תושבי דרום תל אביב הגישו תלונות במשטרה נגד מסתננים; ממוצ"ש התושבים חוזרים להפגין!

הסעיף שלא בוטל בחוק למניעת הסתננות קובע כי כל מסתנן שחודר לארץ בצורה בלתי חוקית עונשו 5 שנות מאסר. התושבים בצעד חריג ריכזו שמות של עשרות מסתננים ותאריכים בהם חדרו לישראל בצורה בלתי חוקית והערב הגישו נגדם תלונות בתחנת משטרת "שרת" בתל אביב. שפי פז, תושבת שכונת שפירא:" בג"ץ מעל באמון של תושבי דרום תל אביב ומדינת ישראל."

ממתינים בתור להגשת התלונות

ההחלטה הדרמטית של בית המשפט העליון מהשבוע שעבר, בה הוחלט על ביטול התיקון לחוק למניעת הסתננות, הותירה את תושבי דרום תל אביב המומים וחסרי אונים. החלטת בג"ץ הורתה על סגירת מתקן השהיה חולות בתוך 90 יום ושחרור 2,200 אריתראים וסודנים השוהים שם. בנוסף הוחלט לבטל את הסעיף המתיר לכלוא לשנה ללא משפט את מי שנכנס לישראל ללא היתר.

החלטת בג"ץ עוררה את זעמם של תושבי דרום תל אביב שחשים כי הופקרו. התושבים, שסובלים כבר למעלה מחמש שנים מתופעת ההסתננות וההגירה, החליטו לדבריהם שאם המדינה ורשויות המשפט לא דואגים לביטחונם, הם ידאגו לעצמם. הסעיף שלא בוטל בחוק למניעת הסתננות קובע כי כל מסתנן שחודר לארץ בצורה בלתי חוקית עונשו 5 שנות מאסר( סעיף 2 לחוק), כלומר ניתן להעמיד את המסתננים למשפט פלילי. התושבים בצעד חריג ריכזו שמות של עשרות מסתננים ותאריכים בהם חדרו לישראל בצורה בלתי חוקית והערב 10 תושבים הגישו נגדם תלונה בתחנת משטרת "שרת" בתל אביב בתקווה שתיפתח נגדם חקירה פלילית והם יועמדו למשפט.

יונתן יעקובוביץ', ראש תחום הסברה במרכז למדיניות הגירה ישראלית:"ביטול החוק בפעם השנייה לא מותיר לתושבי דרום תל אביב ברירה, אלא לדרוש כי המדינה תתחיל לאכוף את החוק הפלילי. סעיף 2 לחוק למניעת הסתננות התקף גם לאחר הפסיקות קובע כי כל אדם שהסתנן לישראל בצורה בלתי חוקית דינו מאסר של חמש שנים. לא ייתכן כי התוצאה של החלטת בג"ץ תיהיה אנרכיה."

שפי פז, תושבת שכונת שפירא שהגישה תלונה:"בג"ץ מעל באמון של תושבי דרום תל אביב ואזרחי ישראל, לא נותר לנו אלא לנקוט במהלך אזרחי ולקוות שלפחות להליך הפלילי עדיין נותרה משמעות במדינת ישראל."

צעד מקורי ששם ללעג את החלטת בג"צ

החל ממוצ"ש הקרוב, 4/10/14 – תושבי דרום תל אביב חוזרים להפגין

וועד הפעולה של תושבי דרום תל-אביב פרסם היום כי כבר במוצאי השבת הקרובה (צאת כיפור) בכוונתם להוציא לרחובות תושבים כחלק מהפגנת מחאה בעקבות פסיקת בג"צ שהתעלמה כמעט לחלוטין ממצבן הקשה של שכונות דרום תל אביב בעקבות ריכוזם של עשרות אלפי מסתננים בשכונות.

תושבים עימם שוחחנו עדיין כואבים את החלטת שופטי בג"צ ובכוונתם לשוב ולחדש את פעולות המחאה עד שיימצא פתרון למצוקתם.

ביום ראשון תערך בדרום תל-אביב צעדת הדגלים השחורים כאות אבל להחלטת בג"צ.

כך פרסמו המארגנים:

התחלת העשיה: צעדת הדגלים השחורים – זעקת הקורבנות!

פסיקת בג״צ שפסלה את חוק המסתננים, חרצה את גורלה של מדינת ישראל לחידלון, ואת גורלם של תושבי דרום ת״א לגיהנום.

לא נשב בבית כשהמדינה שלנו נחרבת בידי הבג״צ. נצא ביום א׳ י״א תשרי 5/10 בשעה 18:00 משוק התקווה (רחוב ההגנה) בתהלוכה עם דגלים שחורים לגן לוינסקי.

נקפל את דגל ישראל המושפל ונניף בגן לוינסקי את הדגל השחור, סמל החרפה החידלון והחורבן בחסות הבג״צ.

נא להביא דגלים שחורים, חולצות שחורות.

המארגנים:

מאי גולן – יו״ר העיר העברית. צבי גלברד – יו״ר נפגעי המסתננים באשדוד. ד״ר מיכאל בן ארי – יו״ר עוצמה יהודית.

לקריאת הכתבה המסכמת את פסיקת בג"צ – לחצו כאן.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן