שר החינוך, שי פירון: אסור למערכת החינוך להשלים עם פערים חברתיים

שר החינוך, שי פירון: אסור למערכת החינוך להשלים עם פערים חברתיים

שר החינוך, שי פירון: אסור למערכת החינוך להשלים עם פערים חברתיים -לא ייתכן שלאחר 65 שנים מאז קום המדינה, עדיין חיים אלפי ילדים ללא תקוות ושאיפות • בשנת הלימודים הבאה אקצה תוספת של 600-1,000 סייעות לגנים בגילאי 3-4

שר החינוך, שי פירון, הציג אמש, ב’, בוועדת החינוך של הכנסת את תוכנית העבודה של משרד החינוך לשנת הלימודים הבאה, תשע"ד.

שר החינוך ציין במסגרת הדיון בוועדה, כי היעד הראשי והמרכזי שבכוונתו להוביל בכהונתו הינו צמצום הפערים החברתיים ויצירת סולידריות בין כל חלקי החברה. "הפערים החברתיים מהווים אות קלון מוסרי לחברה. לא ייתכן שלאחר 65 שנות קיומה של מדינת ישראל, נשלים עם העובדה, שעדיין ישנו מספר רב של ילדים, שנגזר עליו עתיד ללא השכלה וללא מקצוע. אני מתייחס בעניין זה גם למגזר הערבי. יש לאפשר למגזר זה לחיות את חייהם ממקום של חוזקה ולא חולשה. צמצום הפערים במגזר זה הוא יעד מרכזי. זה עניין מוסרי אנושי הומני ויחס לאדם באשר הוא אדם. חייבים לנתק את השיח על שיויון הזדמנויות מהשיח הפוליטי". ציין שר החינוך.

"תלמיד שבא מאוכלוסייה מוחלשת, צריך לקבל יותר מתלמיד שבא מאוכלוסייה חזקה. בתוך כך, הנחתי להקצות תוספת של עוד 50 מיליון שקלים לצורך מתן מלגות, אשר יסייעו בידי מנהלים להוציא תלמידים ללא יכולת כלכלית, לטיולים שנתיים וכן לסייע לתלמידים אלה גם ברכישת ציוד לבית הספר. נמשיך בעל העוז גם בפרויקט השאלת הספרים, אך באופן שונה. נתמקד יותר באוכלוסיית התלמידים הבאה מבתים חלשים", הוסיף שר החינוך.

שר החינוך הציג יעדים נוספים בתוכנית העבודה, בהם:

האוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים – שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים הינו אחד היעדים המרכזיים שילוו את תוכנית העבודה של המשרד. המשרד ירחיב בעוד 500 את מספר הילדים בעלי הצרכים המיוחדים במסגרות רגילות, כחלק מיישום דוח דורנר.

סוגית הגיל הרך – המחקרים מצביעים על כך שיש להשקיע בשלבים הראשונים – הגיל הרך. שר החינוך ביקש לקחת תחת חסות משרד החינוך את תחום הגיל הרך ולתכללו. לקראת שנת הלימודים הבאה, יקצה המשרד תוספת שבין 600 – 1000 תקנים של סייעות לחינוך 3-4, באמצעות בנות השירות הלאומי.

איכות ההוראה והמורים – מעמדם של המורים ושכרם לא מבטאים את התפקיד ההיסטורי החשוב שלהם בחברה. יש לחזק את ההוראה כפרופסיה. השר התייחס גם לפדגוגיה ואמר, כי יש להגדיר מחדש את מטרות הלמידה ולהפוך אותו לרלוונטי. מדובר בתהליך ארוך טווח.

שיפוץ כפרי נוער – שר החינוך הורה להעביר כסים רבים לשיפוץ כפרי הנוער. שר החינוך ציין, כי הכפרים מהווים חלק מחזות המשרד וכי תפקיד המערכת לדאוג שתלמיד השוהה במקום ירגיש כמו בביתו ובחדרו.

חידוש החינוך המקצועי – בשנה הקרובה ייפתחו 5 בתי ספר מקצועיים.

הערכה ומדידה של בתי ספר – בעניין זה אמר שר החינוך, כי עודף מדידה בישראל יוצר מצב שאינו בריא. עוד הוסיף, כי הוא מתבייש לקרוא בשבועיים האחרונים את טבלאות הליגה המציגות לכאורה את הישגי תלמידי ישראל. המשרד יידרש להגדיר מחדש את נושא הערכה.

 
כוכב 12 כוכבים3 כוכבים4 כוכבים5 כוכבים (6 הצבעות, ציון ממוצע: 3.67 מ- 5)
הוסף תגובה

תגובות (1)

  1. יוקו 21/05/2013 להגיב
    אני היחידה שמריחה בעיות בגישה זאת? להקצות עוד משאבים לאוכלוסיה מוחלשת נשמע טוב בעבר - היום מובן שהגישה עצמה אינה מספקת. בסופו של דבר זה הופך לבזבוז על רקע דוחות אינסופיים. הרקבון העיקרי של מערכת החינוך אינה "מדידת יתר". אלא מורים/ות חסרי יכולת מנהלית וכישורי הוראה. תלמידים לומדים הרבה על הזכויות שלהם, ומעט מאוד על החובות שלהם. (מזכיר מאוד בעיה מרכזית אחרת שמדווחת כאן באתר). חלק גדול של התפקיד שלהם הם מבלים בישיבות אינסופיות בערבים (כמו הדוחות שלהם) במקום להשקיע בעוד זמן איכות עם התלמידים. נושא של משמעת לא עולה כסף - אבל אם לא יכניסו אותו בדחיפות בחזרה לבתי ספר, מר פירון יכול כבר עכשיו להתחיל להמציא תירוצים למה הרפורמות שלו לא ישאו פרי. יש לי עוד, אבל חבל על זמנכם...

פרסם תגובה

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

מדור חוק ומשפט

Funzing-P

הלנה אור - עיצוב גרפי

תגובות אחרונות