אירוע הצלת חיים במרכז רפואי מכבי ביפו

אירוע הצלת חיים במרכז רפואי מכבי ביפו

חשב שמדובר בעוד התקף אסתמה וסיים את הלילה בצנתור: אחות מכבי שירותי בריאות ביפו הצילה את חייו של מטופל כשהבחינה שהתקף "אסתמה" עליו התלונן המטופל, הוא אירוע לבבי המצריך צנתור דחוף. 

פואד עאשור, תושב יפו בן 55 שסובל מאסתמה, היה בטוח שמדובר בעוד התקף אסתמה והגיע לחדר האחות במרפאת מכבי כדי לקבל אינהלציה. האחות לינדה מוסא זיהתה כי למרות הטיפול משהו אינו כשורה ולא אפשרה לו לצאת מחדרה עד שעבר בדיקות נוספות, שאישרו שפואד עובר אירוע לבבי וצריך צנתור דחוף. לאחר הטיפול פואד סיפר בעיניים דומעות: "היה לי מזל גדול. בזכות הערנות של לינדה האחות אני עומד כאן היום. חשבתי שמדובר בעוד התקף אסתמה וכבר באותו לילה עברתי צנתור".

פגישה מרגשת נרשמה השבוע במרפאת מכבי שירותי בריאות ביפו, בין מטופל שחייו ניצלו והאחות שזיהתה שהוא נמצא בסכנת חיים: פואד עאשור, בן ה 55, הגיע למרכז הרפואי של מכבי להתלונן על קושי בנשימה. פואד שסובל מאסתמה היה בטוח שמדובר בעוד התקף וניגש לאחות כדי לעבור טיפול אינהלציה. מיד בתום הטיפול זיהתה לינדה, האחות המטפלת, שמשהו אינו כשורה ומצבו של פואד לא השתפר. רגע לפני שעזב פואד את חדר האחות, לינדה לא ויתרה והחליטה שהיא לא משחררת אותו ללא בדיקת אק"ג. בדיקת האק"ג נשלחה לפיענוח דחוף ובמקביל נקראו רופאים נוספים לבדוק את פואד ולטפל בו עד שתוצאות הבדיקה יגיעו. התוצאות חשפו שפואד סובל מאוטם לב נרחב, והועבר לטיפול מיידי בבית החולים באמצעות ניידת טיפול נמרץ, שם עבר צנתור דחוף שהציל את חייו. מאז המקרה פואד עובר תהליך שיקום שכלל גם אשפוז בבית החולים, וכאמור עכשיו אחרי ששוחרר התקיימה פגישה מרגשת בין השניים. בפגישה פואד הודה ללינדה באופן אישי על הטיפול, העניק לה זר פרחים ושניהם הצטלמו למזכרת הפעם בנסיבות משמחות יותר.

פואד עאשור: "היה לי מזל גדול, האחות לינדה הצילה לי את החיים. אני עם דמעות בעיניים. כשהגעתי לפה הייתי בטוח שמדובר בעוד התקף אסתמה, כשהגעתי לבית החולים הרופא אמר לי שבאותו רגע הלב שלי הפסיק לעבוד והכניסו אותי לצנתור דחוף."

האחות לינדה מוסא: "מדובר עבורי באירוע מאוד מרגש ומספק. בחרתי ללמוד ולעסוק בסיעוד בדיוק מהסיבות הללו, היכולת לעזור לציבור ולהציל חיים זו הגשמת חלום."

קרדיט לתמונה: מכבי שירותי בריאות

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן