תושבי דרום תל אביב הפגינו מול משכנו של השר לבטחון פנים אהרונוביץ

בעקבות מקרה הדריסה עליו דיווחנו אמש באתר, בו נפגעו 3 ילדות על ידי רכב נהוג בידי מסתנן בשכונת התקווה, הגיעו הערב כ-30 תושבי דרום תל אביב לעצרת מחאה מול משכנו של השר לבטחון פנים אהרונוביץ.

המשטרה אשר נערכה מבעוד מועד חסמה את הגישה לבית השר ולא איפשרה למפגינים להגיע אל השר. המפגינים מצויידים במגהפון ושלטים לא הירפו וקראו לשר לצאת מהבית ולהיפגש עימם. הם נשאו שלטים בהם דרשו מהשר להגביר הביטחון בשכונות ולמנוע את התופעה ההולכת וגוברת של מסתננים שנוסעים בפראות בשכונות דרום העיר ללא רישיון ומסכנים חיי אדם.

לאחר כחצי שעה ניאות השר להיפגש עימם וביקש כי שני נציגים בלבד יגיעו לביתו לשיחה. חבר המועצה, שלמה מסלאווי מוועד הפעולה של דרום תל אביב, יחד עם סוזי כהן מסיעת "דרום העיר" נבחרו כנציגי התושבים ונשלחו להיפגש עם השר.

שכני השר אשר התגודדו מסביב למפגינים הביעו אמפטיה עימם, עודדו את רוחם וחלקם אף הוציאו למפגינים שתיה וכיבוד.

בסיכום המפגש עם השר אמרו נציגי התושבים כי שטחו בפני השר את המצוקה הקשה של התושבים, את החשש לחייהם וחיי ילדיהם ואת המצב הנפיץ בשכונות. במסגרת הפגישה העלו בפניו את השאלה "מה היה קורה אם אירוע הדריסה אמש היה מסתכם בהרוגים?" "ומי היה לוקח על כך את האחריות ?", במיוחד כאשר התריעו על התופעה לא אחת.

בין היתר השר היה מופתע לשמוע כי מגרש חניה בשכונת נווה שאנן הפך למגרש פיראטי ללימוד נהיגה למסתננים והבטיח אישית כי הנושא יטופל.

לבסוף סיכמו הצדדים כי בקרוב תיערך ישיבה נוספת עם השר ועימם יחד, בצירוף נציגי כלל הגורמים הרלוונטים לנושא (כולל גורמי עירייה), וזאת על מנת לגבש צעדים אופרטיבים לטיפול בבעיית הנהיגה הפרועה של המסתננים ולמען שיפור תחושת הביטחון של התושבים.

אורלי יוגיר מנכ"לית 'המרכז למדיניות הגירה ישראלית' נושאת דברים מול בית השר אהרונוביץ 

חבר המועצה שלמה מסלאווי מסכם את הפגישה עם השר אהרונוביץ

בינתיים בשכונת שפירא - עולם כמנהגו נוהג...
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן