינת ישראל בנושא ראויה לציון.

ה.      אבל,  יש לי גם יש לי ביקורת קשה מאוד כאזרח המדינה ותושב העיר תל-אביב, שומר חוק ומשלם מיסים וארנונה, כלפי עיריית תל-אביב, ממשלת ישראל וקובעי המדיניות שאיפשרו ומאפשרים באוזלת יד חמורה להציף את ערי ישראל בכלל ואת שכונות דרום תל-אביב בפרט בעשרות אלפי מסתננים ומהגרי עבודה ואשר הפכו את חייהם של תושבי השכונות החלשות לבלתי נסבלים.


אני מאשים !

מר רון חולדאי ועיריית תל-אביב הזניחו וממשיכים להזניח באופן בוטה את שכונות דרום העיר ותושביה.

נראה כי להפיכת דרום העיר לפח הזבל של תל-אביב היתה יד מכוונת כחלק ממדיניות העירייה ליצור גם בתל-אביב ‘עיר תחתית’ כמקובל בכל ערי העולם ואשר בה יתרכז צילה האפל של העיר הגדולה…

ואיפה בתל אביב הגדולה יש אזור שבו נוכל לארגן לנו ‘עיר תחתית’ לתפארת ? נכון, בדרום העיר.

האזור החלש ביותר מבחינה סוציואקונומית של תושביו. הסביבה בה תושביה נמצאים במאבק הישרדות יומיומי ואין להם שום יכולת, כוח ומשאבים להילחם מול המפלצת הדורסנית והכוחנית שנקראת עיריית תל-אביב. באזור בו שכבות האוכלוסיה כל כך חלשות גם ככה, כך שלא יקרה כלום אם נהרוס להם את איכות החיים עוד טיפה כי כבר מלכתחילה היא לא היתה משהו. שהרי ברור לכולנו שברגע שהמצב בשכונות מרכז וצפון תל-אביב היה מתקרב לפרומיל מהמצב בשכונות דרום העיר התמונה כולה היתה משתנה והיינו רואים את מר חולדאי פועל נמרצות (בין היתר גם כי הוא עלול לאבד את קהל בוחריו ומשם אף את מקום עבודתו). הבעיה היא שעיריית תל-אביב בשנים האחרונות פשוט איבדה שליטה על הנעשה בשכונות הדרום ואלה הפכו מפח-הזבל של תל-אביב למכולת-הזבל של המדינה כולה וכיום הן נושאות בעיקר הנטל בהתמודדות היומיומית עם בעיית המסתננים בישראל.

התדרדרות השכונות החלה בעיקר בשנות התשעים המאוחרות שעה שהיו אלה עשרות מכוני הליווי, חנויות הסקס, הנרקומנים, הזונות וסוחרי הסמים שמצאו את משכנם בסביבות התחנה המרכזית בתל-אביב. ואיך כל זאת קשור לעיריית תל-אביב ? מישהו מכם קוראים יקרים יכול להסביר לי איך מכון ליווי או בשמו הפחות נעים בית-זונות יכול לפעול בשכונת מגורים בלב העיר תל-אביב באין מפריע ומבלי שעיריית תל-אביב תוציא לו מיידית צו סגירה ותשלח תביעה משפטית ודרישה לדין פלילי כנגד מפעיליו וכנגד בעלי הדירות או החנויות ? הרי על כל סגירת מרפסת, טיח מתקלף ועמודי בניין חשופים מוציאה כל שני וחמישי עיריית תל-אביב תביעות משפטיות.

אם עדיין לא השתכנעתם.

הבניין בפין 1 – באדיבות GoogleStreetView

אז בואו נעבור למוסד הרבה יותר מוכר ומפורסם בישראל…" הבניין בפיין 1 ". הרי כולנו מכירים וזוכרים לשמצה את הבניין המפורסם ברחוב פיין 1 בתל-אביב.

כן, בטח נזכרתם. הבניין הזה שהזונות, הנרקומנים, חסרי הבית, סוחרי הסמים וכל האנשים המסכנים מוצאים בו קצת מרגוע, לפעמים הרבה יותר מקצת מרגוע אם אתם מבינים למה אני מתכוון.

הבניין שהפך להיות נקודת ציון בהיסטוריה הנפלאה של תל-אביב ושבמרוצת השנים שילב בתוכו תחת קורת גג אחת, בית בושת עם תחנת לממכר סמים ובית הארחה לנרקומנים. יתרה מכך, הבניין הפך לא רק לנקודת ציון, אלא, אפילו ליעד תיירותי, עד כדי כך שאפילו הסלב הידוע בוקי נאה זיהה את הפוטנציאל העסקי הטמון בו והחל לארגן ‘טיולי פשע’ למבקרים וסקרנים שהגיעו למקום במיניבוס ממוזג ושמעו סקירה מסמרת שיער על השכונה והמתרחש בה.

אם עיריית תל-אביב הייתה נותנת לתושבי דרום העיר מעט מהיחס שאותו מקבלים רק מספר קילומטרים צפונה, היא היתה מוציאה לבניין, הרעוע גם ככה, צו הריסה או אטימה מיידי, כמו שהיא יודעת לעשות טוב מאד לאלפי בעלי דירות בעיר שפיצלו דירות או שחזית הבניין שלהם אינה מוצאת חן בעיני פקחי העירייה. כך בעצם יכלה העירייה למנוע את הרס שכונת נווה שאנן כולה.

לא זו בלבד שעיריית תל-אביב והעומד בראשה מר רון חולדאי לא מנעו את התדרדרות השכונות, הם לא ניסו מזה עשרות השנים לבצע שום מהלך נדלני נרחב לחזק את השכונות. כזה של פרוייקט נדלני גדול שיכול היה למשוך לאזור אוכלוסיה חזקה או צעירים ישראליים שהיו מחזקים את השכונה.

אם רק רצו, יכלו להעביר לאזור תוכניות פינוי-בינוי ופיתוח אזורי שיקיף את סביבת התחנה הישנה ושכונת נווה שאנן, שכן המרחבים שם עצומים וכל קרקע פנויה בתל-אביב של ימינו הינה מצרך מבוקש.

בעתון גלובס ב-29/1/2006 נכתב : "המחוזית תל-אביב הפקידה את תוכנית לוינסקי – 250 יחידות דיור ובניין משרדים בן 35 קומות".

ואני מצטט מהכתבה "הוועדה המחוזית תל-אביב הפקידה את תוכנית מתחם לוינסקי בתל-אביב, המציעה 250 יח"ד בשטח של 32 אלף מ"ר ומרכז עסקים ראשי בהיקף של 82 אלף מ"ר, עם אפשרות המרה של חלק מזכויות התעסוקה ל-160 יח"ד נוספות (תוכנית תא/3277)", " המתחם גובל בתחנה המרכזית החדשה, ומטרת התוכנית היא לשקם את האיזור ולחדשו. התוכנית כלולה בפרויקט להתחדשות עירונית של משרד השיכון וקודמה ע"י עיריית תל-אביב".

קישור לכתבה : http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000055314

איזה יופי של תוכנית, כוללת כיכרות ומגדל בן 35 קומות, בטח היו מגיעים לשכונה כמה משפחות ואנשי עסקים חזקים. גלובס אף הגדיל לציין כי התוכנית ‘קודמה ע"י עיריית תל-אביב’….

קודמה לאן ? מישהו יודע ? כפי שנראים הדברים במציאות, כנראה היא קודמה למכונת הגריסה הקרובה למשרדו של מר רון חולדאי.

רוצים דוגמא נוספת ?

ב-2009 התבשרנו סופית כי פונה לחלוטין מתחם הרציפים של תחנה המרכזית הישנה שהיה על שטח של 10 דונמים, וכי תוך שנה תקום במקום מכללה לאומנויות.

כך פורסם באתר דה מארקר בתאריך 3/8/2009:

"לאחר הגסיסה האיטית: התחנה המרכזית הישנה בתל-אביב תיהרס – ובמקומה תיבנה מכללה לאמנות", "על שטח התחנה ומבנה המשרדים, שהוקמו לפני כ-70 שנה, תקים מכללת מנשר את משכנה החדש",

"עיריית תל-אביב תשאיר את שטח התחנה בבעלותה ותייעד אותו לשימוש ציבורי כמו גינה ומוסדות חינוך".

מצורף הקישור לכתבה :

http://www.themarker.com/realestate/1.552624#.T9LvkHGxRME.email

מישהו מכם יודע מתי מתחילה הבנייה במקום ? כי אני מאד רוצה להירשם למכללה לאמנות, זה ממש קרוב לדירה שלי.

אני מאשים !

 נחזור רגע שוב לבעיית המסתננים בשכונות הדרום.

אנשים באים ואמרים לי "מה כבר עיריית תל-אביב וראש העיר יכולים לעשות, הוא כתב כבר איזה שלושה מכתבים בשנה האחרונה לראש הממשלה והתריע שהמצב קשה…."

אז אם אתם באמת רוצים לדעת מה הוא יכול לעשות, להלן מקבץ קצר מיכולתיו של ראש עיריית תל-אביב אחד האנשים החזקים במדינה ששולט באין מפריע על העיר הגדולה והחזקה ביותר בישראל.

רשימה חלקית של מה יכול ראש עיריית תל-אביב מר רון חולדאי לעשות כדי להביא לפתרון ולו חלקי של מצוקת תושבי דרום העיר הנושאים בנטל המסתננים:

  1. סגירת בתי עסק לא חוקיים. דרום תל-אביב מלאה בחנויות, פאבים ובארים של זרים. עסקים ללא רישוי חוקי, לא משלמים מס למדינה, גוזלים את פרנסתם של העסקים החוקיים. עסקים בהם אין דגש על חוק ממכר אלכוהול, עסקים הפתוחים גם בשבתות. האם לא ניתן להוציא צוי סגירה לעסקים ? האם לא ניתן להטיל קנסות על בעלי העסקים ועל משכירי החנויות ? האם לא ניתן להגיש תביעה משפטית כנגד בעלי הנכסים המשכירים נכסיהם לעסקים בלתי חוקיים ?
  2. הטלת קנסות על בתי עסק שמעסיקים מסתננים. כפי שבוודאי כולם יודעים בעיריית חיפה ובערים נוספות בישראל הוציאו ראשי העיר מכתב לבעלי עסקים בעירם ובו אזהרה כי עסק שיעסיק שוהה בלתי חוקי יקנס במאות ובאלפי שקלים ואף יוצא נגדו צו סגירה זמני. ומה בתל-אביב ?
  3. טיפול בפיצולי דירות. הגשת תביעה, הטלת קנסות ודוחות על בעלי נכסים ודירות שפיצלו דירות באופן לא חוקי או שמשכירים שטחים של מטרים רבועים ומשכנים בהם עשרות אנשים בתנאי תברואה קשים.
  4. טיפול במבנים נטושים. בדרום העיר יש מספר מבנים נטושים ומסוכנים אשר הפכו לבית מגורים למסתננים. הייתי מצפה מהעירייה להוציא למבנים צו הריסה מיידי או צו איטום, המבנים פזורים בתוך השכונות ומהווים סכנה ברורה ומיידית לשוהים בהם.
  5. הפגנה. ארגון הפגנת ענק של תושבי תל-אביב ושאר ערי ישראל כנגד המצב. כיכר רבין יכולה להוות מקום מעולה לגיוס אלפי תושבי המדינה והשכונות להפגנה גדולה שתיזעק את מצוקתם ותדרוש מהממשלה פתרון מיידי למצב.
  6. הגשת עתירה לבג"צ כנגד המדינה. עיריית תל-אביב יכולה לעתור לבג"צ כנגד המדינה אשר תהיה חייבת לספק הסברים מדוע אלפי מסתננים מובלים ע"י המדינה באוטובוסים לתוככי תל-אביב. המדינה תצטרך לספק הסברים על פתרונות ודרכי פעולה למיגור התופעה ולפינוי המסתננים משכונות דרום העיר.
  7. פגישת חירום עם נתניהו. מר חולדאי במקום להסתפק במשלוח מכתבים או משלחות של מי מטעמו, יכול היה לדרוש פגישת חירום אישית עם ראש הממשלה אשר בה יוחלטו צעדים אופרטיביים שכן אילולא כן, יכול מר חולדאי לאיים בהשבתה כללית של העיר ושל מערכת החינוך שלה לזמן בלתי מוגבל. אני בטוח שהורי התלמידים בשכונות דרום העיר היו מגבים אותו במהלך.
  8. מניעת כניסת אוטובוסי המסתננים למרחב תל-אביב. איפה נכתב שהאוטובוסים המובילים מסתננים מדרום הארץ למרכזה אמורים להוריד אותם בגינת לוינסקי הקורסת ? הרי לא חסר בערי המרכז מספיק גינות ופארקים לאכלוסם. מה רע למשל בהרצליה וברעננה ? יש שם אחלה איכות חיים ובטח כמה מסתננים לא יפרו את השלווה. ואתם יודעים מה, אם ראש העיר מר רון חולדאי לא מסוגל למנוע מהם להגיע לתל-אביב אז הייתי מצפה ממנו לשכן אותם בעיר אוהלים מסודרת בפארק הירקון – גני יהושוע. יש שם מרחבים עצומים ובמקום עוד שבוע גאווה או מרתון אפשר לארגן תקציב מסודר (אני מוכן לתרום את חלקי אפילו בהגדלת הארנונה) ולפנות לארקדי גאידמק שיסביר לערייה איך עושים זאת, הרי יש לו נסיון בכך. כך גם הנטל יתחלק על כל שכונות העיר, ותושבי צפון העיר יוכלו להפגין מעט סולדריות עם תושבי שכונות הדרום. מה גם שהרי ברור לכולנו שמבחינת צפיפות אוכלוסין פארק הוא הרבה יותר מגינה… אפרופו גני יהושוע, תשמעו סיפור שסיפרו לי בנושא. לפני כשבועיים החלה התארגנות של תושבי העיר לחלק מזון באופן מסודר מתוך דאגה אמיתית לנזקקים. עד כאן הכל טוב ויפה. אולם היוזמים בחרו לעשות זאת בפארק גני יהושוע. בבוקר אחד הם הקימו שם שולחנות ופרסו אוכל רב ואכן הצליחו להביא למקום גם עשרות נזקקים מקרב השוהים הבלתי חוקיים. מסתבר שלא עברו עשר דקות ובמקום הופיעו פקחי עיריית תל-אביב המסורים. אלו, דאגו מיידית לקפל את השולחנות ולפזר ההתקהלות ואף איימו על המארגנים בהטלת קנסות כבדים. חומר-למחשבה.

אני מאשים !

 אם כן, מה עושה בינתיים מר רון חולדאי ?

מר רון חולדאי דאג ליידע אותנו כי במהלך השנה האחרונה הוא שלח לא פחות מ-3 מכתבים לראש הממשלה נתניהו בהם הוא הסביר לו כמה קשה ובלתי נסבל המצב בשכונות דרום העיר.

בינתיים הוא מתחמק מזה מספר שבועות מפגישה עם ראשי וועד פעילי שכונת שפירא ושולח אליהם נציגים זוטרים. מקורות יודעי דבר אף מספרים שמר חולדאי מדרבן את פעילי הדרום להפנות את זעמם כלפי הממשלה וע"י כך הוא מנקה את עצמו מהאחריות למצב העגום. מדובר בסיוע כספי בדרך כלל עקיף שאסור לחשוף אותו ואשר נועד לשם מטרה זו. לפי מיטב ידיעתי עיריית תל-אביב אף סייעה במימון חסוי של ההפגנה הגדולה שנערכה לא מזמן בשכונת התקווה. כך שלא פלא שמרבית מהדוברים בה לא הפנו אצבע מאשימה כלפי מר רון חולדאי ועיריית תל-אביב… התנהגותו זאת של מר רון חולדאי ברורה לכולנו. הבחירות בפתח ומר חולדאי מהלך בין הטיפות כדי לצלוח אותם. אם מר חולדאי יתערב בנעשה בדרום הוא עלול להזיק לעצמו פעמיים, מחד הוא בעצם מוכיח כי יש לו אחריות למצב וכי יש בידיו לשנות את המציאות, מאידך הוא עלול להיסתבך עם תומכיו בקלפיות שמן הסתם רובם לא גרים בשכונות הדרום וכל שמעניין אותם הוא איכות החיים בשכונותיהם וכיוצא בזה. ואף יתרה מכך, מסתבר כי מרבית תומכיו של חולדאי יודעים להפגין אמפטיה עם המהגרים הבלתי חוקיים על חשבונם של תושבי שכונות הדרום (כך גם נבדק ואומת בסקר שנערך לאחרונה בקרב תושבי העיר).

אני מאשים !

 מגיע לתושבי שכונות דרום העיר תל-אביב לקבל תשובה ברורה וחד משמעית מה יהיה המצב בדרום העיר בעוד חצי שנה, בעוד שנה ואילך ! זוהי דרישה לגיטימית של מי שמשלם לעיריית תל-אביב מדי חודש מיסים שוטפים ומצפה שהעירייה תפעל לטובתו כפי שהיא אמורה לעשות ועושה ביתר חלקי העיר.

כיום שכונות דרום העיר מוצפות באלפי מסתננים אשר כובשים בה כל חלקה טובה ולא ירחק היום שלא ישארו בהן תושביהם הוותיקים ושתגבר עוד יותר ההגירה השלילית מהן של תושביהם הישראלים. לפי נתונים שפורסמו לאחרונה (מתוך אתר עיריית תל-אביב) כיום מדובר על כ-70 אלף שוהים בלתי חוקיים המרוכזים במספר שכונות בדרום העיר, בו בעת שאוכלוסיית הישראלים באותן השכונות עומדת על כ-35 אלף איש בלבד, נתון מדהים לכשלעצמו !

אני קורא מכאן לראש עיריית תל-אביב מר רון חולדאי לקחת אחריות על הנעשה בשכונות הדרום.  להקים מיידית צוות חירום ומנהלת פעולה שיאגדו תחתם אנשי מקצוע ואנשי מפתח מקרב תושבי השכונות. על הצוותים להכין ולהוציא לפועל, תוך מעקב צמוד מספר תוכניות אופרטיביות למיגור תופעת כיבוש שכונות הדרום ע"י המסתננים. כיום, המצב בשכונות דרום תל-אביב הוא עגום, התסיסה בקרב התושבים גואה ובצדק, תחושת הבטחון של תושבי השכונות התערערה, התנאים התברואתיים בסביבת התחנה המרכזית הינם מתחת לכל ביקורת ואנחנו עומדים בפני אסון בקנה מידה ארצי.

אם אתה מר רון חולדאי איבדת שליטה על הנעשה בשכונות הדרום. אם אין לך פתרונות ודרכי פעולה לפחות להקל על חיי תושבי השכונות. אזי עלייך לקחת אחריות. לפנות את כיסאך. ללכת הביתה בהקדם ולהשאיר את ניהול ראש העיר בידי אדם אמביציוני אחר, אשר יציב לעצמו ולעיריית תל-אביב בראש סדר העדיפויות את המטרה החשובה ביותר כיום והיא להציל את שכונות דרום תל-אביב מהמשך כיבושן ע"י השוהים הבלתי חוקיים, לפני שיהיה מאוחר מדי.

אחד העם,

שכונת-שפירא, תל-אביב.

כ’ תמוז תשע"ב.

 
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (20 הצבעות, ציון ממוצע: 4.55 מ- 5)
הוסף תגובה

תגובות (23)

  1. ליה 09/06/2012 להגיב
    איזו כתבה!!! כל כך נכון, מסכימה עם כל מילה. עוד לפני שהמסתננים כבשו את האזור הכול היה מוזנח, לא פלא שדווקא בגלל זה בחרו לרכז אותם בדרום תל אביב. אין ספק שהממשלה אחראית על המתרחש, אבל כבוד ראש העיר הביא להם ״פתרון קל״ לגבי המקום ומעבר לכך אפילו לא ניסה למנוע את האסון.
  2. ענר 10/06/2012 להגיב
    לכו להפגין מול בית העריה של חולדאי. הפגנות סוערות. לכו כ-ל(!) לילה עשרות גברים לגן לוינסקי והעירו בעדינות את המסתננים ובקשו מהם בנימוס לעזוב לאלתר ולא לחזור לגן. איימו על חולדאי שתפסיקו לשלם ארנונה עד שיתחיל לפעול. החזיקו משמרת מחאה מול בית העריה
  3. ענר 10/06/2012 להגיב
    והעיקר, תפסיקו לכתוב ולפטפט בפייסבוק.
  4. תומר 15/06/2012 להגיב
    1. חבל שהתעוררתם רק עכשיו.אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. חולדאי הוא הגרוע במיעוטו עד כמה שאני מבין את מפת הפוליטיקה בעיריית ת"א . כאשר דב חנין וחבורתו הנאלחת מחכים בפינה לנפילתו של חולדאי. האם יש אלטרנטיבה ריאלית אחרת לחולדאי שתטיב עם היהודים בת"א קודם כל ? 2.אני כן קראתי שחולדאי סגר כ15 בתי עסק של מסתננים במהלך החורף. חפש בגוגל. למרות שהם נסגרים הם שוב פעם נפתחים. 3. בנוסף לאחורנה ראיתי איזה התחלה של קמפיין פרסומי בו חולדאי משתתף יחד עם עוד כמה ראשי עיר שסובלים מהתופעה.אבל זה ממש בקטנה . 4. לאחרונה ראיתי מצע של עיר לכולנו לטיפול בבעיית המסתננים ושם בפירוש הם אומרים לא לסגור למסתננים עסקים . 5. אפשר גם לסגור גני ילדים למסתננים או אפשר לסנדל את הקמתם כמו שידעו לסנדל לחבדניקים שהגיעו לרמת אביב.
  5. Eric 15/06/2012 להגיב
    היי תומר, אני חייב לחלוק עלייך. הנקודה איננה פוליטית ואסור לקשר אותה לפוליטיקה, הבעיה היא לאומית והאזור שהכי סובל כרגע הוא דרום ת"א. אני רק אוסיף ואציין כי בלשון המעטה אינני נמנה על חובבי דב חנין... אני כן מסכים עם תוכן המאמר כי ראש העיר חולדאי אחראי בכל כובד משקלה של המילה למצב בדרום תל-אביב ועל כך הוא צריך להודות ולפעול בכל כוחו. לצערי תושבי דרום העיר לא ממש מעניינים את מר חולדאי יותר מאשר מרתונים ומצעדי גאווה, ולכן עד היום לא שמענו אותו קם ומודה בחלקו במצב הקשה ומכריז על מטרה ויעדים איך לשפר את מצב דרום העיר ותושביה. שבת שלום.
    • תומר 15/06/2012 להגיב
      בסוף הכל מתנקז לקלפי - שם זה מתחיל ושם זה נגמר. וכרגע הבעיה הרצינית שאין לחולדאי אלטרניטבה ולכן הוא מרשה לעצמו לעשות את הדברים בקצב שלו . וזה בדיוק אותו הסיפור של ביבי . ביבי גם חש שאין לו אלטרנטיבה ריאלית ולכן גם הוא פועל כפי רצונו ולא כפי טובת האזרח הקטן. אני טוען שצריך לאתגר את המערכות הללו ע"י אלטרנטיבה מהימין הקיצוני שאינו בן בריתו הטבעי של הממסד .נכון שיש למהלך כזה צדדים שליליים אבל זה המחיר שיש לשלם על מנת למגר את התופעה המסובכת הזאת וכי רק הם באמת יגרמו למערכות הללו לרדוף אחרי הישגים ממשיים . וכמו שקרה בצרפת ובשאר מדינות אירופה בשנה שנתיים האחרונות .
  6. dalit 19/06/2012 להגיב
    הבעייה היא אחרת. אם גבולות המדינה פרוצים וכוונת הממשלה להכניס למדינה כמות בלתי מוגבלת של מוסלמים, ולטשטש את הזהות היהודית במדינה, אז שמישהו יסביר לי למה אנחנו צריכים לשלוח ילדים בני 18 לסכן את חייהם בצבא? אם המדינה תהיה רובה מוסלמית ומדינת כל אזרחיה , אז אני לא מוכנה לשלוח את ילדיי לצבא. מצידי שכל הפלסטינים והכושים מאפריקה יכבשו את המדינה ללא צבא ואז גם המיסים יהיו בהתאם, באין בטחון אז להוזיל את המיסים על היבוא,על הדלק, ועל הבטחון.
    • רמי 23/12/2013 להגיב
      דלית. האם ידעת, שאם נתניהו היה רוצה , הוא היה יכול להחזיר את כל המסתננים בחזרה למצרים, משם הם באו, עוד בתקופת מובראק. הרי יש לנו יחסים ושגרירויות במצרים וישראל. מובארק אמר . אל תתנו להם עבודה ואז הם לא יבואו.. האם ידעת שברק הוציא את משמר הגבול בתואנה שאין תקציב להחזיק אותם בגבול? האם ידעת שאולמרט ואישתו קיבלו את המסתננים הראשונים בפרחים? ישראל הייתה יכולה לשלוח אותם בחזרה למצרים, אבל השמאל הגזעני בישראל, שבכלל לא מתחשב בתושבי דרום תל אביב, רוצה להפוך את ישראל למדינת ערב רב, וכך לערער את היישות היהודית בישראל? מתי תבינו שהאליטה האשכנזית רוצים לשלוט בשחורים? המיזרחים הם אזרחים סוג ב', ובגלל המסתננים הם יהפכו לאזרחים סוג ג'. הכל מתוכנן. אף פעם לא יוציאו אותם מדרום תל אביב. המשטרה, שרובם שוטרים מיזרחים כבר ידאגו לנטרל אותכם. לא במקרה גייסו מיזרחים למשטרה. השוטרים מיזרחים, והראשים שלהם הם אשכנזים. ככה היה וככה זה ישאר, אם לא תעשו מהפכה חברתית ותדרשו שיוויון מלא.
  7. סמדר בן אברהם 28/06/2012 להגיב
    לדעתי לשלוח את ראש העיר הביתה ואת ראש הממשלה. לשנות את השיטה ולהכניס דם חדש שינהל את המדינה בשיתוף דעת התושבים אידיליה בגדר חלום דייייייייי לכל בעלי הכיסאות איכפת מעצמם ולא מהמדינה ומהאזרחים
  8. יוקו 28/06/2012 להגיב
    ברצוני להעיר הערה למר "אחד העם" - בקשר ל"ילדי זרים המסכנים". אני חוששת שאתה מפספס כאן נקודה מאוד חשובה - מדובר בעצם במשפחות שב"חים שכל ההבדל בינם לבין המסתננים שפוקדים בשנים האחרונות את המדינה ואת השכונות בפרט הינו אופן הכניסה למדינת ישראל. מדובר קודם כל בהורים עבריינים אשר הפרו חוק מדינת ישראל והחליטו לנצל את ילדיהם באופן ציני ביותר כבייב ויזה - והם הצליחו לעבוד גם עליך במסווה של קמפיין "רחמני והומני". עם כל הצער שבדבר אך מדובר בקמפיין חצוף ושקרי לחלוטין שמומן ונוהל על ידי בדיוק אותם גורמים אשר מנהלים עכשיו קמפיין הגנה על "פליטים מסכנים". מדובר באותה בעיה, רק במישור שונה טיפה. הם כבר הקימו צעקות בקשר ללמעלה מ-4,000 ילדי שב"חים למיניהם (ביניהם גם מסתננים) רק באיזור תל אביב. גם להם תסכים לתת אזרחות מכיוון שמדובר בילדים חמודים? הרי במה הם אשמים? בזה שההורים שלהם חצו את הגבול באופן לא חוקי בניגוד לשב"חית פיליפנית ש "רק" ברחה מאיזה זקן סיעודי אך נכסנה לכאן לפי ויזה חוקית? או שאתה רוצה לדבר על "הגלייה תרבותית בלתי נסבלת" עם מיליוני עולים חדשים שעלו לכאן בכל פריסת הגילאים ללא ידיעת השפה/הארץ? זה חצוף לא פחות מאשר לספר לנו כמה אנחנו לא מבינים כמה קשה להם לבנות מדינה חדשה שם בדרום סודן כאשר זה בדיוק מה שעברנו ב-1948 ואף בתנאים מסוכנים עוד יותר. או לספר לנו כמה מסוכן להם יהיה באריתריאה או בסודן או חוף השנהב כאשר אנחנו רואים בערב כתבות על ילדי הקיבוץ בדרום שמרטיבים בלילה את הסדינים מרוב הפחד...
    • Eric 28/06/2012 להגיב
      יוקו ... את קראת את הכתבה במלואה ? כותב המאמר דורש פתרון בדיוק כמוך, ומן הסתם הפתרון יחייב את פינוי השוהים הבלתי חוקיים מדרום ת"א ! כי כמו שהמצב כיום ברור שזה לא יכול להימשך יותר.
  9. יוקו 01/07/2012 להגיב
    היי אריק, כמובן שקראתי את המאמר המצויין והתמציתי ביותר במלאו ומגיע לכותב מחיאות כפיים סוערת - מרוב הטמטום שכחתי לציין זאת בכתיבת התגובה הקודמת. רק רציתי להדגיש את העניין של "ילדים" - חלק מהאנשים עדיין מתבלבלים/התבלבלו בעבר בנוגע לסוגייה והפרידו אותה כ"משהו אחר". רציתי להדגיש שאסור להפריד - מדובר בפן נוסף של אותה בעיה חמורה - שוהים בלתי חוקיים המפרים את חוקי מדינת ישראל.
  10. דן 12/07/2012 להגיב
    וזה מה שחווינו אני וחברי לפני שבועיים בלילה בדרך הביתה משדרות רוטשילד לבניין בו אנו מתגוררים בשכונת נווה שאנן, רחוב איילת השחר 2: חצי שעה לאחר חצות הלכנו מאיזור רוטשילד בדרך הביתה אל הבניין שאנו גרים בו, איילת השחר 2, מדובר במרחק הליכה של 10 דקות. מיד לאחר שחצינו את החניון הדו קומתי הממוקם בגב של רחוב טיומקין ועברנו את רחוב מנחם בגין החלו הזוועות. על רחוב הרכבת פינת סולמון, על כרי הדשא ישנו אפריקאים שיכורים, בין השיחים ליד הספסלים עמדו 2 אפריקאים ועשו את צרכיהם. חצינו את רחוב סולומון ועברנו ליד תיאטרון קליפה הנמצא ברחוב הרכבת 40 - שם אפריקאי היה עסוק בלזיין זונה נרקומנית, על המדרכה לעין כל. המשכנו ללכת, ברחוב הרכבת 42, ישבו שלושה נרקומנים והזריקו סמים, על המדרכה לעיני כל. המשכנו ללכת, שכן שגר מולנו עבר אותנו בדרכו הביתה. אנחנו צעדנו אחריו והוא פתח פער עלינו מאחר והלך מהר יותר. דקה אחר כך עקפו אותנו 3 אפריקאים צעירים, הם התנגשו בנו באגרסיביות והמשיכו ללכת כאילו כלום. המשכנו להתקדם כאשר השכן מלפנינו, 3 האפריקאים שחלפו אותנו גם הם מלפנינו. כאשר הגענו לסוף רחוב הרכבת וכבר איבדנו קשר עין עם השכן ועם שלושת האפריקאים. פנינו ימינה לרחוב ראש פינה ואז פילחה את השקט צעקה חזקה "למה אתם עושים את זה"?. רצנו לראות מה קרה וראינו שברחוב איילת השחר 5 שרוע השכן שלנו על הרצפה, מטר מהבניין בו הוא גר ושלושה אפריקאים (אלה שחלפו על פנינו דקות קודם) מכים אותו באגרופים ובעיטות. הוא צורח והם ממשיכים להרביץ לו ומנסים לגנוב את הטלפון שלו. הוא לא הסכים לוותר ונלחם בהם. כאשר הם ראו אותנו מגיעים הם החליטו פשוט לברוח. השכן היה מוטל על הרצפה, מוכה, חבול ונסער לחלוטין. ניסיון השוד הזה מצטרף לניסיון השוד שהתבצע רק לפני ימים אחדים מול בניין במירון 6 כאשר אפריקאי גנב תיק לישראלית. שלא לדבר על כך שמדי כמה שעות נשמעות צעקות של פיליפיניות שנשדדות/נאנסות אבל לא טורחות להתלונן במשטרה - כי הן זרות. לא הגיוני שאני לא אוכל להסתובב ברחוב בו אני גר, לא הגיוני שרחובות שלמים בשכונה יהיו סגורים בפני בגלל פחד. לא הגיוני שאין שוטרים בכל פינה, לא הגיוני שאין מצלמות, לא הגיוני שזה המצב בתל אביב בשנת 2012, לא הגיוני שגינת לווינסקי הפכה למחנה פליטים ואין מישהו שעושה משהו (אבל שתושבי שדרות רוטשילד מבקשים מחולדאי שיאסור על לינה בשירה בגלל שהם סבלו מספיק בקיץ שעבר הוא מיד נענה לבקשתם), לא הגיוני שאנשים ישנים ברחובות ובכל גינה שכונתית או מגרש נטוש ואף אחד לא מפנה אותם, לא הגיוני שאנחנו כבר שנים שולחים מיילים מדברים עם כל מי שאפשר והמצב רק הולך ומדרדר. לא הגיוני שמי שאמון על הבטחון והפיקוח הרים ידיים. חלאס עם ההפקרות, עם חוסר הפיקוח ועם האימפוטנציה. אנחנו דורשים טיפול מיידי באיזור כבר ממחר. תציפו את האיזור בשוטרים ופקחים. תפנו את כל מי שישן ברחוב - כפי שאתם מפנים את המוחים ברוטשילד. יש חוק שאוסר על התגודדות במקומות ציבוריים - תתחילו להפעיל אותו. זהו מכתב שנשלח לכל הגורמים בעיריה ובממשלה - אף אחד לא טרח לחזור אליי. דן פאר ועד שכונת נווה שאנן
  11. דרור קהלני 20/07/2012 להגיב
    חולדאי קיבל את המסתננים בזרועות פתוחות, פתח להם ספרייה... נכון להיום חולדאי מתעלל בתושבים. לקבל כמויות כאלה של מסתננים ולשבת בשקט ? חולדאי תתעורר, דרום תל אביב צועקת הצילו
    • רווית יעקב 19/03/2014 להגיב
      שלום דרור, שמי רווית סטודנטית לתואר שני ביישוב סכסוכים אוניברסיטת ת"א, אני כותבת עבודה בנושא המסתננים ואשמח מאוד ברשותך, לראיין אותך. מדובר במפגש יחיד במהלכו אראיין אותך על פעילותך הענפה, על הקשיים, התסכול ואוזלת היד. במידה ואתה מעוניין, אנא שלח מייל חוזר עם מס' הטלפון שלך ואצור קשר. בברכה רווית.
  12. חני ראובן 19/08/2012 להגיב
    מקווה שהכתבה תעורר איזה ניצוץ בדרגים למעלה, אין מה להוסיף פשוט אלו הם חיינו בזמן האחרון,יכול להיות יותר טוב, יכול לקרות אסון............
  13. נגה 27/10/2012 להגיב
    נראה לי שחולדאי הוא ראש העיר רק של צפון תל-אביב, וכתוצאה מכך, הפכה דרום תל-אביב לסדום תל-אביב. המצב לא יכול להמשיך בצורה כזאת !!! או שמר חולדאי יקח את העיניינים לידיים וילחץ לפינוי דחוף של המסתננים מהעיר למתקני שהייה, ו/או גירוש מיידי מהארץ, או שיפנה את מקומו לראש-עיר שמסוגל להרים את הנושא. או שחולדאי ישאר ראש עירית צפון תל-אביב, וימונה ראש-עיר של דרום תל-אביב, שיטפל כמו שצריך בנושא המסתננים. המצב הזה פשוט לא יכול להמשיך ולהתקיים !!!
  14. זהבה 01/04/2013 להגיב
    שלום לכל הכותבים והמגיבים, ראשית אני רוצה להודיע בזאת שחייבים אבל ממש חייבים להעיף את כל העובדים הזרים ו/או המסתננים משכונת שפירא והשכונות הדרומיות לכיוון צפון ת"א. ואחר כך אני רוצה לראות איך יגיבו כל הצפונבונים. שנית אני פונה לכל בעלי הבתים בשכונת שפירא תפסיקו להשכיר את הדירות ו/או החנויות לכל הזרים הפכתם את כל האזור לארלם וחבל.
    • רמי 23/12/2013 להגיב
      שלום זהבה. עלה בדעתך לשרוף חנויות של מסתננים? אם לא הגיע הזמן. לדבר זה לא יעזור, צריך לעשות מעשה.בכל מדינה נורמלית זה לא היה קורה שהממשלה תפזר מסתננים עבריינים לא חוקיים בין האזרחים, כי שם לא מזלזלים באזרחים שלהם ,כמו שמזלזלים בכם. ואם עצם העובדה הזאת זה לא מקפיץ אותכם, כנראה שאתם באמת אזרחים סוג ב', וכבר רגילים למצב שבו אתם נתונים, אז תמשיכו לסבול כמו שעשיתם עד עכשיו.
  15. אורן 25/09/2013 להגיב
    להעיף אותו! חובה, חובה! על כל תושב לצאת ולהצביע ביום הבחירות
  16. רמי 23/12/2013 להגיב
    אני תוהה. איך זה שהוא עדיין ראש העיר? למה הצבעתם בשבילו? אם כל תושבי שכונות דרום תל אביב היו מתאחדים, הקול שלכם היה הרבה יותר חזק. כנראה שאתם עוד לא למדתם להתאחד ולהרעיש, ובאותו זמן לתעד את ההפנינג, במקרה והמשטרה תבוא לפזר אותכם באלימות, בפקודת ראש העיר שלא שלכם. מתי תבינו שלא שמים עליכם, ורואים אותכם כאזרחי שוליים. הילדים שלכם טובים לצבא ולמות בעד מדינה שלא מתחשבת בכם. כמה דורות אתם נותנים לעצמכם כדי להגיע לשיוויון מלא כאזרחים במדינה. חישבו על זה.
  17. שמעוני 08/09/2015 להגיב
    היות והפוסט האחרון לפני הינו מתאריך 23/12/2013 האם ניתן להבין שהכל בדרום העיר חזר למיי מנוחות וכולם בסבבה?! או שמא היאוש כה גדול ואנשים נמנעים מלכתוב דיעה.
  18. רות קנר 04/05/2016 להגיב
    אני חדשה באתר אשמח לקחת חלק בפעילות בשכונה. יש הרבה בעיות המסתננים זה רק חלק מהם. אני חיבת לציין שיש לי קושי עם ההפגנות מול העובדים הזרים. אני חושבת שצריך לפנות לממשלה שלנו ולא מולם. גם אני חושבת שזה אסון שכולם מרוכזים אצלנו.

פרסם תגובה

דרושים כתבים בהתנדבות

אם את/ה בעלי כשרון כתיבה ומעוניינים לסקר עבור האתר הקהילתי את המתרחש בדרום ת"א ובסביבתה בכל תחום מעניין (אופנה/ספורט/חיי לילה/חינוך/תרבות וכו’) נשמח אם תצרו קשר ותשלחו קורות חיים למייל: main@south-tlv.co.il

מייל למעוניינים לפרסם באתר

ads@south-tlv.co.il