תערוכת יחיד חדשה: מעבר לגופים אבודים – נאדין קון פייזל

תערוכת יחיד חדשה: מעבר לגופים אבודים – נאדין קון פייזל

חלק מהאמנים עוסקים חלק מהזמן בחיפוש אחר גירויים ליצירה…

נאדין קון פייזל היא אמנית צרפתייה, תושבת פאריז, נעה בחייה בין תל אביב לפריז, יוצרת בשתי הערים מתוך אותה תשוקת חיפוש פנימית, בשתי השפות… בוחנת את העולם, בין היתר, דרך עיסוק בגוף, בחיצוניותו ובפנימיותו.

בשנים עברו יצרה נאדין הדפסי גוף: היא מרחה צבע ודיו על חלקים מגופה והטביעה אותם על גיליונות נייר וקנבס במעין תיעוד חד-פעמי, חד-ערכי. ההדפסים נוצרו מן המגע הבלתי-אמצעי בין גוף יוצר המתעד עצמו כיצירה רגעית חד-פעמית לנייר או לקנבס – שיח בלתי-אמצעי בין האמנית לישותה הפיסית.

נאדין השתמשה גם בחומרים מזדמנים, כמו לוחות עץ שנשרו מגג וארגזי קרטון ישנים, וכן עסקה ביצירה "מסורתית" של קנבס מכחול וצבע.

סגרי הקורונה קרקעו את נאדין וכבלו אותה אל חלל הבית. זמינותם של החומרים השונים התאיינה.

מפגש ביתי עם אוגדן הבריאות המשפחתי הוביל את נאדין לשלוף מן האוגדן, בסקרנותה, את צילומי הרנטגן של בני המשפחה: דפי פילם מרובעים, שחורים, המכילים דימויים נגטיביים של חלקי גוף שצולמו בקרני X במסגרת תהליכי בחינה רפואיים.

האמולסיה של דפי הפילם רגישה לשריטות העלולות להיגרם על-ידי קצה סכין, מברג, מסמר או מסרגה, ואלה הפכו לכלים לרישום בלבן על הפילם השחור. הרישום מתכתב בחופשיות עם הדימוי הרפואי המדויק, ויוצר תחושה של שחרור ממגבלות. על דף הפילם ניתן לצייר גם בצבעי טוש למיניהם… כל אלה הובילו את נאדין ליצירה מיוחדת ושונה, שהגבירה על ציר זמן את סקרנותה, והפכה אותה לאספנית אובססיבית של צילומי רנטגן כבסיס ליצירתה.

כאן נוספו יכולות השעתוק של מכשיר ה-CRUSE שלנו, היוצרות קבצים מוגדלים בהרבה ביחס לגודל המקור, עם מנעד צבעים מדויק ורחב. הדימוי מתורגם לתמונת פוזיטיב, ונוצר עולם שלם של פרטים, גוונים ותצורות המהווים בסיס לזינוק אל יצירה ממחושבת CGI (comuter generated image). קולאז'ים מפרטי בסיס של מספר נגטיבים חוברים יחד במחשב, יוצרים סיפורים חדשים, מנותקים לגמרי מדף הפילם המקורי, אך מחוברים אליו כשושלת משפחתית מפוארת…

כיוצר וכאוצר חוויתי חוויה מיוחדת במינה במהלך המסע המשותף עם נאדין. חלקנו רעיונות, הקשבנו למנועי הלב והרגש וסיפרנו סיפורים תוך בניית הדימוי אל תוך מהותו כיצירה סופית.

התודות לחוויה המיוחדת נשלחות כאן אל נאדין, אמנית מיוחדת שבחרה להיעזר בנו, וצמחה תוך הגשמת חלומותיה.

 

אוצר התערוכה : שוקי קוק

פתיחה חגיגית: 17.6.2022 יום שישי , בשעה 12:00

 

התערוכה מתקיימת  בסטודיו שוקי קוק במתחם נגה

רח' רוחמה 11

תל אביב

שעות ביקור בתערוכה :

ימים א'-ה' 10:00-17:00

 

אתר האמנית:

https://www.nadinekohnfiszel.art/

 

אתר סטודיו שוקי קוק:

http://www.kook.co.il/

 

נעילה : 28.7.2022

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן