המשרד לאזרחים ותיקים: הטיפול של עיריית ת"א בנושא המקלטים בבנייני דרום תל אביב- שערוריה!

תושבים קשישים המתגוררים בדרום תל אביב קיבלו הוראה לרוץ לתחנה המרכזית החדשה בזמן אזעקה, כיוון שהמקלט בבניין שלהם מאוכלס ע"י מסתננים. המשרד לאזרחים ותיקים: "אזרחים ותיקים הם לא אצנים ספורטיביים וכשיש מקלט בבניין אין שום סיבה לרוץ למקלט ציבורי רק בגלל שמפקח אחראי בנושא לא יכול להתמודד מול בעיה מוכרת של מסתננים שגרים בדרום תל אביב." 

המשרד לאזרחים ותיקים העביר אתמול פנייה דחופה לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בנוגע לטיפול הלקוי באזרחים הוותיקים תושבי דרום תל אביב. המכתב החריף שהועבר מתייחס להפקרתם של התושבים על ידי הרשויות בנוגע לגניבת מים, מקלט בבניין, פגיעה באזרחים ותיקים והגנה מפני שכנים שהם אזרחים זרים.

המכתב נשלח בעקבות פנייתו של עו"ד אדי מאירי והמרכז למדיניות הגירה ישראלית, בו הוצגו הוכחות ותלונות של תושבים וותיקים לגבי מצב המקלטים, גניבות מים וחשבונות מים חריגים בבניינים בהם מתגוררים מסתננים.

במכתב של המשרד לאזרחים וותיקים נכתב: "אנו רואים בדאגה רבה הפקרה של אזרחים ותיקים מול חוסר מעש של רשויות המדינה לתת מענה וסיוע לאזרחים ותיקים, הפונים בתלונות על תשלומים גבוהים לתאגיד המים והתרעות נגדם בשל אי הסכמה על שימושי המים, בבניין שיש בו מסתננים אפריקנים רבים המנצלים את שטחי הבניין ואת תשתית הצנרת שבו לצריכה אישית ולמגורים."

כניסה למקלט ברחוב לבנדה (צילום: המרכז למדיניות הגירה ישראלית).

בנוסף מתייחס עו"ד אדי מאירי במכתבו למצבם של התושבים הוותיקים במבצע "צוק איתן": "אחת ממרשותיי פנתה לפני מספר חודשים לפקחי העירייה בדרישה לפנות את המקלט מן המסתננים שפלשו אליו, משום שבמצב חירום לא יהיה לה מקלט זמין. תשובתם של הפקחים היתה פשוטה להפליא- רוצי למקלט בתחנה המרכזית החדשה."

המשרד לאזרחים וותיקים מגיב במסר חריף לעניין מצבם של המקלטים בשעת מלחמה. "דווקא בימים אלה של מלחמה, זוכים האזרחים הוותיקים לתשובה מטעם העירייה, שעליהם להשתמש  במקלט הציבורי השכונתי, מאחר והמקלט שבבניין בו הם גרים תפוס על ידי מהגרים זרים בלתי חוקיים –  זוהי שערורייה לשמה. כידוע לכם, אזרחים ותיקים הם לא אצנים ספורטיביים, גם בתל אביב, וכשיש מקלט בבניין אין שום סיבה לרוץ למקלט ציבורי רק בגלל שמפקח אחראי בנושא לא יכול להתמודד מול בעיה מוכרת של מסתננים שגרים בדרום תל אביב."

אורלי יוגיר, מנכ"לית המרכז למדיניות הגירה ישראלית:"התקבלו אצלנו עשרות פניות של אזרחים חסרי אונים במהלך השבוע האחרון. זה זמן רב שאנו מתריעים על המקלטים שהפכו לחמארות ולשטחי מגורים עבור המסתננים. עיריית תל אביב בוחרת להתעלם מהתופעה ומפקירה דווקא את תושביה המשלמים מיסים אל מול מציאות בלתי מתקבלת על הדעת."

המכתב של המשרד לאזרחים ותיקים
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן