ח"כ רגב, יו"ר ו.הפנים, בדיון על בעיית המסתננים: "יש לפזר את המסתננים מגדרה עד חדרה"

היום קיימה ועדת הפנים, בראשות ח"כ מירי רגב, דיון מעקב בנושא המסתננים. בדיון התברר כי בארץ עדיין נמצאים 55,000 מסתננים, 50,000 מתוכם אריתראים וסודנים. 1632 מסתננים חזרו לארצות  מוצאם בתכנית "חזרה מרצון".

עוד התברר בדיון כי תושבי שונות דרום ת"א סובלים מאד מנוכחות המסתננים המתגוררים בדירות מפוצלות ובצפיפות גבוהה בדירות רגילות, לעיתים בצפיפות של 50 איש בדירה. סופי, אחת מהתושבות  המבוגרות של דרום ת"א, סיפרה כי הם עושים את צרכיהם בחצר ועיריית ת"א שולחת לה קנסות בגין אי-שמירת הניקיון ומחייבת אותה לנקות את החצר.

ח"כ מירי רגב אמרה כי היא חשה שקיימות בת"א שתי אוכלוסיות אזרחים, סוג א' וסוג ב'. היא קראה למשרד הפנים ליצור בינתיים תכנית לפיזור אוכלוסיית המסתננים ברחבי הארץ "מגדרה ועד חדרה" וקבעה דיון המשך בפגרה בנוכחות היועץ המשפטי לממשלה, שרת המשפטים, שר הפנים ומפכ"ל המשטרה.

אגב רק לפני מספר חודשים ביקרה רגב בסיור מקיף בשכונות דרום תל אביב והביעה זעזוע עמוק נוכח מה שראתה – לחצו כאן לקריאת הכתבה.

אמש נערך דיון בהשתתפות ראש הממשלה ושר הפנים וגורמים נוספים.

כך כתב שר הפנים מר גדעון סער בסיכום הדיון אמש (ראשון):

צילום: לע"מ

"היום קיימנו דיון בראשות ראש הממשלה לאישור תוכנית פעולה להשבת מסתנני העבודה הבלתי חוקיים שנמצאים בישראל.

בפתח הישיבה התייחסתי לדברים ואמרתי כי בסיור הראשון שלי כשר פנים בדרום תל אביב, הצגתי את מדיניות הממשלה: הוצאת המסתננים הבלתי חוקיים למדינותיהם או למדינות שלישיות.

בשלושת החודשים האחרונים עשינו מספר צעדים מאוד משמעותיים לקידום המדיניות שלנו. חידשנו את החזרה של מסתננים ממתקן סהרונים למדינותיהם בעקבות אישור הנוהל של היציאה מרצון ע"י היועץ המשפטי לממשלה.

שנית, העברנו בכנסת את החוק לאיסור ההוצאה השוטפת של כספי המסתננים למדינותיהם. החוק הזה ייכנס לתוקף בחודש ספטמבר והוא כלי חשוב בהתמודדות שלנו עם התופעה.

שלוש, תוקן הנוהל של הטיפול במסתננים שמעורבים בפלילים. אני ועמיתי, השר לביטחון פנים, פנינו בנושא הזה ליועץ המשפטי לממשלה שאישר את תיקון הנוהל. הנוהל מאפשר להרחיק ממרכזי הערים גורמים עבריינים.

ארבע, הקמנו צוות בין-משרדי משותף שפועל לאכיפה משולבת במרכזים העירוניים, בנוסף יש התקדמות בנושא החזרת המסתננים למדינות שלישיות.

העיקר עדיין לפנינו. הבעיה הזאת היא לא בעיה שנוצרה ביום אחד וגם לא נכון ליצור את האשליה שהיא יכולה להיפתר ביום אחד. כן ניתן לומר שכל יום יש פחות מסתננים בלתי חוקיים.

את הפעולות אנו עושים תוך שמירה על דמותה של ישראל ועל ערכיה כמדינה יהודית ודמוקרטית, אבל גם התכלית היא לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

את הדבר הזה אנו נחושים להשיג ואנחנו מאמינים שנצליח."

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן