גני ילדים למסתננים על חשבון התושבים

תושבי דרום תל אביב נאלצים לשלוח את ילדיהם לגנים מרוחקים מאחר והגנים הקרובים נועדו למסתננים. העירייה: "אנחנו לא יכולים להתמודד לבד עם התופעה"

הורים לילדים בדרום תל אביב מתלוננים כי הם נאלצים לשלוח את ילדיהם לגנים מרוחקים מאחר ואת הגנים הקרובים למקום מגוריהם מקצה המדינה לילדי המסתננים, כך דווח באתר ynet.

ההורים דורשים ממשרד החינוך והעירייה להקים בשכונה גן חדש לילדי התושבים. לדברי ההורים, בעוד שהם נאלצים לשלוח את ילדיהם לשכונות מרוחקות ולגנים הנמצאים במרחק של שני ק"מ מביתם, נפתחו השנה ארבעה גני ילדים חדשים לילדי המסתננים.

במכתב ששלחו ההורים לשר החינוך, נפתלי בנט, נכתב כי, "בשכונה ישנם כעשרה גנים לילדי עובדים זרים וילדינו הוצאו מהשכונה לגנים מרוחקים. אנו אנשים קשי יום המתפרנסים בכבוד ומשלמים מיסים ככל אזרח במדינת ישראל, אך מוצאים את עצמנו בבעיה קשה בגלל הכמות ההולכת וגוברת של עובדים זרים בדרום תל אביב", נכתב.

עוד הוסיפו ההורים, כי "העירייה פיזרה את ילדינו במקומות מרוחקים ורובנו לוקחים אותם ללימודים רגלית בחום או בקור. לא לכולנו יש כלי רכב. במקום לפתוח גן חובה במתחם שבו קיים גן ממלכתי דתי – העדיפו לשלוח אותנו רחוק ממקום מגורינו. הדבר גורם לכעס ולמרמור וישנם הורים שמחאתם תהיה להשאיר את ילדיהם בבית".

מהעירייה הגיבו לידיעה ואמרו, כי "אנו ערים לקשיים הקיימים בשכונת התקווה הנובעים מהגעת רבבות הזרים לאזור. לצערנו, בהיעדר מדיניות ממשלתית כוללת לנושא, אנו נאלצים להתמודד כמעט לבד עם קשיים אלו ומשקיעים משאבי עתק לשפר את חיי התושבים. הניסיונות להציג את הימצאותם של הזרים כתופעה זמנית אינם תואמים את המציאות, ובפועל הם נמצאים פה כבר יותר משבע שנים. אנו נדרשים לספק פתרונות חינוכיים לכלל הילדים ללא הבדל דת, גזע ומין".

הכתבה באדיבות האתר "הקול היהודי".

קרדיט תמונות: דף הפייסבוק "עוטף תחנה מרכזית".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן