מכתב גלוי לראש העיר חולדאי מחברי וועד הפעולה של דרום תל-אביב

"חולדאי, יצא המרצע מן השק" – תחת כותרת זו נשלח הערב (מוצ"ש) ללשכת ראש העיר חולדאי מכתב גלוי עליו חתומים "חברים בוועד הפעולה של דרום תל-אביב". המכתב הנוקב המצורף כאן, נשלח בעקבות ראיון שפורסם לאחר הבחירות בחדשות ערוץ 2 (מובא בסוף דף זה).

לכבוד

ראש עיריית תל אביב-יפו מר רון חולדאי

"הם ישארו פה" אמרת על האנשים שאין להם דבר עם הארץ הזאת אלא פרצו אליה כדי לעבוד (או במחילה גם לגנוב ולפשוע). אנשים שאין להם דבר למהותה, תכניה וסמליה של ישראל מדינת היהודים, אם אתה רוצה בזה. למה שישארו? בזה אתה מאמין ורוצה להיות ראש ממשלה?

יהיה עליך לשכנע לפחות 80 אחוזים מהציבור היהודי בישראל (סקר לפני שבועיים ב- Y-NET) הסוברים כי "הזרים והמסתננים מסכנים את הצביון היהודי של מדינת ישראל".

בעוד שאנחנו בישראל נלחמים (כאידיאולוגיה) ושמחים בלבנו על כל עולה חדש, למען רוב יהודי גדול, אתה מתריס ושואל "חמישים אלף הם סכנה דמוגרפית?" ושבעים אלף (שזה המספר הנכון)?

ועשירית מהלידות באיכילוב ילדי זרים, כדברי המנכ"ל ברבש, ו-15 אחוזים ב"יוספטל" באילת? סכנה?

ורבבות רבות של עובדים זרים 'לא חוקיים' ועוד אלפי עובדות זרות שיולדות, עד שה'ויכוח הציבורי' לפני שלוש שנים על 600 או 800 'ילדי זרים' נראה כפארסה נוכח אלפי ילדי הזרים שנולדו מאז, ואיש כבר לא מעז אפילו לחשוב להשיבם לארצם.

בצורה דומה אפשר לשאול אותך: חנות אחת לא חוקית של מסתנן היא קץ שלטון החוק? ודאי שלא. ובאסטה אחת לא חוקית על מדרכות נוה-שאנן לאור היום על סחורתה הגנובה? נראה שלא.

ומאות חנויות ומאות בסטות כיום, איך נקרא לזה? ודירה אחת מפוצלת היא סכנה לשלטון החוק? ומאות דירות מפוצלות וחנויות שהפכו ל"דירות"?

כי לא אלה השאלות, אלא זאת השאלה הראשונה: האם רבבות אנשים שאין להם דבר עם הארץ הזאת, מהותה וחזונה, ועם החזון האישי- והלאומי של כמעט כל יהודי שחי פה, אמורים לפרוץ לארצנו ולכפות עצמם עלינו?

וכדי להוסיף לנסות ולשכנע הלכת אל הכיס שלנו ואמרת לפני שבועיים בוועידת ראש הממשלה: "הרבבות האלה הם כוח עבודה יצרני… יוכלו לתרום לצמיחת המשק…". וגם בזה אתה מסיט את הדיון לכיוונים כוזבים, כי לא זאת השאלה.

אם הם "כוח יצרני", מדוע למנוע מעוד 100 אלף להסתנן, או 200 אלף, או יותר?

מבחינתך, אתה צריך לדעת שהם עולים למשלם המיסים הישראלי מאות מיליוני ש"ח בשנה על בריאות, חינוך, משטרה, שב"ס, צה"ל (באחרונה פורקה יחידה שעסקה ב"קליטתם" בגבול), בנוסף ל-2.5 מיליארד ש"ח על הגדר ומתקן השהיה השומם.

אגב, ראש עיריה אמור לדעת שהם כן עובדים, בעבודות שירותים ש"תרומתן" לכלכלה אפסית, ושולחים את הכסף הביתה, להפסדה של הכלכלה הישראלית, ובין היתר שימשו כספיהם למימון מסתננים נוספים, 3,000 דולר למבריח בדואי על כל ראש.

מבחינת השקפתך, בנוסף להיותם עסקה כלכלית רעה לישראל, הולך ונבנה פה אסון חברתי וסוציאלי (גם מבחינת הזרים): התפתחות אזורי סלאמס בתל אביב ובערים נוספות, יצירת שכבה חברתית חלשה יותר מכל שכבה שהיתה עד עתה בישראל, שמשמשת ותשמש ביתר-שאת בעתיד מאגר של ניכור, עבריינות ופשיעה.

שכבה חברתית עוינת ומנוכרת לכל דבר יהודי, ציוני וישראלי (ולעולם, גם אם אתה תשתדל, הם לא יהיו ישראלים, כי המילה הזאת זרה להם). אם עדיין אינך מעכל את הדברים, שאל את ראש עיריית מרסיי וראש עיריית מאלמו בשבדיה על המפגעים וההרס שהמיטו הזרים על עריהם ההולכות ומתפוררות.

הפגנת תושבי דרום תל-אביב (ארכיון)

אכן, יצא המרצע, אבל אפשר היה לראותו מבצבץ מן השק כבר מזמן: אתה הוא ראש העיריה היחידי בישראל שהקים מוסד העוזר ותומך בהשתרשות הזרים והמסתננים בישראל, מסיל"ה שמו, הניזון, שימו לב, מכספי הקרן החדשה לישראל (שהואשמה ע"י "אם תרצו" בפעילות אנטי-ישראלית במימון כספים מחו"ל).

ולא נשכח איך רקדת לפני ארבע שנים בפתיחת ה"ספריה" למסתננים בגן לוינסקי. למה רקדת? על מה ולמה רקדת?! על כיבוש רבע מהעיר העברית הראשונה בידי זרים?

השאלה היא אם אתה, כמנהיג מקומי או לאומי בעתיד, סבור כי גנבי גבול שחדרו לארצך כדי לעבוד (או חלילה לגנוב) ואין להם דבר עם האתוס הלאומי של עמך, סבור שהם צריכים להיות אזרחי מדינתך? האם יתכן להותירם ללא זכויות אזרח במדינה דמוקרטית? האם תמנע מהם את זכות הבחירה לכנסת? האם תמנע מהם בעתיד להתאחד בישראל עם בני משפחותיהם האהובים? תן לעצמך תשובות.

עוד שאלה היא, האם כשאמרת את דבריך חשבת על תושבי ת"א, לרבות תושבי דרום העיר, ועל תושבי אילת, פרדס כץ, אשדוד ועוד? ואם 50 אלף המסתננים שבתל אביב היו מסתובבים ברחובות רמת אביב ואפקה (מקום מגוריך) – האם היית אומר "הם ישארו"? תן לעצמך תשובה.

כדי להשפיע על רגשותינו הזכרת את הסבא-רבא שלך הנרדף בפולין, אבל שכחת כי לסבא שלך לא היתה מדינה משלו, כמו לאנשים האלה. אילו חשבת היטב היית יודע כי הלקח המעשי והמוסרי מקורות חייו של סבך הוא לשמר ולשמור על מדינת היהודים היחידה.

מאיתנו, חברים בוועד הפעולה דרום תל-אביב

תגובת העירייה:

לעירייה לא ברור מי הם אותם "תושבי דרום העיר" שכביכול עומדים מאחורי המכתב שנשלח. ראש העירייה משוחח תדיר עם התושבים, ולא פעם הבהיר את עמדותיו בנושא, שתמציתן קריאה לפעול באופן נמרץ ותקיף להחזרת מי שאינו זכאי לשהות בישראל לארץ מוצאו. יחד עם זאת, מאחר והשנים עוברות והאנשים הללו אינם מגורשים, ראש העירייה פנה שוב ושוב לממשלה בדרישה לקבוע מדיניות ברורה לטיפול בהם, ובכלל זה  הענקת אישורי עבודה, על מנת שהנטל לא ייפול על כתפי תושבי העיר המתגוררים בשכונות בהן מרוכזת אוכלוסיית הזרים. כך או כך העירייה תמשיך לפעול ולתגבר את המשאבים המופנים לטובת תושבי אותן שכונות ולסייע למצוקתם האמתית. אולם, ללא סיוע ממשלתי והתווית מדיניות ברורה הכוללת את כל משרדי הממשלה הרלוונטיים, לא תוכל העירייה לתת מענה למצוקת התושבים.

השתתפו עכשיו בסקר האתר הקהילתי:

Sorry, there are no polls available at the moment.
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן