צ'ארלי ביטון תקף את עיתון 'הארץ' בהפגנת 'אם תרצו' והארגונים הציוניים

מאות אזרחים השתתפו הערב בהפגנה שנערכה ברחבת הסינמטק בתל-אביב בקריאה "לעצור את הקרן החדשה ולחזק את שכונות דרום תל אביב". ההפגנה שאורגנה על ידי תנועת 'אם תרצו' וארגונים ציוניים נוספים באה כמחאה למעורבותה ההולכת וגוברת וסיועה של 'הקרן החדשה לישראל' ושלוחותיה לטובת המסתננים. 

המפגינים נשאו שלטים ודגלים רבים למען חיזוק צביונה היהודי של המדינה ולטובת 'הצלתן של שכונות דרום תל-אביב מהקרן החדשה'. חלקם נשאו שלטים עליהם הכיתוב "מצילים את תושבי דרום תל-אביב" וכן קראו "הם מסתננים – לא פליטים" ו-"כולנו דרום תל אביב". חבר הכנסת שמעון אוחיון מסיעת הליכוד-ביתנו, החבר בוועדה המיוחדת לבעיית העובדים זרים, הצטרף למוחים וקרא: "לא נאפשר שמדינת ישראל תהפוך למדינת כל מסתנניה".

דוברים רבים נשאו דברים כשהמסר העיקרי הוא שבעיית המסתננים הנה בעיה לאומית אשר חייבת להיפתר ומיד וכי כל פעולותיה של הקרן החדשה וארגוני הסיוע הנן למען איזרוחם של עשרות/מאות אלפי המסתננים תוך פגיעה קשה בזהותה היהודית של המדינה.

את הערב פתח מתן פלג מנכ"ל תנועת 'אם תרצו' ואמר כי התנועה וחבריה עומדים לצידם של תושבי דרום תל אביב במאבקן להצלת השכונות. "משנחשף פרצופה האמיתי של הקרן החדשה וסיועה למסתננים חובה על כולנו להתאחד ולהאבק בניסיון לאבד את צביונה היהודי של המדינה".

חבר הכנסת לשעבר צ'ארלי ביטון היה הפתעת הערב כשעלה לשאת דברים. ביטון טען כי רוב רובם של אזרחי המדינה מתנגדים לכל מתן זכויות למסתננים וכי המלחמה היא אכן על זהותה של המדינה. בדבריו הוא תקף את כלי התקשורת שמציירים בחמלה מזוייפת את התמונה הכוללת והמציגים מצג שווא כי מדובר בפליטים. ביטון אף תקף בחריפות את עיתון 'הארץ' שהפך להיות שופר של ארגונים אנטישמיים ושל הקרן החדשה לישראל על מנת לקדם א'גנה פוליטית של מדינת כל מסתנניה. "עיתון לאנשים חושבים, הם אומרים" לגלג ביטון על 'הארץ'. לדבריו עיתונאי בכיר בעיתון מייעץ לצעירים לעזוב את הארץ ולהגר לגרמניה ובמקביל אותו עיתונאי דורש ממדינת ישראל לקלוט עשרות ומאות אלפי מסתננים.

ביטון. תקף בחריפות את התקשורת ועיתון 'הארץ' בראשה

דוברת נוספת בכנס הייתה מאי גולן יושבת ראש 'העיר העיברית'. מאי ילידת ותושבת שכונת נווה שאנן הודתה לארגונים שחברו יחד בארגון ההפגנה ואמרה שחבל מאד שלקח זמן רב עד שהחליטו לשנס מותנים ולעמוד לצידם של תושבי דרום תל אביב שכן כפי שברור לכולם כיום אכן מדובר בבעיה לאומית ולא מקומית, אולם עדיף מאוחר מאשר אף פעם. מאי אשר הותקפה בעבר על ידי מסתננים בלב השכונה הדגישה בדבריה את ההרגשה להיות שבוי וכלוא בשכונת מגורים שנכבשה על ידי אלפי זרים, "הגינות הציבוריות שלנו נועדו לילדי השכונה אולם הן תפוסות על ידי המסתננים" אמרה. לדברי מאי לצידם של אלפי המסתננים עומדים עשרות פעילי שמאל קיצוני אשר מכוונים אותם ומדריכים אותם כיצד לאלץ את מדינת ישראל לקלוט אותם בניגוד גמור לרצון העם ועל המדינה להתפכח בהקדם לפני שיהיה מאוחר מדי. מאי הזכירה בדבריה את הפגנת מאות המסתננות וילדיהן שנערכה היום בעיר ואמרה כי מדי שנה יש אלפי לידות בבתי החולים. הסיבה לכך נעוצה לדבריה ברצון להשתקע במדינה ולא משום סיבה אחרת והמדינה צריכה להתעשת במהרה כי כמות המסתננים הולכת וגדלה מיום ליום.

יו"ר וועד הפעולה של תושבי דרום תל אביב וחבר מועצת העיר מר שלמה מסלוואי נשא אף הוא נאום קצר והודה בשם תושבי דרום תל-אביב למאות האזרחים ולארגונים שנטלו יוזמה והחליטו להפיק את ההפגנה. לדבריו השנים האחרונות בדרום תל-אביב הן סיוט מתמשך. ההשפעה ההרסנית של אלפי זרים בשכונות נותנת אותותיה ותושבי השכונות סובלים מהמעמסה. מסלוואי הדגיש שבניגוד למחשבה שמדובר בבעיה של שכונות דרום תל-אביב המצב הוא חמור מאד ומדובר בבעיה לאומית. לדבריו כבר היום 1 מכל 3 אנשים באילת הוא מסתנן והתופעה דומה גם בערים נוספות במדינה. מסלוואי ביקש לחזק את ידי הממשלה במהלכיה למיגור התופעה. בדבריו הדגיש כי מדינת ישראל היא בין המדינות ההומניות ביותר בגישה לגנבי הגבול. מסלוואי תיאר את תנאי המעצר של מסתננים באירופה ובאוסטרליה ואמר כי התנאים להם זכאים המסתננים במתקן בנגב טובים יותר אף מתנאי המחיה של תושבי דרום ת"א.

חיים גורן יו"ר סיעת 'דרום העיר' וחבר מועצת העיר נשא נאום מרגש ביותר שכוון במלוא עוצמתו לתשעת שופטי בג"צ שעתידים לדון בקרוב בעתירת ארגוני השמאל בנוגע לחוק ההסתננות החדש. גורן תושב שכונת שפירא קרוב לעשור שיתף את הקהל במצבם הקשה של השכונות בחמש השנים האחרונות אותן הוא הגדיר כחמש השנים הרעות. לדבריו שכונות דרום תל אביב קורסות, טיפות החלב עמוסות מסתננים, מערכת החינוך אינה עומדת בנטל והתשתיות השכונתיות אף הן כבר התפוררו. "קשישות נאנסו, צעירים הותקפו, אנשים מפחדים לצאת מביתם" אמר. גורן פנה ישירות לשופטי בג"צ וחזר על הדרישה שלו ושל חבריו שיבואו לסיור קצר בשכונות דרום תל-אביב. "לפני שתקבלו החלטה אנו פשוט מבקשים בכל לשון של בקשה תרדו ממגדל השן ותגיעו לחזות במו עינכם במתרחש. חברי כנסת, שרים ובכירים נוספים הגיעו לשכונות ונחשפו לאסון, בואו גם אתם ותבינו מה הסיוט בו אנו חיים" הוא קרא להם. "ביטול חוק ההסתננות משמעותו מכת מוות על שכונות דרום תל-אביב" הוא הדגיש. "איננו מבקשים לא חסד, לא אמת, לא חמלה. אנו דורשים צדק!" אמר.

עו"ד נבון קצב נשא דברים בשם 'המטה להצלת דרום תל-אביב'. קצב פנה בדבריו לראש ממשלת ישראל נתניהו והפציר בו לקבל החלטה ללא מורא וללא פחד. הוא אף ביקש לחזק את ידי שר הפנים במהלכיו האחרונים שכבר נותנים אותותיהם בשטח לדבריו, וציין לטובה גם את חברות הכנסת איילת שקד ומירי רגב. "אותם פעילי שמאל שנאבקים למען המסתננים הם אותם פעילי שמאל שמציגים את חיילי צה"ל כפושעי מלחמה והם אותם פעילי שמאל שמגדפים את החיילים במחסומים. יש כאן ניסיון נואל להשפיע באמצעות התקשורת ומערכת המשפט על תהליך קבלת ההחלטות ולקדם א'גנדה פוליטית בצורה לא דמוקרטית באופן שתבטל את החלטת הבוחר ותמחק את זהותה היהודית של המדינה" הוא אמר. הבחירה באמתלה של 'זכויות אדם' נודעה לדבריו להציג את ישראל כמדינה חשוכה וגזענית בפני העולם ותוך כדי כך לכופף את ידי הממשלה ומקבלי ההחלטות. "המלחמה איננה על הבית שלנו בדרום תל אביב, המלחמה היא על מדינת ישראל כולה. הם לא ינצחו אותנו. העם היהודי חזק מכל גורם אחר והאמונה היהודית תגבר. השם עוז לעמו ייתן – השם יברך את עמו בשלום. עם ישראל חי!"  סיים את דבריו.

הארוע שהחל בטקס 'סדר ט'ו בשבט', הסתיים לקול שירת התקווה והנפת דגלי הלאום.

עוברת אורח שהיתה בדרכה לסינמטק וצפתה בנוכחים ששרים את ההמנון הלאומי סיננה לעברם את המילה "פאשיסטים" ועוד לפני שזכתה לתגובתם נבלעה אחרי דלתות המשכן…

ראוי לציין כי כלי תקשורת רבים נכחו במקום, סיקרו את ההפגנה, צילמו את המתרחש ואף תיעדו את הדוברים בהפגנה – אך נכון לשעות אלה לא נראה כי אכן הדברים סוקרו והופצו בתקשורת הכתובה ובאתרי האינטרנט כראוי.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן