שכונת קריית שלום
Home שכונת קריית שלום

קריית שלום היא שכונה בדרום ת"א, השוכנת מדרום לדרך קיבוץ גלויות, מצפון לדרך בן צבי,  ממזרח לתל כביר וממערב לנתיבי איילון.

 היסטוריה

השכונה קמה בשנות ה-50 של המאה ה-20.  שכונת קריית שלום בנויה משלוש שכונות עיקריות – הגדולה שבהן "שיכון ותיקים" שיועדה לוותיקי הארץ חברי ההסתדרות הכללית והוקמה כאגודה שיתופית על ידי ההסתדרות, באמצעות חברת שיכון עובדים.  במקביל הוקם "שיכון אנשי צבא קבע" על ידי משרד הביטחון. כמו כן הוקם "שיכון סלע" (רמת יוהנה) אשר היה מיועד ליוצאי אצ"ל ולח"י חניכי בית"ר.

עיקר בתיה של השכונה הנם בתים דו קומתיים המיועדים לארבע יחידות דיור ושטח של כל מבנה כזה הוא     כ-0.5 דונם. בשנות השישים נבנו מבני רכבת אשר היו אופיניים לאותה תקופה והם מקיפים היום את השכונה מצִדה הדרומי והמזרחי. רחובה הראשי של השכונה הוא שדרות ישראל גורי המסתיים בלולאה הנושאת את השם "רחוב הקשת". שני הרחובות נדמים במפה לאות ש' בכתב-יד.

בשטח השכונה שוכנים בית הנוער העובד והלומד שהוקם באתר בו שכן "בית יצקר", מקום בו נרצחו יוסף חיים ברנר וחבריו, ובית האחוזה של כרם פאשה, המשמש כיום כבית כנסת.

בדרום השכונה נמצא מתקן האימונים של קבוצת מכבי ת"א בכדורגל. במרכז השכונה, בתחילת רחוב הקשת, נמצא שבט צופי "הגבעה". השבט נוסד בשנת 1963 והוא אחד השבטים הוותיקים בתל אביב.

כיום, רוב אוכלוסיית השכונה מורכבת מיוצאי בוכרה שהגיעו בשנות ה-60 וה-70 . בשנים האחרונות החלה השקעה בתשתיות בשכונה ובשיפור מצבם הסוציאלי של תושביה.

המידע לקוח מאתר ויקיפדיה – wikipedia.

קישורים שימושיים לשירותכם

חינוך והשכלה בשכונת קריית שלום 

בתי ספר יסודיים בשכונת קריית שלום 

 גני ילדים בשכונת קריית שלום 

מסעדות ובתי קפה בשכונת קריית שלום 

מסעדות בשכונת קריית שלום

בעלי מקצוע בשכונת קריית שלום

חשמלאים בשכונת קריית שלום

אינסטלטורים בשכונת קריית שלום

טכנאי מזגנים בשכונת קריית שלום

טכנאי מחשבים בשכונת קריית שלום 

דת ויהדות 

בתי כנסת בשכונת קריית שלום

שירותי בריאות בשכונת קריית שלום

קופות חולים בשכונת קריית שלום
בתי מרקחת בשכונת קריית שלום
טיפת חלב בשכונת קריית שלום

שירותי קהילה בשכונת קריית שלום

גני שעשועים בשכונת קריית שלום

על הדרך בשכונת קריית שלום

תל אופן בשכונת קריית שלום

מוסכים בשכונת קריית שלום

חשוב לדעת בשכונת קריית שלום

אנטנות סלולריות בשכונת קריית שלום
מיחזוריות בשכונת קריית שלום 

דילוג לתוכן