מדוע עיריית תל-אביב כופה בכוח על תושבי שכונות דרום תל-אביב שבילי אופניים מיותרים. כך לפחות טוענים התושבים

מדוע עיריית תל-אביב כופה בכוח על תושבי שכונות דרום תל-אביב שבילי אופניים מיותרים. כך לפחות טוענים התושבים

כפי שכתבנו כאן באתרנו לפני מספר שבועות בנוגע לשביל האופניים שבנתה עיריית ת"א ברחוב מסילת ישרים בשכונת שפירא ואשר מעורר את זעמם של תושבי השכונה ובעלי העסקים ברחוב (ראו בכתבה : http://www.south-tlv.co.il/article3176), מסתבר שגישת הכפייה של העירייה בנושא לא מוגבלת רק לשכונת שפירא והיא הופכת למקובלת יותר ויותר.

תושבי שכונת שפירא עדיין במאבקם ומסתבר שגם בשכונת יד-אליהו השכנה הרוחות סוערות…

כך כתבו השבוע פעילי שכונת יד אליהו אל מערכת האתר:

ביד אליהו מדובר על "הציר הירוק/ "ציר הקהילות" שהינו היוזמה של חברת מועצת העיר מיטל להבי ועיריית תל-אביב לשבילי אופניים "הדורסים" ברגל גסה את  הסביבה הירוקה של השכונה ואף את שטחי משחק של התלמידים בבתי הספר.

בחודש אפריל החליטה עיריית תל-אביב לסלול "שבילי אופניים" בתוך שכונת יד אליהו, ברחובות הקטנים, בתוך גנים ציבוריים ובתי הספר תחת הכותרת היומרנית "ציר ירוק – ציר קהילות". למעשה מסלול הציר כולו עובר בתוך שכונת יד אליהו ואינו מחבר שום קהילה או שכונה אחרת אלינו.

תושבי יד אליהו, מרביתם שנוכחו בפגישה הביעו התנגדות נחרצת. מסלולים אלה הופכים למסלולי נסיעה של אופנועים וכלי רכב ממונעים אחרים.

 מסלול "הציר הירוק" עובר בתוך גנים ציבוריים וגורם לעקירת עצים בני 50 שנה והשחתת מרבית הצמחיה מסביב.

בנוסף לעובדה שקרבתו למשטח המשחקים של הילדים בגן מסכן את הילדים…!!!!

המסלול עובר בתוך בתי ספר כאשר העירייה מפקיעה את מרבית שטח חצר המשחקים של התלמידים. ושוב המסלול עובר בקרבה מסוכנת לתלמידים . ובמקרה של ביה"ס גיבורי ישראל היא אף נוגסת בחצר הפרטית של הבנין הגובל בביה"ס.

 למעשה, קיים חשש חמור כי העירייה פועלת בניגוד לחוק.

להלן אחד מיני רבים ממכתבי הפעילים אשר פנו לעירייה:

תל-אביב, 28 במאי 2012

לכבוד

גב. גלי וולנר

מנהלת אזורית תל אביב יפו ‏

הרשות לבטיחות בדרכים

‏ג.נ.

הנדון: סכנת בטיחות ברחוב בת ציון ובחציית רחובות יצחק שדה ולה גרדיה בתל אביב

בכוונת עיריית תל אביב יפו לסלול "ציר קהילה" לרוכבי אופניים בשכונת יד אליהו.

רוכבי האופניים בציר זה יאלצו לחצות את רחובות יצחק שדה ולה גווארדיה עם מעברי חציה לא מרומזרים , רחובות עמוסים בכל שעות היום והלילה בכלי רכב.

כבר לפני מספר חודשים התרענו, שחציית רחובות אלו והקמת שבילים לרוכבי אופניים ברחובות אלו מהוות סכנה בטיחותית הן לרוכבי האופניים והן לנוסעי הרכב.

מאז הפעלת  הרפורמה בתחבורה הציבורית בתל אביב יפו הוזרמו לרחובות האמורים מאות אוטובוסים ביום, דבר המגדיל את נפח התנועה באזור זה.  הרפורמה בתחבורה הציבורית לא חסכה מרכב פרטי לנוע בצירים אלה ולראייה, כל מי שנוסע ברחובות אלה יכול לראות במו עיניו את עומסי התנועה.

 בקשותינו החוזרות ונשנות  לקבל תוכנית בטיחותית של חציית רחובות אלה מגורמי העירייה, לא נענו .

הציר המדובר יעבור ברח’ "בת ציון", שרוחבו כ-7 מטר ובו תבוטל חניית רכבי הדיירים, מה שיגרום לעומס נוסף על מקומות החנייה המצומצמים ממילא.  בקטע כביש זה יסללו שבילי אופניים במסלולים דו סטריים, כאשר  רוחב המסלול בכל כיוון לא ברור. גורמי העירייה העוסקים בתכנון נשאלו בעניין אך לא ידעו לתת תשובות חד משמעיות. משמועות שמתהלכות, בשטח נראה כי  רוחב הכביש לתנועת כלי רכב יהיה כ-4 מטר, כאשר אין בכוונת העירייה  לבצע שינויים תנועתיים ברחוב זה. הווה אומר הכביש ימשיך להיות דו סטרי.

אנו פונים אליך כמנהלת אזורית של הרשות לבטיחות בדרכים בעיר תל אביב יפו, שנושא הבטיחות עומד בראש מעייניכם, להתערב בעניין ולוודא, שכל נושא הבטיחות מאושר ותקין.

 
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (1 הצבעות, ציון ממוצע: 5.00 מ- 5)
הוסף תגובה

תגובות (3)

  1. שחר 01/08/2012 להגיב
    רק להתלונן? גם כשעושים דברים טובים....
  2. גולדי 05/09/2012 להגיב
    עושים דברים טובים? ללא אחריות, בלי לחשוב על התוצאות? לעשות בכל מחיר?
  3. גידי 19/09/2012 להגיב
    עיריית ת"א סוברנית להחליט על שיפוץ רחובותיה ודרכיה תוך התחשבות בצרכי הציבור המשתמש. שבילי האופניים הינם חלק מתכנית אב שראש העיר מיישם הלכה למעשה לרווחתם של ציבור המדוושים ולהנאתם. עיריית ת"א תמשיך לשפץ ולרווח חלקים נרחבים בדרום העיר. השאירו למקצוענים להחליט מה טוב לדרום העיר. שיטת ההתייעצות עם התושבים נכשלה ומעכבת פרוייקטים חשובים לרווחת התושבים. טוב תעשה העירייה אם תיידע בלבד!! את תושביה לפני תחילת ביצוע.

פרסם תגובה

Funzing-F1

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

Funzing-P

תגובות אחרונות