מהפכת התעריפים בתחבורה הציבורית יוצאת לדרך

מהפכת התעריפים בתחבורה הציבורית יוצאת לדרך

מהיום (רביעי) הנסיעה בקווים הבינעירוניים בכל הארץ תוזל בעשרות אחוזים

השר כץ: הרחבת הרפורמה תאפשר לנוסע לבחור בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים, אוטובוס, רכבת, ובעתיד הקרוב גם במוניות השירות. הרפורמה צפויה להגדיל באופן משמעותי את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית ותחסוך לכל משפחה מאות שקלים מדי חודש

שלב נוסף לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית. החל מהיום (רביעי) יהנו הנוסעים בקווי התחבורה הציבורית הבינעירוניים מהוזלות דרמטיות של עשרות אחוזים בתעריפי הנסיעה באוטובוסים וברכבות. זאת, במסגרת מהפכת התעריפים שיזם שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ במחירי הנסיעה העירוניים והבינעירוניים.

השר כץ ציין כי הרחבת הרפורמה גם לנסיעות בינעירוניות תגביר את השימוש בתחבורה הציבורית, תוזיל את יוקר המחייה ועשויה לחסוך לנוסעים אלפי שקלים בשנה. "הרחבת הרפורמה תאפשר לנוסע לבחור בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים, אוטובוס, רכבת, ובעתיד הקרוב גם במוניות השירות", אמר השר כץ והוסיף כי הרפורמה צפויה לחסוך לכל משפחה מאות שקלים מדי חודש.

במסגרת הרפורמה, יהנו הנוסעים לראשונה ממנוי "חופשי יומי" חדש, המאפשר להם לנסוע בכרטיס מנוי מוזל, בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוס, רכבת ישראל, רכבת קלה, מטרונית ובקרוב גם במוניות השירות). המנוי החדש מקנה נסיעה חופשית בין המטרופולינים ובתוכם, ללא כל הגבלה ובמשך כל שעות היממה.

ההוזלות החדשות בתחבורה הציבורית הבינעירונית ינתנו באמצעות מנוי חופשי יומי או חופשי חודשי ויחולו על נסיעות באוטובוסים וברכבות, בכל חלקי הארץ (למעט הערבה ואילת). כך למשל, ממחר, ניתן יהיה לנסוע ללא כל הגבלה ובמשך כל שעות היממה, בין ירושלים לתל אביב ובערי המטרופולינים, בכרטיס חופשי יומי, במחיר של 32.50 שקלים בלבד, לעומת 55.60 שקלים עד כה (עבור נסיעה הלוך ושוב וארבע נסיעות עירוניות).

במסגרת הרפורמה, מנוי חופשי יומי בין מטרופולין באר שבע למטרופולין תל אביב, יאפשר לנסוע ללא כל הגבלה, במשך כל שעות היממה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית, בכל ערי המטרופולין, מדימונה בדרום ועד נתניה בצפון, במחיר של 37.50 שקלים בלבד. מנוי זה מקנה נסיעה חופשית בין השאר בין הישובים אשקלון, קרית גת, אשדוד, קרית מלאכי, שדרות, נתיבות, אופקים, ערד, דימונה, ירוחם, רחובות, ראשון לציון, מודיעין, אלעד, ראש העין, הוד השרון, הרצליה, רעננה, טירה, נתניה, וערי גוש דן. מדובר בהוזלה של עד 40%.

מנוי חופשי יומי בין מטרופולין חיפה למטרופולין תל אביב, מאפשר נסיעה חופשית מנהריה ועד אשדוד, במהלך כל שעות היממה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל ומטרונית), בעלות של 40 שקלים בלבד. המנוי מאפשר נסיעה בין מעלות, עכו, נהריה, כרמיאל, חיפה והקריות, נצרת, יקנעם, חדרה, נתניה, רעננה, הרצליה, ראש העין, מודיעין, רחובות, אשדוד, גן יבנה וערי גוש דן. מדובר בהוזלה של עד 60% מתעריף הנסיעה הקיים כיום.

במסגרת הרפורמה ניתן יהיה ליהנות ממנוי חופשי יומי גם בין מטרופולינים סמוכים במחירים מוזלים במיוחד. כך למשל, מנוי חופשי יומי בין אשקלון וקרית גת לטבעות הסמוכות במטרופולין באר שבע, יעלה 18 שקלים בלבד. כמו כן, מנוי חופשי יומי בין עפולה ובית שאן לדרום רמת הגולן וסובב כנרת, ישובי וואדי ערה (עירון) וחדרה, ובין אשקלון וקרית גת לטבעת הסמוכה במטרופולין גוש דן, בכל אמצעי התחבורה הציבורית, יעלה 21.50 שקלים בלבד.

במסגרת הרפורמה יוכלו הנוסעים לרכוש לראשונה גם מנוי חופשי יומי בכל הארץ, מקרית שמונה ועד למצפה רמון (למעט אילת והערבה). מנוי זה מאפשר נסיעות ללא הגבלה בכל המטרופולינים בארץ, במשך כל שעות היממה, בכל אמצעי התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבת ישראל, רכבת קלה ומטרונית), בעלות מוזלת של 60 שקלים בלבד.

רפורמת התעריפים בתחבורה הציבורית יצאה לדרך לפני כשנתיים, במסגרתה הוזלו מחירי הנסיעה בכל הארץ בעשרות אחוזים. השלב הראשון של הרפורמה כלל הוזלת תעריפים בארבעת המטרופולינים הגדולים, תל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע. במסגרת השלב השני, שיצא לדרך מספר חודשים לאחר מכן, הורחבה הרפורמה לכל הערים והישובים בארץ.

שנה לאחר יציאתה לדרך של רפורמת התעריפים, בוטל המע"מ על כל תעריפי הנסיעה העירוניים והבינעירוניים, בתחבורה הציבורית. מחר יכנס לתוקף השלב האחרון של ההוזלות בתעריפים הבינעירוניים. הוזלות אלה מגלמות הנחות של עשרות אחוזים בתעריפי הנסיעה הבינעירוניים באוטובוסים, ברכבות ובקרוב גם במוניות השירות.

 
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (2 הצבעות, ציון ממוצע: 4.50 מ- 5)
הוסף תגובה

תגובות (1)

  1. משה שאר 06/04/2018 להגיב
    שלום בשכונת עזרה אני גר קרוב 29 שניים וברצוני להדגיש שלא נכנסים לשכונה אוטובוס או מוניות שרות יש תושבים שמכתתים את רגליהם ברגל עד שכונת התקווה ומשם נוסעים או באוטובוס או במוניות שרות והתושבים בשכונת עזרה אנשים מבוגרים וגם קשישים שיש להם ליויי ונאלצים ללכת רגלי מדוע לא מכניסים אוטובוס זעיר או מונית שירות

פרסם תגובה

Funzing-Fl

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

הלנה אור - עיצוב גרפי

Funzing-W

תגובות אחרונות