עלייה באיכות השירות של משטרת ישראל בשנת 2012 לעומת 2011

עלייה באיכות השירות של משטרת ישראל בשנת 2012 לעומת 2011

לפי סקר גיאוקרטוגרפיה, בשנת 2012 עלתה איכות השירות ב-5.2% לעומת 2011. המפכ"ל: "אחד מיעדי תכנית המפנה"

זירת רצח בשכונת שפירא

נושא השירות לאזרח שומר החוק בישראל נתפס במשטרת ישראל כיעד מרכזי ומהותי בתפקודו השוטף של הארגון, לצד הלחימה בפשיעה ותאונות הדרכים. עם כניסתו של מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, לתפקידו לפני כשנה וחצי, הוצב נושא השירות לאזרח במוקד העשייה ולשם כך אף הופנו משאבים רבים.

שיפור השירות לאזרח שומר החוק נתפס כגורם מהותי בתהליך הגברת האמון הציבורי במשטרת ישראל. הדגש המרכזי ניתן לשירותי המשטרה במוקדי ה–100, טיפול בעבירות איכות חיים, לתחום התנועה ומרכזי השירות לאזרח – וזאת, כאמור, במקביל להמשך לחימה בפשיעה על כל גווניה.

"מהפכת השירות" כללה שיפוץ מקיף של מרכזי השירות לאזרח בתחנות והנגשתן לציבור האזרחים בעלי מוגבלויות, הכנסת טכנולוגיות מתקדמות למוקדי ה-100, הגדלת מספר המוקדנים לשיפור מהירות המענה וכן ויסות של כוח אדם מיומן ומקצועי למוקדים אלו. כמו כן נערכות הדרכות לשוטרים והגברת הפיקוח והבקרה בתחום.

בסיומה של "שנת המפנה" הראשונה (2012) – ניכר כי אכן חלה תפנית חיובית באיכות שירותי המשטרה לאזרח שומר החוק. בסקר שביצעה חברת גיאוקרטוגרפיה עבור משטרת ישראל נסקרו כ–20,000 אזרחים, שפנו לעזרת המשטרה במהלך 2012. על פי ממצאי הסקר, נרשמה עלייה ניכרת בשביעות רצון האזרחים אשר קיבלו שירות ממשטרת ישראל בכלל הנושאים שנבדקו:

1. איכות השירות של המשטרה (כללי) – עלה הציון מ-68 (בשנת 2011) ל-71 (בשנת 2012), שיפור של 5.2% בהשוואה לשנת 2011.

2. בתחום מקצועיות השוטר עלה הציון מ 67 ל-71 (5.3%).

3. בתחום זמן התגובה לאירועים – עלה הציון מ-67 ל-72  (6.5%)

4. בתחום התנהגות השוטר – עלה הציון מ-72 ל-76 (4.3%)

5. בתחום איכות השירות של מוקד 100 – עלה הציון מ-71 ל-76 (7.5%)

6. באיכות השירות בסיור – עלה הציון מ-66 ל- 69 (4.7%)

7. באיכות השירות במוקדי השירות לאזרח (מש"ל) – עלה הציון מ-67 ל- 69 (3.3%).

תוצאות הסקר הוצגו היום בפני המפכ"ל וסגל הפיקוד הבכיר. רנ"צ דנינו ציין לאחר קבלת הנתונים כי "מדובר בנושא מרכזי בתכנית שנת המפנה. המטרה היא לשפר את השירות בכל המקומות בהם נזקק האזרח לשירותי משטרה – בשטח, בתנועה, במוקד ובתחנה. לכל המקומות הללו נקבעו יעדים מאתגרים ונקבעו תכניות מפורטות שמטרתן להוביל את השינוי. תוצאות הסקר מעודדות ומצטרפות למגמה העולה מסקרים נוספים מן העת האחרונה, המעידים על עלייה עקבית באמון הציבור במשטרת ישראל".

המידע באדיבות אתר משטרת ישראל.

 
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (4 הצבעות, ציון ממוצע: 4.25 מ- 5)

אין תגובות

פרסם תגובה

Funzing-F1

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

Funzing-F1

Funzing-Fl

תגובות אחרונות