פנייה למבקר המדינה: בדוק את מחדל שבילי האופניים בתל אביב יפו !

פנייה למבקר המדינה: בדוק את מחדל שבילי האופניים בתל אביב יפו !

יעקב רנר, חבר מועצת עיריית תל-אביב יפו לשעבר, פנה היום ליועץ המשפטי לממשלה מר יוסף שפירא בבקשה לבצע בדיקה מעמיקה לדבריו בנושא "מחדל" שבילי האופניים בעיר ת"א – יפו.

לדבריו מדובר במחדל בטיחותי שיש לתת עליו את הדעת וכי הוא מהווה סכנה לכלל הציבור. לטענתו חלק משבילי האופניים נסללו על מדרכות, דבר הפוגע משמעותית בהולכי הרגל שכן, ידוע לכל שהמדרכה מיועדת להולכי רגל בלבד וחלקם האחר נסללו כשבילים דו כיווניים בניגוד מוחלט לכיוון התנועה.

רנר מוסיף ואומר כי  חלק משבילי האופניים אף נסללו על כבישים ומהווים בכך סכנה בטיחותית, שכן ירידה מכלי רכב חונים עלולה לפגוע ברוכבי האופניים.

במכתבו הוא מציין כי פניותיו הרבות לראש העיר מר רון חולדאי בנושא לא נענו עד כה ומן הראוי לבצע בדיקה מסודרת שכן הדעות בנושא חלוקות בין העירייה ומשרד התחבורה.

אגב, באתר הקהילתי פרסמנו בנושא מספר כתבות שבצורה מעניינת מחזקות את דבריו של מר רנר:

בשלישי הקרוב: שיירת האופניים של תושבי שפירא ובעלי העסקים במחאה על נתיב האופניים במסילת ישרים תצא לדרכה

בלוף היח"צ של נתיב ה"אופניים" ברחוב מסילת ישרים

תושבי שפירא ובעלי העסקים לעיריית ת"א: תפסיקו להתעלם מאיתנו ותבטלו בהקדם את שביל האופניים המגוחך

מדוע עיריית תל-אביב כופה בכוח על תושבי שכונות דרום תל-אביב שבילי אופניים מיותרים. כך לפחות טוענים התושבים

להלן העתק מכתבו של רנר למבקר המדינה

 13.11.12

 לכבוד

מר יוסף שפירא

מבקר המדינה

הנדון: בדיקת "מחדל" שבילי האופניים בעיר ת"א-יפו

עיריית ת"א-יפו סללה לאחרונה בעיר ת"א-יפו, לטענתה, עשרות קילומטרים של שבילים לרכיבת אופניים.

חלק מהשבילים נסללו על מדרכות, דבר הפוגע משמעותית בהולכי הרגל. והרי ידוע לכל שהמדרכה מיועדת להולכי רגל בלבד.

במסגרת הקצאת מקום לשבילי אופניים על המדרכות סימנה העירייה על המדרכות סימונים המראים שאומנם יש אפשרות לרכב על אופניים על המדרכות.

בחלק של סלילת שבילי האופניים, נסללו שבילים דו כיווניים בניגוד מוחלט לכיוון התנועה.

חלק משבילי האופניים נסללו על כבישים ומהווים סכנה בטיחותית, מכיוון שירידה מכלי רכב חונים עלולה לפגוע ברוכבי האופניים.

עיריית ת"א-יפו אף הגדילה לעשות כאשר קבעה ע"י סימון מיוחד כי שביל האופניים מסתיים כ 30-50 מטר מצומת ויחל שוב 30-50 מטר לאחר הצומת. הווה אומר שרוכב האופניים חייב לרכב על המדרכה, תוך סכנת פגיעה בהולכי הרגל.

לאחרונה החליטה העירייה להקים שביל אופניים בשכונת יד אליהו בצמוד לבתי ספר על גבי שביל להולכי רגל ואי מתן פתרון לחציית כבישים הומי תנועה.

לפניותי הרבות לראש העירייה מר חולדאי, בעניין בטיחות שבילי האופניים, לא נעניתי.

לאחרונה קבע בית המשפט לתעבורה בת"א כי אופניים זה רכב לפי משמעות פקודת התעבורה.

משרד התחבורה מטיח האשמות בראש העירייה, מר חולדאי, ומנגד, מר חולדאי מאשים את שר התחבורה בנעשה.

הקטסטרופה נמשכת ובטיחות הולכי הרגל מתדרדרת מיום ליום.

לאור האמור לעיל עולות שאלות כבדות, בין היתר:

  1. האם עיריית ת"א-יפו בדקה את כל נושא שבילי האופניים, טרם החלה את סלילתם?
  2. האם העירייה לא ידעה מראש ולא הכירה את פקודת התעבורה המתייחסת לכך שאופניים זה רכב על כל המשמעויות.

ישנן עוד שאלות רבות הקשורות לנושא זה.

אני מבקש ממך לפתוח בבדיקה לגבי כל הקשור בסלילת שבילי אופניים בעיר, כולל העלויות ועל מי מוטלת האשמה ל"מחדל" זה.

בכבוד רב,

יעקב רנר

חבר מועצת העיר ת"א-יפו לשעבר

שבילי המריבה בשכונת שפירא

 

 

 
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (5 הצבעות, ציון ממוצע: 5.00 מ- 5)

אין תגובות

פרסם תגובה

Funzing-F

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

הלנה אור - עיצוב גרפי

תגובות אחרונות