תושבי שפירא ובעלי העסקים לעיריית ת"א: תפסיקו להתעלם מאיתנו ותבטלו בהקדם את שביל האופניים המגוחך !

תושבי שפירא ובעלי העסקים לעיריית ת"א: תפסיקו להתעלם מאיתנו ותבטלו בהקדם את שביל האופניים המגוחך !

פעילי שכונת שפירא ובעלי העסקים הקטנים ברחוב מסילת ישרים זועמים על עיריית ת"א.
לא זו בלבד שרחוב מסילת ישרים היה מושבת למעלה מחצי שנה בגלל עבודות העירייה, התוצאה שהתקבלה הינה קטסטרופלית עבור הסוחרים והפוכה לחלוטין מרצון התושבים. הערב (ראשון) יערך במקום סיור של פעילי השכונה, הסוחרים וחברת מועצת העיר שרון מלכי. מחר בערב תתקיים בשכונה ישיבה משותפת של התושבים וסוחרי הרחוב על המשך המאבק מול עיריית ת"א. 
להלן מאמר קצר שכתבו בנושא תושבי השכונה וממחיש את התחושות והעמדות המתגבשות:
הנה עוד שקר שעיריית ת"א מוכרת, על חשבון תושבי שכונת שפירא בדרום העיר: שביל "אופניים", בסגנון הלונה-פארק, שלא ישרת אף רוכב אופניים אבל מהווה גזר-דין מוות לעסקים הקטנים של רחוב מסילת ישרים, הלב הפועם של השכונה. תושבי השכונה ביקשו, פעם אחר פעם, שהעירייה תשאיר את החניות על הרחוב המסחרי שלנו, ותעביר את נתיב האופניים למקום ההגיוני עבורו – 200 מטר מערבה, לעבר שדרות הר-ציון, שהן עורק תנועה מרכזי. נתיב אופניים על שדרות הר-ציון יחבר 4 שכונות דרומיות למרכז העיר – בזמן שלאף אחד אין צורך בנתיב אופניים ברחוב שבו ממילא איש לא נוסע מעל 30 קמ"ש.אגב, העירייה יצאה לפרויקט אחרי שנים בהן פעילי השכונה מתחננים לשיפוצים ברחוב – אבל הפעילים והתושבים מעולם לא ביקשו נתיב אופניים דווקא כאן. להיפך: בכל ישיבות "שיתוף-הציבור" (קריצה-קריצה) שביצעה העירייה לקראת הפרויקט, התחננו נציגי התושבים שיעבירו את נתיב האופניים אל שדרות הר-ציון – עורק התנועה המרכזי, שתוחם את השכונה ממערב (בסך הכל 200 מטר מערבה מרחוב מסילת ישרים).
ורק כדי להבהיר לכם סופית את גאונותה של העירייה, נספר שברחוב מסילת ישרים ממילא אף מכונית אינה נוסעת במהירות שעולה על 30 קמ"ש, ככה שאין סיבה אמיתית שרוכב אופניים לא ייסע כאן על הכביש. לא מדובר בציר תנועה מרכזי, אלא ברחוב מסחרי, רחוב של עסקים קטנים, של מספרות ומאפיות וירקנים. העירייה הבטיחה שמתוך כ-70 מקומות חנייה יישארו מחצית אחרי השיפוצים – ועכשיו הם הודיעו שטעו, ויישארו רק 11. ומה עם פריקה וטעינה לעסקים הקטנים? גזר דין מוות, כבר אמרנו?נתיב אופניים על שדרות הר-ציון יהיה הגיוני באמת: זהו עורק תנועה ראשי, ונתיב אופניים לכל אורכו יוכל לחבר 4 שכונות דרומיות אל מרכז העיר – נווה-עופר, קרית-שלום, שפירא ונווה שאנן (ואולי בעצם גם את הקצה הצפוני של חולון אל מרכז ת"א). זהו רחוב סואן, ושם באמת אדם זקוק לנתיב אופניים כדי לא להידרס בידי משאית או אוטובוס. וזהו ציר רחב, ואין שם בעייה למקם את נתיב האופניים בין המדרכה לחניות, על חשבון אחד מנתיבי התנועה. זה אפילו יתרום להפחתת התנועה הסואנת וזיהום האוויר באזור. אבל שעיריית ת"א תבוא לקראת התושבים? ועוד התושבים של שכונה דרומית?? למה מי מת?
כפי שניתן לראות בתמונות, תוצאות עבודות העירייה:
נתיב אופנים שלא נוח לנסיעה נקטע מספר רב של פעמים, רצוף במכשולים ובעצים.
סוחרים מיואשים שאין אפשרות לחנות רכב ולרדת לרכוש משהו במרכולתם.
מדרכות רחבות שלא מנוצלות, כנדרש, ונתיב נסיעה דו סיטרי צר מאד ללא מקום עצירה לתחבורה ציבורית.
אולי בכלל העירייה חשבה על המסתננים, הרי אופניים הן כלי התחבורה הראשי שלהם…

 
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (לדירוג הכתבה)
הוסף תגובה

תגובות (7)

  1. לירן 15/07/2012 להגיב
    הכתבה הראשונה שבאופן גורף איני מסכים עימה. השביל שיצרה העירייה הוא פנטסטי גם בביצוע וגם בחשיבה, מדובר בסך הכל בהתנגדות צפויה שכבר קרתה בעבר בתל אביב ובערים אחרות בעולם. כולם רוצים ששביל האופניים יהיה ברחוב השכן רק לא אצלם, כולם רוצים לחיות עם אבל בלי. עם סניף בנק אבל לא ליד הבית, עם בתי קפה אבל שחס וחלילה לא יהיה ברחוב שלי, עם תרבות אבל רצוי כמה שיותר רחוק ממני שלא יפקקו את האזור. מהתמונות המוצגות נדמה שהעירייה שפכה הרבה כסף על השכונה, החליפה תשתיות רקובות עשתה מדרכות יפות והמקום נראה נעים ומזמין- ובעיקר הרבה יותר יפה מרוב רחובות העיר. הניסיון לצייר את השיפוץ כציד תושבי דרום העיר הוא ניסיון חלש ביותר, אני מעל במה זו רוצה לברך את ראש העיר ועובדי העירייה על מאמציהם להפוך את הדרום למקום טוב יותר- המשיכו ככה ותגבירו את הקצב.
  2. דן 16/07/2012 להגיב
    לירן, מה שאתה אומר זה ממש לא נכון - חוץ מדבר אחד, העירייה אכן שפכה שם הרבה כסף, לשווא. תסתכל בתמונות, תבוא גם לבקר ברחוב - נראה לך יעיל לעשות שביל אופניים שעולה ויורד מהמדרכה כל 15 מטר? לי זה נראה כמו מתכון להתנגשויות בין רוכבי אופניים להולכי רגל. בתור רוכב אופניים אני אומר לך שאני אמשיך לנסוע שם על הכביש, ולא אשתמש בשביל ה"אופניים" של חכמי חלם מהעירייה. רחוב מסילת ישרים נמתח לאורך 648 מטר בלבד, ולאורך זה מתוכננות לא פחות מ-14 ירידות ועליות אל המדרכה וממנה! לזה אתה קורא "פנטסטי גם בביצוע וגם בחשיבה"?? להעביר את נתיב האופניים לשדרות הר-ציון זה ממש לא להעביר אותו להרחיק אותו מאתנו - זה עדיין פה בשכונה. רק ששדרות הר-ציון הוא עורק תנועה ראשי, שמחבר את השכונה (ו-3 שכונות דרומיות נוספות) אל מרכז העיר. שם אפשר וצריך לשים נתיב אופניים. וצריך לעשות אותו כמו שצריך - לא כזה שעולה ויורד מהמדרכה, אלא שביל אופניים מופרד מהמדרכה, ואם צריך חניות אז שמים אותן משמאל לנתיב האופניים, כמו שנעשה ברחוב משה דיין.
  3. יותם אביזוהר 16/07/2012 להגיב
    דן, אפילו עיריית תל אביב מחויבת לעמוד בהנחיות משרד התחבורה לתכנון שבילי אופניים. הפתרון שנבחר הוא על פי ההנחיות. ישנם פתרונות אחרים, אותם עיריית תל אביב ואנחנו, בישראל בשביל אופניים, הצענו. הם עדיין לא אושרו על ידי משרד התחבורה. למיטב ידיעתי בשדרות הר ציון מתוכנן לעבור הקו הירוק של הרכבת הקלה, יתוכנן ציר ירוק, ואני לא בטוח שיהיה שם מקום לשביל אופניים. אני כמובן אשמח אם זה יסתייע. הפתרון של משה דיין הוא מצויין לטעמי. הוא לא מתאים לכל רחוב. בשורה התחתונה, יש פתרון בטוח, מופרד מתנועת רכבים ומתנועת הולכי רגל. אשריכם
  4. לירן 16/07/2012 להגיב
    דן אתה מדבר מחוסר ידע לצערי. כפי שיותם רשם למעלה יש בישראל הנחיות לסלילת שבילי אופניים, את ההנחיות האלה מפרסם משרד התחבורה שעדיין לא נתן מענה בעיקר לנושא חיבור שבילי אופניים בצמתים. העירייה פועלת כאמור לפי החוק והשביל הנפלא שנסלל עומד בו. יתר על כן שבילים דומים מסוג זה נמצאים במקומות רבים ברחבי העולם כולל בהולנד ובגרמניה כך שלא מדובר בהמצאה ישראלי, מדובר בתכנון שכבר הצליח בעבר. שאפו לעירייה שתמשיך ככה להשקיע בעוד מקומות בדרום תל אביב.
  5. שפי 17/07/2012 להגיב
    לירן, האם ביקרת ברחוב וראית את הבלוף התורן במו עיניך? בשלב זה, כאשר שליש מהרחוב משופץ, מתבלטות לעין שלוש עובדות ברורות: א. העסקים הקטנים, שגם ככה מתמודדים עם העסקים הלא-חוקיים של האפריקאים, קיבלו מכת מוות. ב. "שביל האופניים" משמש לכל מטרה אפשרית למעט רכיבה על אופניים. ראינו אותו משמש כמגרש משחקים לילדים קטנים. ראינו אותו משמש כאתר זבל. ראינו איך ממקמים עליו פחי אשפה, כיסאות, עגלות משא. וראינו איך רוכבי האופניים מתעלמים מקיומו וממשיכים לרכוב על הכביש. ג. העירייה ממשיכה להתייחס אלינו כאל זבל אנושי. דעתנו לא נחשבת. רצוננו לא נחשב. הם מזמנים אותנו לפגישות, מבקשים לכאורה את חוות הדעת של התושבים, ובסוף עושים מה שהם רוצים ושמים עלינו פס.
  6. שרה מילוא 24/07/2012 להגיב
    לירון - תיקון לידיעתך. עיריית תל-אביב לא פועלת בהתאם להנחיות משרד התחבורה ובנגוד לחוק תכנון ובניה. סלילת שבילי אופניים מצריכה היתרי בניה מהועדה המקומית לתכנון ובניה. צריך להגיש להם תוכנית כוללת כמו שמגישים לבנית בנין!!!!! עיריית תל-אבי מבצעת שבילי אופניים ביד אליהו כאשר היא מפקיעה שטח ניכר ממגרש המשחקים של בתי הספר, עוקרת עצים בגנים ציבוריים, משמידה צמחיה ירוקה בגנים ציבוריים שיש בהם מתקני משחקים לילדים ומאפשרת לרוכבי האופניים לנסוע בקרבה מסוכנת לילדים..... האם זהו "החזון הגדול" לעיר???? האם שכונת שפירא לא סובלת מספיק מתופעת המסתננים אשר רובם רוכבים באופניים בגלל המסלולים בשכונות הדרום???? ומסכנים את התושבים!!!! טול קורה מבין עיניך. מה שכותבים חבריך נכון מאוד. עיריית תל-אביב מתיחסת לתושבי השכונות בדרום ומזרח העיר כאל "בובות" שאינם מבינים ואינם יודעים את זכויותיהם. מספיק להפוך את השכונות שלנו ל"חצר האחורית" של העיר!!!!
  7. גידי 18/09/2012 להגיב
    עיריית ת"א סוברנית להחליט כיצד לעצב את שכונותיה שביליה ודרכיה. התקנת שבילי אופניים מהווה חלק מתכנית אב,המיושמת בהצלחה רבה ברחבי העיר. את פירות שיקום (כלכלית וחברתית)הרחוב הנ"ל נקטוף בעתיד הקרוב. השאירו למקצוענים להחליט מה טוב לשכונות העיר.

פרסם תגובה

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

Funzing-F1

Funzing-I

תגובות אחרונות