חדשות אחרונות

פרשת וישלח באור הקבלה והחסידות / עריכה:דוד אגמון

פרשת וישלח באור הקבלה והחסידות / עריכה:דוד אגמון

המפגש בין יעקב ועשו מגלה לנו את ההבדל בין השקפה פנימית והשקפה חיצונית. הפרשה מראה כי האמת מחולקת חלקים חלקים ותתגלה רק כאשר תהיה אחדות אמיתית ביננו. רק ע”י האחדות יוכלו להתחבר כל חלקי הפאזל והאמת פשוט תראה. קורות הפרשה אחרי 20 שנות גלות יעקב אבינו חוזר עם נשותיו ובניו ועם כל רכושו חזרה אל ארץ ישראל. כהכנה למפגש הבלתי...

השבוע שהיה

מקומיות ומן העירייה

תרבות ובילוי

נושא המסתננים

‘עושים שכונה’ – בלוג אישי ושכונתי

נווה-שאנן – מאור לאפילה, ובחזרה? / מאת: אלונה רודנב

נווה-שאנן – מאור לאפילה, ובחזרה? / מאת: אלונה רודנב

את נווה שאנן תכנן האדריכל יוסף טישלר בצורת המנורה של בית המקדש. רחוב לוינסקי היה אמור להיות הגזע שממנו יוצאים הענפים לשני הצדדים ומתוכו, נמוך מהשאר, צומח השמש הקטן שמדליק את שכניו. הרעיון העיצובי שחובק בתוכו פילוסופיה יהודית שמעורבבת באמירה אדריכלית, חווה מפלה ואינו יצא לפועל. הסיבה לכך, הייתה אותה הסיבה שגורמת לדברים להניע את העולם או לעצור אותו מלכת - כסף.

פלורנטין – תל אביב שהתל אביבים אוהבים לאהוב / מאת: אלונה רודנב

פלורנטין – תל אביב שהתל אביבים אוהבים לאהוב / מאת: אלונה רודנב

נכון בכל אודישן תמיד מתוך מאות יש עשר לפחות שמוכשרות באותה מידה, יפות באותה רמה (אפילו אם בצורה שונה) ובעלות אותם אחוזי פוטנציאל להצליח ולהכניס כסף למפיק? כן. לרב, זו לא באמת רק אחת מאלף אבל תמיד רק אחת נבחרת. למה? שאלה טובה. והתשובה עליה היא מסוג התשובות שיכולות להתפרש על פני עבודת דוקטורט מורכבת או להתסתכם ב: ככה.

כשתל-כביר הפכה לנווה-עופר / מאת: אלונה רודנב

כשתל-כביר הפכה לנווה-עופר / מאת: אלונה רודנב

נווה עופר שינתה את שמה. כנראה שחשבה שבזכות כך תוכל לעבור את שינוי התדמית שתמיד חלמה עליו. זה היה יכול להיות דבר נפלא, אם ניתן היה למחוק את עברך על ידי שינוי השם בלבד. נווה עופר מנסה לשכוח ולהשכיח בכל כוחה שפעם הייתה אבו כביר, כולה פרדסים וערבים.

מאמרים אחרונים