רכבת ישראל מתקדמת לעידן הבא גם בהרחבה ושדרוג תחנות הנוסעים – טרמינל חדש בסבידור מרכז

רכבת ישראל מתקדמת לעידן הבא גם בהרחבה ושדרוג תחנות הנוסעים – טרמינל חדש בסבידור מרכז

ביום חמישי הקרוב (15.2.18) ייחנך טרמינל נוסעים חדש בתחנת תל אביב סבידור מרכז, לצד שדרוג הכניסות הקיימת לתחנה

רכבת ישראל נערכת לדור הבא, בו תסיע יותר נוסעים, ביותר רכבות, אל הרבה יותר תחנות.

תנופת הפיתוח לא פוסחת גם על התחנות הוותיקות של הרכבת. בימים אלה סיימה רכבת ישראל את הקמתו של טרמינל נוסף בתחנת הרכבת תל אביב סבידור מרכז, מהתחנות העמוסות במדינה, בה עוברים בכל יממה כ-50 אלף נוסעים בממוצע. נתון זהה למספר העוברים בנתב"ג, בתקופת החורף. הטרמינל ייפתח לשימוש הנוסעים ביום חמישי הקרוב, ה-15.2.18.

הטרמינל הצפוני החדש, שגודלו 1,000 מ"ר יחבר את תחנת הרכבת לגשר מודעי, ישפר את זרימת הנוסעים בתחנה העמוסה, יאפשר גישה נוחה יותר לתחנה, ויציאה ישירה גם לכיוון מתחם הבורסה ברמת גן, וגם לכיוון שכונות צפון תל אביב.

הפרויקט, בעלות של 31.8 מיליון ₪, אשר בוצע על ידי חברת דניה סיבוס באמצעות מכרז, נחשב למורכב, שכן העבודות עליו בוצעו תוך המשך פעילות התחנה, לצד הארכת הרציפים.

בטרמינל החדש הושם דגש רב על נגישות לנוסעים עם מוגבלות, לצד הנדסת אנוש ונוחות. בטרמינל הותקנו כבר מכונות לממכר כרטיסים לצד קופות מאוישות, והוא יאפשר ירידה קלה אל הרציפים באמצעות דרגנוע ומעלית.

לקראת הפעלת הטרמינל החדש, גייסו ברכבת ישראל 10 אנשי צוות חדשים: 2 מנהלי משמרת, 2 מאבטחים, 2 דיילים, 2 קופאיות ושני עובדי ניקיון. זאת בנוסף ל-55 עובדי התחנה כיום.

לצד פתיחת הטרמינל החדש, נפתחה לאחרונה הכניסה החדשה לטרמינל הדרומי הקיים בתחנה. הכניסה החדשה מאפשרת זרימת נוסעים טובה יותר אל אולמות הנוסעים ולרציפים, וכן שודרגו בה עמדות הביטחון והשיקוף בכניסה לתחנה, דבר התורם לקיצור ההמתנה וכניסה לתחנה ביתר קלות ומהירות. ברכבת ישראל משדרגים כעת גם את פנים התחנה, ואל החנויות הקיימות יצטרפו בשבועות הקרובים קשת רחבה של שירותים לרווחת הנוסעים.

לצד העבודות לשדרוג תחנת סבידור מרכז, מתבצעות בימים אלה עבודות לשדרוג תחנת תל אביב השלום בעלות של 50 מיליון ₪. העבודות כוללות, בין היתר, הקמת אולם יציאה וכניסת נוסעים נוסף, לצד האולם הקיים בצידו הצפוני של גשר השלום. הטרמינל מוצב על עמודים, ממוקם בגובה מקביל לקו הכביש הנוכחי, ומרוחק כתשעה מטרים לכיוון דרום מהגשר הקיים, כדי לאפשר הרחבה עתידית של גשר השלום, אם יוחלט על כך בעתיד. בטרמינל העתידי יהיו קופות ומכונות לרכישת כרטיסים, חדרי שירותים, והוא יאפשר ירידה ועלייה אל ומהרציפים באמצעות דרגנוע ומעלית. כמובן שהטרמינל יהיה נגיש לבעלי מוגבלויות.

שדרוג שתי התחנות נעשה בהתאם למסקנות מחקר שהזמינה רכבת ישראל ולפיו  כ-70% מהציבור שעושה שימוש ברכבת על מנת להגיע למקום עבודתו בבוקר, יורד בתחנות של תל אביב. תחנות אלו מאופיינות בהגעה מאסיבית של נוסעים אליהן בשעות הבוקר מתחנות רכבת פרבריות אחרות, כאשר 80% מהנוסעים שמגיעים לתל אביב ברכבת מגיעים מתחנות ברדיוס של עד 50 ק”מ מהעיר. בשעות הערב קיים עומס בתחנות אלו כאשר נוסעים רבים עולים על הרכבת בתחנות ת”א חזרה ליעדם.

בנוסף לניתוח הכמותי נערכו גם תצפיות בשטח, אשר בדקו את תהליך זרימת הקהל בתחנה: בשעות הבוקר, מרגע ירידת הנוסעים מהרכבת אל הרציף ועד יציאתם מהתחנה, ובערב – מרגע הכניסה לתחנה ועד העלייה לרכבת.

קרדיט תמונות – דוברות רכבת ישראל

 
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 הצבעות, ציון ממוצע: 5.00 מ- 5)
הוסף תגובה

תגובות (2)

  1. עוז 13/02/2018 להגיב
    יצירת תחנה נוספת בין האוניברסיטה ולסבידור ו חיבור קווי תחבורה מרכזיים לתל אביב רמת גן ופתח תקווה תפחית מעומס הנוסעים של תחנת מרכז. שרובם רוצים להמשיך ממנה לערים הסמוכות.
  2. שוקו 13/02/2018 להגיב
    מי שתכנן את היציאה הקיימת בסביבודר מרכז לכיוון הבורסה צריך לשבת בכלא ! תכנון נוראי, בשעות עומס נוסעים שרוצים להיכנס לתחנה נחסמים על ידי נחיל ענק של נוסעים יוצאים .. והישראלים ? לא יודעים לתת מקום ולהצמד לימין ! לכלא !

פרסם תגובה

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

Funzing-W

Funzing-Fl