קיץ יפואי 2021 – פעילויות ואירועי קיץ ברחבי יפו

קיץ יפואי 2021 – פעילויות ואירועי קיץ ברחבי יפו

חוויה מוזיקלית תרבותית בשוק הפשפשים # יריד אומנות בשוק היווני # מגלשות מים בפארק המדרון # סיורי "יפו של פעם" # "קיץ של סודות" לילדים בנמל יפו # אינספור פעילויות לילדים במרכזים הקהילתיים # גלריות ומתחמי קולינריה

#הכניסה חופשית#

 

החל מהשבוע ובמהלך בחודשי הקיץ, יולי-אוגוסט, יתקיימו ביפו מגוון אירועים הכוללים חוויה תרבותית ומוזיקלית עשירה בשוק הפשפשים ובשוק היווני.
בין האירועים שיתקיימו בשוק: הופעות מוזיקה, מחול, ספוקן וורד וירידי אומנות. בנוסף יהיו בעיר סיורים נוסטלגיים, פעילות לילדים בנמל יפו, מגלשות מים בפארק המדרון ושלל פעילויות לילדים במרכזים הקהילתיים. עיריית תל אביב-יפו מזמינה את הקהל הרחב להגיע ליפו לחוות את הקסם, להסתובב בין סמטאות עתיקות וליהנות מהמגוון הרחב של המסעדות, הברים, הגלריות החנויות המיוחדות שאופייניות רק ליפו ולמתחמי הקולינריה שלה.

 

הופעות מוזיקה ומחול בשוק הפשפשים ובשוק היווני

במסגרת "קיץ יפואי" יתקיימו בשוק הפשפשים ובשוק היווני הופעות מוזיקה אינדי, מחול וספוקן וורד. ההופעות בשוק הפשפשים יערכו בימי שלישי ורביעי. בשוק היווני יתקיימו ההופעות בשלישי ושישי – לצד יריד אמנות ויצירה מקומית. בין ההופעות שיתקיימו: איה זהבי, אופירי וטהר, גדי אלטמן, הגר ולני טיונס, סבבה 5 ועוד.

שוק הפשפשים- ימי שלישי- הופעות 23:00-20:00 \ ימי רביעי-הופעות 12:00-10:00

השוק היווני (רחוב רבי פנחס בן יאיר)- ימי שלישי – יריד אמנות 23:00-17:00 | הופעות 23:00-20:00\ ימי שישי- יריד אמנות 16:00-10:00 | הופעות 13:00-11:00

 

מגלשות מים בפארק המדרון

ימים רביעי- חמישי 26-25 באוגוסט

ההפנינג הכי שווה של הקיץ מגיע ליפו. מגלשות מים ענקיות, מתנפחי מים ועוד הפתעות והכל באווירה קיצית יפואית מושלמת מול הים. פרטים יפורסמו בהמשך באתר העירייה

 

סיורי "יפו של פעם"

14, 19, 21 ביולי בשעה 17:30

סיורים נוסטלגיים במיועד עבור תושבי העיר מחזיקי כרטיס דיגי פלוס, שתוכננו עם הדס שמואלי בעלת מיזם הסיורים Nice2Meet. המשתתפים בסיורים יזכו להכיר את יפו מהזווית האנושית של יהודי וערביי יפו, אז והיום. בסיור יפגשו בעלי מאפייה ותיקה ורוקחת סבונים מיוחדת שיספרו להם על עיסוקם המרתק וידגימו את מלאכתם. הסיור יעבור בשכונת נוזהה היפיפייה והנסתרת בה ישמעו על עברה המרתק. וכמובן יטעמו ויהינו ממאפה בולגרי ייחודי ומשקה מרענן.

כמו כן, יתקיימו סיורים נוספים ברחבי יפו:

הקסם היפואי – סיור מרתק אחר האנשים שפעלו ביפו והטביעו את חותמם

גדרות מחייכות, טעמים וריחות – סיור אמנות, אוכל ואנשים בשדרות ירושלים ביפו

פשפשים עושים גרפיטי – סיור אומנות רחוב בשוק הפשפשים

לינק לצפייה בכל הסיורים ורכישת כרטיסים https://bit.ly/jaffatours

 

פעילות לכל המשפחה עם "קיץ של סודות" בנמל יפו

4-2 באוגוסט

נמל יפו מזמין ללמוד על העבר המיוחד שלו ולעבור את המסלול להכשרת פיראטים מתחילים ולגלות סודות הידועים למתי מעט. במהלך הפעילות ילמדו המשתתפים על מעללי שודדי הים המקומיים שפעלו בנמל יפו ההיסטורי, ילמדו אוצר מילים פיראטי בשפת הסימנים במרכז "נא לגעת", ישחקו, יצרו וישוטו בסירה בשייט מסעיר.  פרטים יפורסמו בהמשך באתר העירייה ובאתר נמל יפו עם מחיר מיוחד לילדות וילדי דיגיתל.

 

בנוסף, עיריית תל אביב-יפו תקיים אינספור פעילויות ואירועים במרכזים בקהילתיים ברחבי יפו, ביניהם סדנאות יצירה, הקרנות סרטים, עפיפונאידה, שעות סיפור והצגות ועוד.

 

לפירוט כל האירועים באתר העירייה https://bit.ly/2UuaPQH

 

קיץ יפואי בפשפשים

בחודשי הקיץ  -יולי ואוגוסט, במסגרת "קיץ יפואי" יתארחו בשוק הפשפשים הופעות מוזיקה, מחול וספוקן בימי שלישי בערב ובימי רביעי בבוקר, ברחבת עמיעד.

במקביל ובסמוך יערכו הופעות  בשוק היווני (רחוב רבי פנחס בן יאיר) לצד יריד אמנות ויצירה מקומית, בתי קפה ומסעדות –  בימי שלישי בערב ושישי בבוקר.

 

6.7 יום ג', 20:00

ערב ספוקן חריג
ערב הספוקן וורד המיתולוגי של יפו חוזר לשוק הפשפשים. ביצועי ספוקן וורד של ותיקי הסצינה על רקע גרוב מוזיקלי חד פעמי של נגני על, בהנחיית אסף שנהב.

 

7.7 יום ד', 10:00

שיה ועמרי
שיה ועמרי SHAYA & Hvetter – שיה על המיקרופון גיטרה וקחון, עמרי על גיטרות, לופים ואפקטים.  שירים מקוריים וקאברים שיקחו אתכם למסע מוזיקלי מרתק. שיה ועמרי מנגנים בעולם – מאירופה למזרח ולאוסטרליה, וכרגע עובדים על חומרים חדשים בארץ.

 

13.7 יום ג', 20:00

איה זהבי פייגלין
איה זהבי פייגלין במופע דואו עם המתופף של "כל החתיכים אצלי", הוד שריד. איה מביאה לבמה כנות בלתי מתפשרת, תעוזה בשילוב צלילי רוק אנד רול מרטיט. מותר לרקוד ולבכות. מומלץ לשלב בין שניהם. מופע פותח: עלמה גוב

 

14.7 יום ד', 10:00

מחול בפשפשים

"המסלול להכשרת רקדנים" – ביכורי העתים יוצא אל המרחב הציבורי ומבקר שוב בשוק הפשפשים בקטע מתוך היצירה קטע מתוך "כלום ושום דבר" מאת רועי אסף (נוצר עבור להקת TanzMainz בשנת 2018).

"המסלול" הינה תכנית הכשרה מקצועית של עיריית תל אביב- יפו. בוגרי "המסלול הינם הרקדנים המובילים בהלהקות ובסצנת המחול העצמאית בארץ.

ניהול אמנותי – אופיר פטר דגן, ניב מרינברג

 

20.7 יום ג', 20:00

פעמיים כי טוב –  שתי הופעות בפשפשים

סבבה 5
חאפלה מזרח תיכונית עם מוזיקה ערבית אינסטרומנטאלית
סבבה 5 עם מוזיקה ים-תיכונית פסיכודלית, מארחים את נגן הדרבוקה מוחמד סלאיימה.
מובטחת חאפלה מרטיטית לבבות ואגנים שטרם נראתה בשוק.

להקת מיק – דבקה עממית
הדבקה הפלסטינית בהופעת בכורה בשוק הפשפשים! הריקוד הפלסטיני המסורתי מגיע לשוק הפשפשים להופעה חד פעמית מלאת אנרגיה ושמחה גדולה עם סגנונות שונים מכל הלבנט. בואו להיות חלק ממופע מרהיב של להקת מיק לדבקה העממית.

 

21.7 יום ד', 10:00

מחול בפשפשים

"המסלול להכשרת רקדנים" – ביכורי העתים יוצא אל המרחב הציבורי ומבקר שוב בשוק הפשפשים בקטע מתוך היצירה קטע מתוך "כלום ושום דבר" מאת רועי אסף (נוצר עבור להקת TanzMainz בשנת 2018).

"המסלול" הינה תכנית הכשרה מקצועית של עיריית תל אביב- יפו. בוגרי "המסלול הינם הרקדנים המובילים בהלהקות ובסצנת המחול העצמאית בארץ.

ניהול אמנותי – אופיר פטר דגן, ניב מרינברג

 

27.7 יום ג', 20:00

סניקי מארחים את אור אדרי

סניקי – להקת אינסטרומנטל פסיכודלי, בניחוחות הים התיכון – ערק וצמר גפן מתוק ביום קיץ בשנות השבעים, שמחים לארח את אור אדרי, אמנית הדרים-פופ ונגנית הבס המוערכת (שעבדה עם ריו, אסף אמדורסקי, יובל דיין), לשיוט בעולמות הסינת-פופ ולחלום חלומות בהקיץ. (נילי פינק – חשמלית וסינתי, דניאל ספיר – בס וסינתי, רז מן – תופים).

 

28.7 יום ד', 10:00

גילי בלום

R&Bוספוקן עברי, עם עומק וכנות המשילים שכבות של ציניות, דיבור נקי מחויב ולא מחויב לביט, אך תמיד מחויב ללב, לצד שירת נשמה פשוטה ונעימה.

 

3.8 יום ג', 20:00

Speak Thru

אירוע אחד, 3 להקות שונות מבית לייבל הג'אז הצעיר והמסקרן "Speak Thru"
אירוע אשר לוקח אותנו לטיול שובב ומרגש בין מוזיקאים ומוזיקאיות צעירים ומצויינים ובין עולם הג'אז, אפריקה, ברזיל וישראל.

 

4.8 יום ד', 10:00

קורל ביסמוט

החמנייה הראשית של תל-אביב-יפו במופע רחוב שאין שני לו; שילוב של חומרים מקוריים וקאברים שגורמים לא.נשים לעצור, להתיישב ולצלול את תוך הקסם של קורל ביסמוט, אחרי שנדד בכל אירופה המופע שלה אצלנו,  בחום הישראלי של הפשפשים. גיטרה, לופר ומלא חמניות.

 

10.8 יום ג', 20:00

Heavy Flow – ראפ נשי

הערב הכי חריף שעוד לא טעמתם. ג׳אם בנות רצחני, ראשון מסוגו, שהולך לשנות כל מה שחשבתם על ראפ ופריסטייל. בוא לחרוז אתנו ונהפוך למסורת.

 

11.8 יום ד', 11:00
נועה ואופיר

אופיר בהלול ונעה שאואט הכירו בלהקה צבאית, שם התחילו את הקריירה המוזיקלית שלהם. נעה היא זמרת, יוצרת, כותבת ומלחינה; אופיר הוא מפיק מוזיקלי ומנגן על גיטרה, קלידים ותופים. יחד הם יוצרים חומרים מקוריים, מבצעים קאברים ומופיעים ברחבי הארץ.

 

17.8 יום ג', 20:00
הרינגמן קולקטיב מאחר את תמר רדא

קולקטיב היפ הופ וג'אז פסיכדלי בניצוחו של הקלידן והמלחין יונתן הרינגמן. שילוב מדויק של ביטים שבורים, הרמוניות אסיד ונבואות זעם אוטופיות של צ׳יל-ראפ. במופע זה הקולקטיב מצרף את כוהנת הSOUL תמרדה, למסע הזיות של צלילים ו-Ethio גרוב. הריקודים עליכם, השכינה עלינו.

 

18.8 יום ד', 10:00
גדי אלטמן
גדי אלטמן, הסולן של הלהקה המיתולוגית "בוטן מתוק בקרקס" ואחד הזמרים המוכשרים ביותר שקישטו את הנוף של המוזיקה הישראלית, במופע חי המשלב בין קאברים, שירים מקוריים, רגאי, רוק, בלדות ושירים מקפיצים. אלטמן הוא חיית במה וחוויה בלתי נשכחת לכל מי שפוגש בו עם גיטרה ומיקרופון.

 

24.8 יום ג', 20:00, שתי הופעות בפשפשים
טהר שפי
טהר הוא זמר ומפיק עולה, המשלב בין מוזיקה אלקטרונית והיפ הופ לכתיבת שירים שמכוונת ונכנסת אל הלב. טהר עובד עם מיטב האמנים הצעירים בארץ: יסמין מועלם, נורוז, שקל, מאור אשכנזי ועוד.

אופירי ולהקת קמיצה
אופירי ו"להקת קמיצה" מציגים ראפ לא שגרתי –  טקסטים חדים שנעים בקלילות בין הומור לאופל, רגש לנונסנס על ביטים נעימים וסוחפים. אופירי משתעשע עם הקהל וגורם לו להרגיש חלק בלתי נפרד מהחוויה הבימתית.

 

25.8 יום ד', 10:00
שרון פטרובר ויגאל שטרן קלאר

שרון פטרובר, אחד מהמתופפים הבולטים בתעשיית המוסיקה בישראל במופע רחוב עם הזמר והיוצר יגאל שטרנקלאר.

 

31.8 יום ג', 20:00

Hagar and Lenny tuns

הזמרת המצרית-ישראלית הגר והמוזיקאי LennyTunes (לני בן בשט) בהופעה ראשונה לאלבום בכורה.  מתוך היסטוריה משפחתית מרתקת, טוו הגר ו  LennyTunes (לני בן-בשט), אלבום מרגש, הנע על ציר של זמן ומקום, בפרויקט פואטי עם סלסולים, ומוזיקה מצרית מקורית המחוברת לפופ עדכני ובועט. בחגיגת פופ מסעירה ועשירה של מנגינות ומקצבים מכושפים, מחברים השניים את רחובות יפו למוטיבים מצריים קלאסיים ומרימים את כולם על הרגליים.

 

 

בשוק היווני

 

שיטוט קל בפשפשים יוביל לרחוב רחוב פנחס בן יאיר בו שוכן השוק היווני, מעוז האמנים והגלריות. יריד אמנות מקורית יתקיים במקביל להופעות

 

יריד אמנות בשלישי 17:00-23:00

הופעות 20:00-23:00

יריד אמנות בשישי בין 10:00-16:00

הופעות 11:00-13:00

 

יום שישי 2.7, 11:00

הקברט של מיתקה

מיתקה בן ציון במופע קברט מלא קצב ותשוקה עם שירים מקוריים, מיקסים וקאברים לשירים גדולים מכל הזמנים.

 

יום שלישי 6.7, 20:00

מלבי ג'אם

שגיא זהבי עם הבוזוקי והלהקה הכי שמחה במזרח התיכון מגיעים לשוק היווני. התכוננו  לשמוח ולרקוד אל תוך הלילה.

 

יום שישי 9.7, 11:00

יוחאי אדוארדסבקצב הדיסקו

מתי לאחרונה שמעתם דיסקו? יוחאי אדוארס יחזיר אותנו לימי הזוהר של הדיסקוטקים עם עיבודי דיסקו מקוריים ומקפיצים. יהיה שמח!

 

יום שלישי 13.7, 20:00

ארקדש

מהסולטן של האימפריה העותומנית, דרך פולק טורקי ועד מוזיקה צוענית – בואו למסע מוזיקלי של ניגונים מהמסורת העתיקה של תורכיה ושכנותיה.

יום שישי 16.7, 11:00

בנדירה – לבלקן באהבה

ההרכב האתני בנדירה משלב כלי נגינה מתרבויות שונות ביצירת מוזיקה בפרשנות אישית בהשראת ארצות הבלקן והמזרח התיכון. 

 

יום שלישי 20.7, 20:00

טרובדור אדם רוד  TRUBDR Adam Road

בין מסעות בארצות הברית, דרום אמריקה, אירופה וישראל התגבש ההרכב האקלקטי הזה, ליצירה משותפת ורבת השפעות. אדם רוד הוא יוצר עם צליל מובחן וייחודי וקול שנכנס מתחת לעור. התכוננו להתרגש.

 

יום שישי 23.7, 11:00

תום והבוזוקי

הבוזוקי של תום קפלינסקי ינעים לנו את יום שישי בניגונים עתיקים מזמנים רחוקים, בניחוח יווני אתני.

 

יום שלישי 27.7, 20:00

בר אלפנדרי

בר אלפנדרי, הסולן של "דור המבול" וג'וני קדם, בהופעה המשלבת בין היפ הופ לרוק. עם גיטרות ותופים אלקטרונים הם מביאים גרוב של פופ-טראפ כיפי והרבה אנרגיות.

בואו לרקוד ולהתרגש.

 

יום שישי 30.7, 11:00

אלכס בוריסוב – מופע סקסופון

עיבודים מקוריים למגוון ז'אנרים – החל במוזיקה קלאסית דרך ג'אז וכלה בפופ. בואו לשמוע את הקלאסיקות הגדולות מכל הזמנים בביצועים מרגשים ומפתיעים דרך הסקסופון של אלכס.

 

יום שלישי 3.8, 20:00
מסטיקא

מסטיקא הוא עץ אלת המסטיק, אשר גדל באי כיוס (שבים האיגאי). מהשרף שמפריש העץ מכינים ליקר יווני משמח במיוחד שנחשב כמעודד ריקודים. ברוחו נקראת הלהקה ובציוויו אתם מוזמנות ומוזמנים לחפלה ים תיכונית כמו בטברנות באיי הים האגאי.

 

יום שישי 6.8, 11:00

דור דלויה והקמנצ'ה

מופע הסולו של דור דלויה על קמנצ'ה, כלי הקשת הנפוץ באיראן אזרבייג'ן ותורכיה מזמין למסע צלילים המתמזגים עם סמטאות השוק היווני.

 

יום שלישי 10.8, 20:00

שירן צפירה – תימן

מופע עיבודים מקוריים לקלאסיקות מתוך שירי תימן . שירן צפירה מביאה את צלילי התרבות הרחוקה ולהקת "סבבה 5" המלווה אותה נותנת למופע גרוב פסיכודלי. תימן לא ידעה שהיא כזו.

יום שישי 13.8, 11:00
רועי דרור ולידן סוזי

השניים שרים ומנגנים על גיטרות במופע אישי של שירים מקוריים לצד עיבודים מיוחדים למוזיקה עכשווית עם נגיעה של פולק.

 

יום שלישי 17.8, 20:00

להקת כפיים

אצל להקת כפיים כל מה שמשמח – הולך וכור ההיתוך זה פה! אחרי שיר ביידיש יגיע שיר במרוקאית ובין הכליזמר לבלקני מתאים שיר מזרחי ומהו קיבוץ הגלויות אם לא זה? או במילים של להקת כפיים: "אנחנו בשבילכם לוקחים את מה שמזיז ומשמח מכל מקום בעולם, מכניסים למכונת חאפלה, וזה מה שיוצא." 

 

יום שישי 20.8, 11:00

אייר סמל

ג'אם מבית היוצר של "סטודיו אמאיה". היוצר אייר סמל, מבצע מוזיקה מקורית וקאברים בסגנון של מוזיקת עולם עם נגיעות מיסטיות.

 

יום שלישי 24.8, 20:00

אפרו-כאן

להקה של יוצרים ישראלים ואפריקאים שנולדה מפרויקט "חיבור בין תרבויות". זה כמו שזה נשמע – חגיגה של שמחה וריקודים עם כלים אפריקאים והשפעה ים תיכונית.

 

יום שישי 27.8, 11:00

מרכוס מלהקת מריאצ'יס

מרכוס מגיע לשוק היווני עם האקורדיון האגדי לשמח ולהרקיד את הקהל. מוזיקת עולם, מיוון דרך טורקיה, רוסיה, דרום אמריקה וכלה בישראל. יש שיר שתרצו לשמוע? מוזמנות ומוזמנים לבקש ממרכוס בהופעה.

 

יום שלישי 31.8, 20:00

צבי והשרפים

הרכב של צבי שרף ואייר סמל עם הופעה של מוזיקת עולם – חומר מקורי לצד קאברים של סול אמריקנה ופולק.

 

קרדיט תמונת הנושא: אילן ספירא

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן