עשרות תושבי דרום תל אביב הפגינו מול ביתו של וינשטיין

התושבים מחו על סירובו של היועץ המשפטי לממשלה לאשר את התיקון החדש לחוק למניעת הסתננות. ויינשטיין הבטיח לתושבים כי יבדוק אפשרות לפתרון ביניים להוצאת המסתננים מהשכונות.

עשרות תושבי דרום תל אביב הפגינו הערב (1.11) מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. התושבים מחו על סירובו של היועץ המשפטי לאשר את התיקון החדש לחוק למניעת הסתננות שיוזם שר הפנים, גדעון סער.

כזכור שר הפנים הצהיר כי קיימות מחלוקות בינו לבין היועמ"ש המעכבות את הגשת תזכיר התיקון החדש לחוק למניעת הסתננות. סער, שצפוי לפרוש מתפקידו השבוע פועל להגביל את השהייה במתקן חולות לשנתיים, בעוד וינשטיין סבור כי התקופה המרבית צריכה להיות קצרה יותר.

יוצא לקראת המפגינים. ווינשטיין

התושבים הניפו שלטים התוקפים את היועץ המשפטי וקוראים לו להפסיק להתעלם ממצוקתם ולאשר מידית תיקון לחוק למניעת הסתננות שנספל ע"י בג"ץ. "אי אישור התיקון לחוק אומר שיסגרו את מתקן חולות ואלפי השוהים בו יחזרו אלינו הביתה", זעקו התושבים.

וינשטיין הזמין את נציגי התושבים בניהם אורלי יוגיר, מנכ"לית המרכז למדיניות הגירה ישראלית, לביתו. ואמר כי הוא מסכים שמצב בשכונות נפיץ.

אורלי יוגיר: "היועמ"ש  הבטיח כי יבדוק אפשרות לפתרון ביניים עבור התושבים להוצאת המסתננים מהשכונות, כמו כן הוא הדגיש בפנינו כי מתקן חולות יורחב ל-7000 איש וכי הוא היה בעד החוק למניעת הסתננות במתכונתו לפני שנפסל, לטעמו החוק היה מידתי."

תמונת הנושא: רועי עידן.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן