שיעור השתתפותם של מסתננים בעבירות מין גבוה פי 3.5 משיעורם באוכלוסיה

בג"ץ ידון היום (שלישי -1/4) בעתירת המרכז למדיניות הגירה ישראלית להוצאת מסתננים מדרום תל אביב למתקני שהייה ומניעת הגעתם של מסתננים נוספים לשכונות אלו. עוד עולה מכתב התשובה: מדינת ישראל קלטה בשנת 2011 יותר אריתראים מכל מדינה אחרת בעולם. יונתן יעקובוביץ', ראש מערך הסברה במרכז למדיניות הגירה:"החוק למניעת הסתננות הוכיח את עצמו מעבר לכל ספק הן בעצירת זרם ההסתננות והן בחזרה מרצון של מעל ל-4000 איש מאז שעבר החוק."

היום (1.4) ידון בג"ץ בעתירה של המרכז למדיניות הגירה, בשם כמאה תושבי דרום תל אביב להוצאת אוכלוסיית המסתננים מדרום תל אביב למתקני שהייה. העתירה נידונה בבג"ץ בסוף דצמבר, אז קבע הרכב השופטים כי יש לאחד עתירה זו עם עתירתם של ארגונים לא ממשלתיים לביטול התיקון המחודש לחוק למניעת הסתננות שחוקקה הכנסת (תיקון מספר 4).

לקראת הדיון הגיש המרכז למדיניות הגירה ישראלית כתב תשובה מפורט גם לטענות העותרים לביטול החוק למניעת הסתננות. בין היתר כולל כתב התשובה נתונים דרמטיים על השינויים מרחיקי הלכת שעברו שכונות דרום תל אביב בהעדר החוק למניעת הסתננות. על פי נתונים אלו, 11% מסך התינוקות המטופלים בסניפי טיפת חלב בעיר תל אביב הם ילדים של מהגרי עבודה. בסניף טיפת חלב שבתחנה המרכזית, המטפל בילדים משכונת נווה שאנן ואזורים נוספים בדרום ת"א: 93% מהתינוקות נולדו למהגרים ומסתננים.

כתב התשובה כולל נתונים שהגיעו לידי המרכז למדיניות הגירה ממשטרת ישראל, על פיהם עולה כי שיעור השתתפותם של המסתננים בעבירות קשות גבוהה בהרבה משיעורם באוכלוסייה. כך עולה כי שיעור השתתפותם בעבירות מין גבוהה פי 3.5 משיעורם באוכלוסייה וכן כי שיעור הפשיעה בעבירות אונס בכוח או באיומים במרחב יפתח במשטרה, המטפל בשכונות דרום תל אביב, גבוהה פי 2.5 משאר המדינה ובעבירות שוד פי 6 משאר המדינה. מציאות זו מביאה לפגיעה קשה מאוד בביטחונם של תושבי דרום תל אביב.

בנוסף, מעלה כתב התשובה של המרכז כי על פי נתוני נציבות האו"ם לפליטים, מספר האריתראים והסודנים שנכנסו לישראל בשנת השיא של ההסתננות, 2011, גבוהה במספרים מוחלטים ממספר המהגרים הלא חוקיים שקיבלו הגנה כלשהי בכל מדינה אחרת באיחוד האירופי. כך יוצא לדוגמה שישראל קלטה פי 95 מספרד ביחס לאוכלוסייה ופי 370 ביחס לשטחה.

עוד עולה כי באותה שנה, שנת 2011, מדינת ישראל קלטה יותר אריתראים מכל מדינה אחרת בעולם כולל אתיופיה ובשנת 2012 קלטה תוך חצי שנה פי 2.3 אריתראים וסודנים ממספר נתיני מדינות אלו שקיבלו הגנה בכל האיחוד האירופי במחובר.

יונתן יעקובוביץ', ראש מערך הסברה במרכז למדיניות הגירה: "החוק למניעת הסתננות הוכיח את עצמו מעבר לכל ספק כיעיל ביותר הן בעצירת זרם ההסתננות והן בחזרה מרצון של מעל ל-4000 איש מאז שעבר החוק. בניגוד לטענת הארגונים בעבר כי המסתננים לא יסכימו לשוב למדינות מוצאם, העובדות בשטח מוכיחות את ההיפך המוחלט."

להורדת קובץ PDF סרוק של כתב התשובה – לחצו כאן

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן