הסתיים מבצע "משלבים ידיים" בשכונת נווה-שאנן; בית המשפט בב"ש אישר הוצאת מסתננים למדינה שלישית

במהלך היום התקיים מבצע "משלבים ידיים" בהובלת תחנת שר"ת בשת"פ יחידת חורב ת"א, יח' השיטור העירוני, סל"ע וגופי אכיפה שונים.

סיכום המבצע:

ברחוב נווה שאנן 37 – נסגרה חמארה גדולה שהוקמה עם פלישה לחצר הבניין, במקום הוחרמו מטלטלין ועשרות רבות של בקבוקי אלכוהול, דלתות הכניסה רותכו.

הרבנות הראשית דיווחה על רישום 8 דוחות בסך 16,000 ש״ח.

עובדי חברת החשמל ביצעו 13 ניתוקי חשמל מתוכם 8 תיקים להכנת כתבי אישום. וסה"כ: 18 ביקורות בעסקים.

אנשי הביטוח לאומי: ביצעו ביקורות ב 10 עסקים שונים ורשמו 3 קנסות בסך 7835 ש"ח.

סיירי המשטרה הירוקה ביצעו 5 ביקורות בעסקים שונים ורשמו קנסות בסך 1825 ש״ח.

עובדי מס הכנסה ביצעו 7 ביקורות בעסקים שונים ופתחו 5 תיקי חקירה.

מתוך דף הפייסבוק של העיר העיברית

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה את העתירה נגד הרחקת מסתננים למדינות שלישיות

בית המשפט המחוזי בבאר שבע דחה עתירה של מספר ארגונים לא ממשלתיים כנגד נוהל הרחקת מסתננים למדינה שלישית. על פי הנוהל, מסתנן שלא ישתף פעולה עם הרחקתו למדינה שלישית, יועבר במשמורת במתקן סהרונים בהתאם לחוק הכניסה לישראל.

שופטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, רחל ברקאי, דחתה (יום א', 8.11.15) עתירה נגד נוהל גירושם של מסתננים מאריתריאה ומסודן לשתי מדינות באפריקה שהסכימו לקלוט אותן.

בין העותרים ניתן למצוא את התכנית לזכויות פליטים בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב בשמם של שני מבקשי מקלט וכן בשם המוקד לפליטים ולמהגרים, האגודה לזכויות האזרח, רופאים לזכויות אדם, קו לעובד, א.ס.ף – ארגון סיוע לפליטים ולמבקשי מקלט בישראל, ו-ARDC – המרכז לקידום פליטים אפריקנים.

העותרים טענו נגד מצב זכויות האדם בשתי המדינות, אך השופטת ברקאי החליטה שטענותיהם עומעמו לאורך הדיון ולדבריה, לא מצאה בטענות העותרים תשתית לכך שאין בסיס לקביעת המדינה לפיה אותן מדינות בטוחות.

בעקבות הפסיקה רשם שר הפנים סילבן שלום בדף הפייסבוק שלו את הדברים הבאים:

"הוסר המכשול לגירוש מסתננים למדינה שלישית! אני שמח שביהמ"ש דחה את עתירתם של ארגוני זכויות אדם נגד כליאת מסתננים שמסרבים לעזוב את ישראל למדינה שלישית. אישור הרחקתם של המסתננים למדינות שלישיות הוא הפתרון ההומני והצודק, שמבטיח את שלומם וביטחונם של תושבי מדינת ישראל מחד ואת זה של המסתננים לישראל מאידך. אני מאמין כי זרם המסתננים שיעזוב את ישראל כעת ילך ויגבר ויאפשר למדינת ישראל להחזיר את השקט לשכונות ותושבי הפריפריה."

גם שרת המשפטים שקד הביעה את דעתה ואמרה:

"מדינת ישראל יכולה לחדש את מדיניות העברת מסתננים למדינה שלישית.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קבע שהסכמים שעניינם העברת מבקשי מקלט ממדינה אחת לאחרת אפשריים על פי המשפט הבינלאומי, ובלבד שהם מבטיחים למורחקים זכויות בסיסיות.
לאור מבחן זה, בית המשפט לא מצא פגם בהסכמים שחתמה המדינה.

השופטת קיבלה את עמדת המדינה שאין סכנה לחיים ולביטחון במדינות השלישיות.

הפסיקה מנומקת וצודקת."

פעילת ארגון 'עוטף תחנה מרכזית' שפי פז כתבה: "בבאר שבע יושבים שופטים אמיתיים. תעמולת הכזבים של הארגונים לא מזיזה להם. אבל אין באמת מקום לשמחה. העתירה עולה ישר לבג״ץ (רוב הסיכויים שהיא כבר מנוסחת ומודפסת). ושם כבר יש את פוגלמן ונאור ושאר החברה הטובים."

אורלי יוגיר, מנכ"ל המרכז למדיניות הגירה ישראלית בירכה על פסיקת בית המשפט. "לאור האישור שהעניק בית המשפט להסדרים עם מדינות שלישיות בטוחות, אנו מקווים כי הליך ההרחקה של מסתננים שאין להם עילה חוקית לשהות בישראל יצבור תאוצה, בהתאם לאמנות עליהן חתומה ישראל. ההליך יכול להביא לעצירת זרם ההסתננות המתחדש דרך הגבול עם מצרים ויש בו בשורה גם לתושבי דרום תל אביב, שיזכו להשבת תחושת הביטחון האישי בשכונותיהם".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן