תושב דרום ת"א החזיר את תעודת הזהות: "תנו לי תעודת מסתנן"; סוכת אבלים גם ביד-אליהו

במהלך הדיון אמש (שלישי) בוועדת הפנים של הכנסת בנוגע לביטול החוק בעניין המסתננים בבג"ץ, קם תושב דרום ת"א והחזיר את תעודת הזהות שלו. "תנו לי תעודת מסתנן וכך בג"ץ ידאג לי", הוא זעק ותיאר את יום הכיפורים שחוו בדרום ת"א.

במהלך הדיון שהתקיים בוועדת הפנים של הכנסת בעקבות ביטול תיקון חוק המסתננים, נעמד עובד חוגי, תושב דרום ת"א וזעק מדם ליבו על המצב. "אני רואה יועצים משפטיים ומדברים פה על כל מיני חוקים. אבל אני רוצה לשאול, את יום כיפור חגגתם פה? איך חגגו בדרום ת"א את יום כיפור אתם יודעים?! מנגלים, מוזיקה רועשת, ניפוץ בקבוקים. איפה הייתם? איפה השופטים היו? אנחנו ננעלנו בבתים. וזה כך גם ביום השואה וביום הזיכרון".

בשלב זה קם עובד והכריז כי הוא מוסר את תעודת הזהות שלו. "בעקבות מה שקורה אני מחזיר את תעודת הזהות שלי ומבקש שתביאו לי תעודת מסתנן. כך יהיה לי את בג"ץ, ארגוני זכויות האדם שיגנו עלי, וארבעים עמותות שידאגו לי!". עובד הזכיר את ארבעת הצעירים היהודים שנעצרו לאחר שתקפו מסתננים. "איך הבחורים האלה, בלי אף תיק פלילי הגיעו לעשות את זה בגיל 22?!", זעק ותיאר כיצד חוו את חיי הגיהנום מהמסתננים.

תושב דרום ת"א שהחזיר את תעודת הזהות (צילום מסך – ערוץ הכנסת)

"הבעיה אינה כיצד לעבור את מבחן בג"ץ – בג"ץ הוא הבעיה"

במהלך הדיון תקף ח"כ פייגלין את בג"ץ ואמר כי "הבעיה אינה כיצד לעבור את מבחן בג"ץ. בג"ץ הוא הבעיה".

"הפתרון האמיתי והעמוק הוא שהשופטים יבחרו בהליך שמלווה בשימוע, הליך שקושר אותם לערכי האומה ומעבירה שימוע ציבורי והציבור יודע את מי הוא בוחר שישפוט אותו, ויהיו שופטים שלא מציעים למי שאין לו לחם, עוגות. שופטים ששופטים את העם לא רק על פי מה שיכתבו עליהם בעיתונים זרים", אמר פייגלין.

במהלך הדיון אמר ראש רשות האוכלוסין וההגירה אמנון בן עמי כי לולא החוק, היו נכנסים לישראל עוד כ-30,000 מסתננים. בן עמי אמר כי שר הפנים הורה לאנשי רשות האוכלוסין לבחון חלופות אליהן ישלחו אותם מאות מסתננים הכלואים כיום בסהרונים וישוחררו בהוראת בג"ץ. יו"ר הוועדה מירי רגב דרשה כי המסתננים יפוזרו ברחבי הארץ בשכונות המבוססות בכדי להוריד את הנטל מעל תושבי דרום תל אביב.

ח"כ דב חנין מחד"ש דרש אף הוא לפזר את המסתננים ולשקם את שכונות דרום תל אביב. בינו לבין ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית תל אביב, התפתח עימות מילולי וחילופי האשמות, כאשר גלעדי טוען שחנין וחבריו אחראים לבעיית המסתננים, וחנין טוען כי עיריית תל אביב אותה גלעדי מייצג, אחראית לכך.

נציגת המחלקה המשפטית של הנהלת בית המשפט ביקשה להגן על פסק הדין, ואחד מתושבי דרום ת"א שאל אותה האם השופטים הגיעו לסיור בדרום תל אביב. נציגת בתי המשפט השיבה כי הדבר אינו רלוונטי.

סוכת אבלים גם בשכונת יד-אליהו

תושבי שכונת יד-אליהו שכמעט ולא נטלו חלק עד עתה בהפגנות בנושא המסתננים החליטו אמש כי קלו כל הקיצים והם לא יכולים להתעלם יותר מהמתרחש בשכונות דרום העיר. לדבריהם בחודשים האחרונים החלה זליגת מסתננים גם לשכונתם והפארק במרכז השכונה רובץ מסתננים מדי יום. "לא ניתן להפוך את שכונתינו לשפירא או נווה שאנן" הם טענו בשיחה עימם. חלקם הביע תרעומת חסרת פשרות על ראש העיריה מר רון חולדאי "איך יתכן שפעם אחר פעם בוגדת המדינה באזרחיה הנאמנים תושבי דרום תל אביב, וראש העיר לא פוצה פה בעניין. מי מייצג את תושבי דרום העיר ?". בשיתוף עם חברי סיעת "דרום העיר" העבירו אמש הפעילים את סוכת האבלים הסמלית למרכז יד אליהו ובכוונתם לאייש את הסוכה בימים הקרובים.

תושבי שכונת יד-אליהו נרתמים למאבק

הכתבה בשיתוף האתר "הקול היהודי".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן