שר התחבורה כץ: תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית לא יתייקרו ב- 1 בינואר כמתוכנן

שר התחבורה כץ: תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית לא יתייקרו ב- 1 בינואר כמתוכנן

תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית היו אמורים להתייקר ב- 1 בינואר בשיעור של 2.7%

בשורה טובה לנוסעים בתחבורה הציבורית. תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית לא יתייקרו ב- 1 בינואר 2013 כמתוכנן, זאת הפעם השנייה ברציפות. כך הודיע השבוע שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ.

תעריפי הנסיעה בקווי האוטובוסים וברכבת היו אמורים להתייקר בחודש ינואר 2013 בשיעור ממוצע של 2.7 אחוזים, בהתאם לעליית המדד. ההתייקרות כללה גם תוספת של אחוז אחד, בעקבות עליית המע"מ בחודש ספטמבר 2012.

על פי החלטת הממשלה משנת 1997 מתעדכנים תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית פעמים בשנה, ב- 1 בינואר וב-1 ביולי, בהתאם למדד המחירים לצרכן.

תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית התייקרו לאחרונה ב- 1 בינואר 2012 בשיעור ממוצע של 3 אחוזים. תעריפי הנסיעה בתחבורה ציבורית היו אמורים להתייקר ב- 1 ביולי 2012 בשיעור של 1.6 אחוזים אולם בעקבות פניית השר כץ הסכים משרד האוצר לדחות את עדכון התעריפים.

שר התחבורה ציין כי בשנת 2012 גדל מספר הנוסעים בתחבורה הציבורית בכל הארץ בשיעור של 2.5 אחוזים, בממוצע. עיקר הגידול בנוסעים נרשם במטרופולינים הגדולים ובקווי האוטובוסים הבינעירוניים.

 
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (5 הצבעות, ציון ממוצע: 4.60 מ- 5)
הוסף תגובה

תגובות (1)

  1. אלחנן 31/12/2012 להגיב
    לכבוד שר התחבורה והבטיחות בדרכים מר ישראל כץ שלום רב הנדון : מניעת תאונות דרכים ביטול תאונות דרכים לא קשה לביצוע מכוון שמערכת דומה עובדת כיום במגזר החקלאי . המערכת החקלאית אפילו מורכבת יותר מזו הנחוצה לתעבורה . ולכן ניתן להפעיל את המערכת התחבורתית במיידי . אני מדבר על שימוש ב- Precision Farming לצורך Precision Traffic . בחינה מתמטית של המעבר מעלה כי התעבורה המדויקת מורכבת פחות מזו של החקלאות המדויקת מתוך הכלל הידוע כי במשטח יש אין סוף קווים . והרי חקלאות עוסקת בשטחים ותעבורה במסלולים או קוים . מערכת התעבורה המדויקת מחנכת ומחדיר תרבות נהיגה . מערכת התעבורה המדויקת תקצר את אורך זמני הלימוד לסדרי גודל של חודשים . צורת החינוך במערכת המוצעת היא בדומה להוספת מאות אלפי שוטרי תנועה . המערכת עובדת על בסיס חונכות אישית . לכל נהג סורר יוצמד "שוטר חונך" . השוטר יהיה כמובן שוטר ווירטואלי אבל יהיה בנוכחות מלאה . "אפקט האח הגדול" מטופל ביסודיות והשוטר הווירטואלי יופיע רק כאשר הנהג עובר עברה. פרטיות האזרחים תשמר בקפדנות ולא ירשם ולא ישמר כל מידע הקשור לנהגים הנוהגים כחוק . יש לי הרגשה לא נעימה כי ניתן להציל מאות אנשים בשנה ולא מצילים . לכך נלווים הפצועים באלפים וכן הפסדים כספיים ניכרים . כיום ניתן להפעיל מערכת מצומצמת בסדר גודל של עשרות רכבים להדגמת ייתכנות . כל הכלים קיימים ולא משתמשים בהם . המערכת תעזור לשוטרים בזיהוי עברייני תנועה ובכך תעזור באכיפת החוק והקטנת הפגיעות בנפש וברכוש . הנהגים יבינו עם הזמן כי לא ניתן להתחמק מידי החוק כאשר כל עברה תזוהה ותתועד. הבנה זו היא הדרך החינוכית בה ניתן לגרום לנהגים לא לבצע עברות ולהתנהל בכבישים על פי החוק והסדר המתאימים לתנאי הדרך . Traffic Precision המבוסס על Precision Farming נותן פתרון הכולל את כל התחומים בנהיגה והחשוב ביותר הוא חנוך הנהגים . Precision Traffic משמש מדריך נהיגה , מלווה נהיגה , חונך נהיגה , שוטר ושופט . הדו"ח נישלח ישירות לנהג על פי הכתובת הרשומה במשרד התחבורה . לצערנו על מנת לשמור מרחק לא מספיקה התרעה , הנהג חייב להאט ולהגדיל את המרחק מהרכב מלפנים . שמירה על מרחק מתאים מותנת ברצון הנהג , בלשון אחרת חינוך . אין הרתעה ללא ענישה . אני מוכן להתייצב בכל מקום ובפני כל פורום על מנת להסביר את המערכת המוצעת ולענות על שאלות, ככל שאדרש. תודתי נתונה מראש על כל עזרה בקידום הנושא . כתובתי : ת. ד. 75 תמרת 36576 . נייד : 6241523 – 050 בברכה אלחנן שוחט

פרסם תגובה

Funzing-Fl

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

Funzing-P

הלנה אור - עיצוב גרפי , helenaor-art

תגובות אחרונות