ראש הממשלה נתניהו קיים ישיבה בנושא הפעולות הנדרשות להשבת מסתנני העבודה הבלתי חוקיים שנמצאים בישראל

ראש הממשלה נתניהו קיים הבוקר ישיבה מיוחדת בנושא מסתנני העבודה והפעולות הנדרשות להחזרתם לארץ מוצאם. הישיבה נערכה בהשתתפות שר הפנים סער והיועץ המשפטי לממשלה.

במהלך הדיון הנחה ראש הממשלה נתניהו את הגורמים השונים לקדם חקיקת חוק חדש שיאפשר החזקה במשמורת של מסתנני עבודה בלתי חוקיים, וזאת בהתאם להמלצות שהביא בפניו שר הפנים גדעון סער.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בדיון שהתקיים היום בנושא הפעולות הנדרשות להשבת מסתנני העבודה הבלתי חוקיים לפסיקת בג"צ בעניין משך מעצרים של המסתננים, ואמר: "אי אפשר יהיה לעצור את ההסתננות רק באמצעות הגדר. צריך להמשיך בשילוב האמצעים שהביאו עד כה לבלימה המוחלטת של ההסתננות לישראל: מכשול פיסי לצד כלים משפטיים, וכלכליים יעילים. למסתננים בלתי חוקיים אין זכות יתרה על חשבונם של אזרחי ישראל".

בדיון שקיים הבוקר ראש הממשלה נתניהו השתתפו שר הפנים גדעון סער, היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה ויינשטיין, חגי הדס – שמונה על ידי ראש הממשלה לטפל בנושא השבת המסתננים, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר ונציגי משרדי המשפטים, הפנים, האוצר, החוץ ועוד.

בפתח הישיבה אמר נתניהו: 

"היעד שלנו הוא כפול: להמשיך את הבלימה המוחלטת של כניסת מסתננים חדשים לערי ישראל- הצלחנו בזה- המספר הוא אפס והוא יימשך כך, אבל זו משימה אחת. משימה שנייה היא להמשיך בהוצאה ואף להגדיל את ההוצאה של אותם מסתננים בלתי חוקיים שכבר חדרו לישראל. אנחנו רוצים להשיג את שני הדברים הללו, כמובן בדרכים חוקיות ומקובלות, ועל כך אנחנו מקיימים את הישיבה הזאת".

צילום: לע"מ

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטין טען:

"אנחנו נפעל לקיום ומילוי פסק הדין שניתן על ידי בית המשפט העליון. גם הפתרונות שיימצאו יעלו בקנה אחד עם פסק הדין, עם הרציונל שעומד ביסודו, וכפי שאמר ראש הממשלה – נפעל בדרכים החוקיות על מנת להגשים את אותן מטרות שעליהן דיבר ראש הממשלה".

שר הפנים, גדעון סער אמר כי: 

"פסיקת בג"צ יצרה מצב חדש שאיתו אנחנו מחויבים להתמודד. היום אני אציג לראש הממשלה תוכנית פעולה שגיבשנו במהלך החודש האחרון של צעדים שאנחנו חייבים לנקוט כדי להגן על המדינה, על גבולותיה ועל תושביה. איננו יכולים להישאר ללא כלים בשעה שאנחנו יודעים שישראל היא המדינה המערבית היחידה שגובלת ביבשת אפריקה. ללא מענים ברורים בכל הסוגיות – אין לנו יכולת לדעת שהמצב שנוצר בעקבות הפעולות של הממשלה הקודמת בראשות נתניהו, של בלימת הכניסה – יימשך. במקביל – אנחנו צריכים לשנות את המצב הקיים שלא ניתן להשלים איתו של עשרות אלפי מסתננים בלתי חוקיים בתוככי ישראל, כל זאת תוך הבנה שאנחנו מחויבים לפעול על פי העקרונות והערכים של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן