האם הסמל האחרון של הריבונות הישראלית בנווה שאנן יימסר בקרוב למסתננים?!

תושבי דרום תל-אביב במסר לעיריית תל-אביב ומשטרת ישראל: לא נאפשר לכם למסור את תחנת שרת למסתננים!

הרוחות בקרב תושבי דרום העיר ופעילי השכונות סוערות עם היוודע היום דבר המהלך המשותף של עיריית תל-אביב ומשטרת ישראל לנטוש את תחנת שרת הממוקמת בגינת לוינסקי ולהפוך את המבנה שלה לגני ילדים לקהילת המסתננים אשר בנווה שאנן.

תחנת שרת הוקמה לפני מספר שנים על חורבותיו של בית הספר הישראלי ביאליק אשר בשכונת נווה שאנן. נטישתם של התושבים המקומיים בד בבד עם ריבוי המסתננים גרמו להחלטה להרוס את בית הספר הקדום ולהקים גינה קהילתית ובמרכזה תחנת משטרה חזקה אשר תפעל כעוגן ביטחוני בלב השכונה רדופת הפשע.

המהלך נשא פירות בשנים האחרונות על ידי התעצמות תחושת הביטחון בקרב הישראלים האחרונים שעוד נשארו בשכונה שנכבשה כמעט קליל על ידי עשרות אלפי מסתננים.

חיזקו את תחושת הביטחון

בשיאו של המהלך חברה פלוגת מג"ב שלמה לכוחות השיטור במקום ונדמה היה שאט אט חוזר השקט לרחובות ויחד עם פשיטות יזומות והגברת נוכחות ברחובות השכונה אכן נראתה אכיפה יעילה שכללה אף פינוי הרוכלים ממדרחוב נווה שאנן ומאבק בפשיעה ובסחר בסמים.

הידוק היחסים בין שוטרי התחנה והתושבים הישראלים הישרה תחושת שייכות ודאגה הדדית אשר באו אף לידי ביטוי בראיון הבלעדי אותו ערכנו בזמנו עם מי שלימים היה מפקד הכוח בשכונה סגן ניצב מיכה גפני, מפקד יחידת מג"ב 101 אשר כונה על ידי התושבים כמלאך המושיע שלהם.

אולם, הערב התבשרו תושבי השכונה כי גם השריד האחרון לריבונות בשכונה הוותיקה ומה שהפך לסמלו של ביטחונם האישי צפוי להפוך בקרוב למתקן נוסף לטובתם של המסתננים בחסותה של עיריית תל-אביב.

בעקבות כך נודע לאתרנו כי אין בכוונתם של התושבים ופעילי השטח לוותר בקלות על הסממן האחרון של הריבונות הישראלית בשכונה וכבר במוצאי השבת הקרובה (25/7/15) הם יערכו במקום הפגנת זעם כלשונם על ההחלטה הכל כך משמעותית עבורם.

סמל לנוכחות ישראלית בלב גינת לוינסקי

כך כתבה הערב שפי פז מארגון 'עוטף תחנה מרכזית', בדף הפייסבוק שלה:

"במוצ״ש בשעה 21.00 אנחנו מפגינים מול משטרת שרת ברחוב לווינסקי פינת הר ציון. מי שלא בא, שלא ידבר איתי יותר ולא יעשה לי לייקים ולא יגיד שהוא חבר שלי (לא באמת, זה רק בגלל שאני בהתקף זעם). עכשיו זה כבר לא מותרות, מדובר פה על החיים שלנו.

הם קראו לתחנה ״מלאכי שרת – משנים מציאות״ וניסו לעזור בכל הכלים שלרשותם. תחנת שרת ממוקמת בגינת לווינסקי, בלב התופת, כמו מגדלור באפילה. אבל מישהו למעלה החליט שזה מיותר. המשטרה עוברת לרחוב המסגר. למרות שהובטח שיישאר שם הכוח של סל״ע והסיירת העירונית, שלפחות תהיה מראית עין של ריבונות ישראלית, ההבטחה הזאת הופרה. כל כוח השיטור מסולק מנווה שאנן, ובמקומו ניתנים המבנים במתנה לילדי המסתננים. עוד גני ילדים לעוד ילדי מסתננים לעוד ילדי מסתננים ולעוד ילדי מסתננים."

הפעילים אף הקימו ארוע ברשת הפייסבוק תחת הכותרת – "חורבן הבית (ט׳ באב) – הפגנת זעם מול משטרת שרת" ובו נרשם:

"במוצאי שבת זו, 25.7 ערב ט׳ באב, בשעה 21.00 כולנו מפגינים מול משטרת שרת נגד עיריית תל אביב, על ההחלטה הביזיונית להוציא מעוטף תחנה מרכזית את כל כוחות השיטור (משטרה, סל״ע וסיירת ירוקה) ולהסב את המבנים לגני ילדים של המסתננים.

מבחינתנו זה סיכול ממוקד. הפעם אין תירוצים. כל מי שבעדנו חייב להתייצב.

זו נקודת המפנה שאין אחריה תיקון. אם נאפשר לעירייה לבצע את זממה, אנחנו יכולים לכבות את האור וללכת. עוטף תחנה מרכזית יהפוך רשמית לרובע עבדים שחורים.

תביאו דגלי ישראל, תופים ומשרוקיות."

אין ספק שמבחינתם של התושבים מדובר בצעד כואב וקשה אשר מהווה סוג של נקודת שבר במאבקם להשבת השכונות לידיים ישראליות. חלקם אף טוען שהעירייה התחייבה לשמר נוכחות ישראלית במקום ולמקם בתחנה את סיירת הביטחון סל"ע אולם היום מסתבר לטענת התושבים שככל הנראה אין בכוונתה לעשות כן…

תגובת עיריית תל אביב-יפו:

בשלב זה, תחנת משטרת שר"ת תמשיך לפעול במיקומה הנוכחי.

בהמשך להודעת דובר העירייה הודיעו גם מארגני ההפגנה מקרב פעילי התושבים כי ההפגנה בוטלה ואף פרסמו בפייסבוק את ההודעה הבאה:

"יום דרמטי הסתיים בניצחון. ניצחון אחד במערכה אחת במלחמה ארוכה ומתישה. הוכחה לכוחו של שיתוף פעולה בין חברי המועצה מדרום תל אביב ופעילי השטח. הוכחה לכוחה של תגובה מהירה ונחרצת.

לפני שעה קלה קיבלנו הודעה מלשכת ראש העיר לפיה התוכנית לגבי המבנה בלווינסקי שונתה ויישארו בו המשטרה וסל״ע.

ההפגנה של מוצ״ש מבוטלת.

הלילה ננוח קצת ומחר נקום לקרב חדש. כי עדיין מסתובבים פה הציידים שמחפשים לאתר מבנים למוסדות החינוך של ילדי המסתננים."

במידה ויהיו עדכונים נוספים נביאם בגוף הכתבה בהמשך…

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן