מהומה בתום הדיון בעתירה נגד שחרורם של מסתננים לשכונות דרום תל אביב

עשרות תושבי דרום תל אביב התפרעו וצעקו לעבר נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס לאחר שקבע שהעתירה בעניינם תאוחד עם העתירה לביטול החוק למניעת הסתננות. אורלי יוגיר, מנכ"לית המרכז למדיניות הגירה ישראלית:" לצערנו בג"ץ סובר כי סבלם של תושבי דרום תל אביב אינו חשוב או דחוף מספיק לדיון בזכות עצמו."

המרכז למדיניות הגירה ישראלית ועשרות מתושבי דרום תל אביב הגיעו היום לבג"ץ לדיון בעתירה שהוגשה על ידם לפני כחודשיים. העותרים ביקשו כי בג"ץ יחייב את המדינה שלא לשחרר את המסתננים הנתונים במשמורת, אלא בתנאים שיבטיחו כי אותם מסתננים לא יגיעו לרחובות וגינות דרום תל אביב ושהמדינה תציג מתווה מסודר וישים להוצאת המסתננים שכבר שוהים בדרום תל אביב. ההרכב בראשותו של השופט גרוניס קבע כי יש לאחד את הדיון בעתירה זו יחד עם העתירה שהוגשה לביטול החוק למניעת הסתננות החדש. עשרות תושבי תל אביב שנכחו בדיון התפרעו באולם וצעקו לעבר השופטים כי חייהם מופקרים כבר חמש שנים . מאבטחים שהוזעקו לאולם פינו את התושבים החוצה.

העתירה שהוגשה ע"י המרכז למדיניות הגירה ישראלית, מתארת את הפגיעה החמורה בזכויות לחיים, כבוד, עיסוק ושוויון של תושבי דרום תל אביב כתוצאה מתופעת ההסתננות והגעתם של מרבית המסתננים לשכונות מגוריהם. העותרים ציטטו את דברי שופטי בג"ץ שהכירו בצורה חד משמעית בסבלם ובצורך הדחוף לטפל במצוקתם. בין היתר מובאים דבריה של כבוד השופטת ארבל שכתבה ש"לא ניתן להתעלם ממצוקתם וזעקתם של תושבי אזור דרום תל-אביב ומהקשיים אותם הם חווים בעקבות השינוי הדמוגרפי באזור מגוריהם". גם כבוד השופט פוגלמן קבע בפסיקתו כי " זעקתם של תושבי דרום תל אביב על המתחולל בשכונותיהם נשמעה בקול רם וברור במסגרת ההליכים דנן. זוהי זעקה היוצאת מן הלב ונכנסת אל הלב. אין להקל בה ראש כלל ועיקר".

תושבי דרום תל אביב מפגינים לפני הדיון (צילום: אריאל אבני)

אורלי יוגיר, מנכ"ל המרכז למדיניות הגירה ישראלית: " לצערנו בג"ץ סובר כי סבלם של תושבי דרום תל אביב אינו חשוב או דחוף מספיק לדיון בזכות עצמו. הצעדות הבלתי חוקיות ממתקן חולות ומקרי האלימות הקשים של המסתננים בשבועות האחרונים, הוכיחו כי יש לשים סוף לאנרכיה של תופעת ההסתננות אשר פגעה אנושות בביטחונם ושלומם של התושבים. התושבים הפכו לשקופים וחסרי קול לאחר שזכויותיהם נרמסו תחת רגלי זרם ההסתננות הבלתי מוגבל בשנים האחרונות".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן