"היום זה הבית שלי – מחר זה הבית שלך" , הסתיימה צעדת תושבי דרום תל אביב

מאות מתושבי שכונות דרום תל-אביב השתתפו הערב בצעדת מחאה שאורגנה ע"י פעילי שכונת יד-אליהו בשילוב סיעות "דרום העיר" ו-"תל אביב בטוחה".

הצועדים כ-500 במספר, החלו כמתוכנן בהתארגנות ברחבת היכל-נוקיה ביד אליהו ומשם צעדו לאורך הרחובות ההגנה, משה דיין, הלח"י והאצ"ל. במהלך הצעדה עצרו המפגינים בחסות המשטרה בצמתים המרכזיים ומספר דוברים, ביניהם פעילי שכונות מרכזיים וראשי הסיעות, נשאו דברים.

המפגינים קראו לראשי המדינה להשיב את הביטחון לשכונות דרום העיר ולמצוא פתרון מיידי למצב השורר בהן בעקבות הימצאותם של עשרות אלפי שוהים בלתי חוקיים אשר הפכו את חייהם לבתי נסבלים. מרבית הדוברים לא חסכו ביקורת מראש הממשלה ושריה, ממערכת בתי המשפט ומראש העיר מר רון חולדאי אשר איפשר במהלך הקדנציה האחרונה שלו את התפשטות התופעה וכיבושן של השכונות.

המפגינים הניפו דגלי ישראל ונשאו שלטים רבים בהם בין היתר נכתב: "מי יציל את הבית שלי?" , "אנחנו לא נזוז מפה" , "כן לפתרון – לא לגזענות" , "היום זה הבית שלי – מחר זה הבית שלך" ועוד.

ראשי סיעת "דרום העיר" מובילים את הצעדה

גם ראש סיעת "דרום העיר" מר חיים גורן, וגם ראש סיעת "תל אביב בטוחה" חבר המועצה מר שלמה מסלאוי, פנו בנאומיהם לתושבים ולמפגינים והדגישו כי על כל אחד ואחד מתושבי דרום העיר לקחת אחריות ולקבוע את עתידו ואת עתיד שכונות דרום העיר באופן דמוקרטי בהגעה לקלפיות ב-22 לחודש ובהצבעה עבור האנשים אותם הוא רואה לנכון כנציגיו. שניהם דרשו מהתושבים לצאת מהאדישות ומתחושת הייאוש ולדרוש את שמגיע להם, בטחון, חיים בכבוד, ועתיד ראוי בשכונות דרום העיר.

נושא דברים מר שלמה מסלאוי

תושבים אשר צפו במתרחש ממרפסות בתיהם הביעו הזדהות עם המפגינים ונהגים אשר עוכבו במהלך חסימת הצמתים אף נופפו לשלום וצפרו לשם הזדהות והבנה.

המשטרה אשר אבטחה את הצעדה בכוחות מתוגברים ואף בנוכחות מפקד המחוז, שמרה על הסדר הציבורי ובמהלך הצעדה לא נצפו אירועים חריגים כלשהם.

למרות קריאת המארגנים מבעוד מועד לשיתוף כלל הסיעות המשתתפות בבחירות למועצת העיר ואשר טוענות לייצוג תושבי שכונות הדרום, ראוי לציין שלא נצפתה נוכחותם של נציגי הסיעות הליכוד-ביתנו, צדק חברתי ועיר לכולנו.

הצעדה אשר החלה לקראת השעה 20:30 הסתיימה לקראת השעה 22:00.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן