"נלחמים על הבית" – מאות מתושבי דרום ת"א בהפגנה נגד החלטת בג"צ

בשעה זאת מפגינים מאות מתושבי דרום תל אביב במחאה על החלטת שופטי בג"צ לפסול את חוק ההסתננות החדש.

התושבים נושאים שלטים בדרישה להצלת השכונות שנכבשו על ידי עשרות אלפי מסתננים ואף חלקם יוצא בקריאה לפטר את השופט פוגלמן. המפגינים מוחים על המצב בשכונות בדרום העיר ומניפים שלטים בהם נכתב "נלחמים על הבית" ו"נחלתנו הפכה לזרים וביתינו לנוכרים".

בין הדוברים בהפגנה ניתן למנות גם את חברת הכנסת איילת שקד מהבית היהודי, חברי מועצת העיר שלמה מסלואי, חיים גורן וגל שרעבי, אורלי יוגיר מהמרכז למדיניות הגירה.

חברת הכנסת שקד נושאת דברים

לדברי מארגני העצרת:

"אחרי שהסברנו לממשלה ולציבור כי המסתננים הם סכנה קיומית למדינת ישראל והממשלה השתכנעה ותקנה את חוק המסתננים בפסיקה ראשית פעמיים. מגיע השופט פוגלמן ומחליט כי העם הוא רק הממליץ.

הריבון במדינת ישראל זה הוא. פוגלמן כנראה שכח מה היא דמוקרטיה. הוא שכח מה פירוש שלטון הרוב, או שהוא החליט לבצע הפיכה ולקחת את השלטון בלי שהעם בחר בו.

בהחלטה מקוממת הוא הוביל בבג"צ את פסילתו החוזרת של החוק למניעת הסתננות דבר שאפילו נשיא בית המשפט הבין שהופך את ישראל לדיקטטורה של ממש.

לא נסכים להפקרת בטחוננו גם במחיר של הדחת פוגלמן מבית המשפט. לא נסכים להרס השכונות בהם אנו גרים גם אם לשם כך נצטרך להחזיר את השלטון לעם."

פניה נרגשת לממשלת ישראל - השיבו לנו השכונות (צילום:אילה סינוואני)

שלמה מסלוואי, יו"ר ועד שכונות הדרום בעיר, הוסיף כי "התושבים מיואשים ומבולבלים אחרי הפסיקה. אנחנו רוצים לתת להם תקווה שהקרב עדיין לא נגמר. הממשלה לא יכולה כל הזמן להתכופף".

"לקחנו את החלטת בג"ץ באופן מאוד אישי כי היא קבעה שזכות המסתננים לתחביבים ולהכיר בנות זוג חשובה יותר מזכות ילדינו לבטחון", אמרה שפי פז, תושבת שכונת שפירא בתל אביב. "השכונות האלו לא יהיו המקום שזורקים אליו כל מי שאפשר. לתושבים כאן יש זכות לחיות".

חבר מועצת העיר תל אביב ותושב דרום העיר, חיים גורן: "אני רואה בביטול החוק הזדמנות. החוק לא באמת פתר לעומק את הבעיה, ויש לנו הזדמנות להחיות את המאבק ולפתח אותו למשהו יותר מקיף ומשמעותי, שיכלול הוצאה של הזרים מהשכונות, שיקום השכונות והשקעה בהן".

כזכור החלטת בג"צ לפיה מתקן חולות ייסגר תוך שלושה חודשים והמדינה לא תוכל להחזיק מסתננים במתקן סהרונים לתקופה של עד שנה ללא משפט, עלולה להרע עוד יותר את מצב שכונות דרום תל-אביב, וקיימת סבירות גבוה כי אלפי המסתננים הנמצאים כיום במתקני השהייה יעשו אף הם את דרכם לשכונות דרום תל אביב הקורסות תחת הנטל.

אגב, השופט פוגלמן אליו מכוונים חיצי המפגינים קיבל לא מכבר ציונים נמוכים ביותר במסגרת משוב שופטים שנערך בהשתתפותו.

מחר, (ראשון 5/10) צפויים פעילים נוספים מקרב תושבי דרום תל-אביב לצאת אף הם בצעדת מחאה, אותה הם מכנים "צעדת הדגלים השחורים".

כך פרסמו מארגני הצעדה ברשת הפייסבוק:

בג״צ – דגל שחור -צעדת הדגלים השחורים – זעקת הקורבנות!

פסיקת בג״צ שפסלה את חוק המסתננים.

חרצה את גורלה של מדינת ישראל לחידלון, ואת גורלם של תושבי דרום ת״א לגיהנם.

לא נשב בבית כשהמדינה שלנו נחרבת בידי הבג״צ.

נצא ביום א׳ י״א תשרי 5/10 בשעה 18:00 משוק התקווה (רחוב ההגנה) בתהלוכה עם דגלים שחורים לגן לוינסקי.

נקפל את דגל ישראל המושפל ונניף בגן לוינסקי את הדגל השחור, סמל החרפה והחורבן בחסות הבג״צ.

נא להביא דגלים שחורים, חולצות שחורות.

כרזת מארגני צעדת הדגלים השחורים
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן