סופ"ש של אלימות מסתננים; אונס קשישה בידי מסתנן; הפגנת תושבים ותגובה של רוה"מ

התפרעות המונית של מאות מסתננים כנגד כוחות השיטור בנווה שאנן; מעצר של מסתנן החשוד באונס קשישה; הפגנת "זעם" של תושבי השכונות; וסטאטוס התייחסות פושר של ראש הממשלה נתניהו.

עוד שבוע חולף והחדשות חוזרות על עצמן כבעבר. בינתיים כולם מחכים למוצא פי של שופטי בג"צ…

הימים האחרונים הסוערים בדרום תל אביב הזכירו לכולנו א המציאות העגומה בה חיים תושבי דרום העיר הגדולה במדינה.

מה שהתחיל עם אונס קשישה בת 80 בידי מסתנן בן 19 בבוקר שבת האחרונה המשיך במוצ"ש למהומת המונים שהחלה בתגרת רחוב עקובה מדם של מסתננים והסתיימה במיני אינתיפדה כלפי כוחות השיטור.

תושבי שכונות דרום העיר החליטו כי שוב הגיע הזמן להפגנת מחאה ויצאו ביום היום (שני) בערב לסוג של הפגנת "זעם" אחת מיני רבות שכבר נכפו עליהם מכח הסיטואציה.

שבת בבוקר: מסתנן בן 19 נעצר בחשד שניסה לאנוס תושבת תל אביב

מסתנן בן 19 נעצר לפנות בוקר (שבת) בחשד שניסה לאנוס תושבת תל אביב שיצאה מביתה בדרום  העיר. שוטרים שעברו במקום הבחינו שהחשוד רוכן מעל האישה ועצרו אותו.

העצור הובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב.

הקשישה, תושבת שכונת נווה שאנן סובלת משברים בידיה וחבלות בכל חלקי גופה.

מוצ"ש בנווה שאנן, תגרת רחוב התפתחה להתפרעות כוללת של מאות מסתננים כנגד כוחות השיטור, מד"א ועוברי אורח

על פי עדויות תושבי המקום המהומה פרצה סביב אחד מבתי הזונות בשעות הערב של יום השבת.

תגרת רחוב, שהינה מחזה די נפוץ בשכונה מתפתחת בדרך כלל לפצועים ומעצרים, אולם הפעם ההתרחשות גלשה להתפרעויות קשות של מאות מסתננים שחשו למקום.

ככל הנראה מישהו הפיץ שמועה בקרב המסתננים כי שוטר היכה אישה בהריון וכל שערי הגיהנום נפתחו.

כוחות המשטרה שחשו למקום נזהרו לא להתעמת יותר מדי ונקטו גישה עדינה ומכילה כל מהלך הפרות סדר, ככל הנראה מחשש לאיבוד שליטה במצב שעד כה לא היו מורגלים אליו.

בחלקו הראשון של הסרטון ניתן לראות את השוטרים בפעולה. וחלקו השני מתעד את תגובת המסתננים (בעיקר הנשים) למצלמות התושבים שצילמו ותיעדו את המתרחש תוך כדי גידופים קללות, יריקות, מכות ואיומים ברצח…

המסתננים (ובעיקר הנשים שבהם) הטיחו בתושבים ובכוחות השיטור: "אתם לא יהודים. אתם ערבים. תעזבו אתם. אתם מדינה חרא. המשטרה זה דאע״ש".

הארוע הסתיים במעצרם של מספר מעורבים ובטיפול רפואי לנפגעי הקטטה.

בעקבות ההתרחשויות העלה אמש (שני) ראש הממשלה נתניהו ברשת הפייסבוק סטאטוס תמיכה בתושבי דרום העיר והבטחה לתיגבור כוחות השיטור והשבה של תחושת הבטחון…

כך כתב ראש הממשלה: (בעמוד הפייסבוק שלו)

"אני מבקש לאחל רפואה שלמה לאסתר נחמן, שהותקפה בסוף השבוע האחרון באכזריות על ידי מסתנן בלתי חוקי בדרום תל אביב.

הגדר שהנחיתי להקים בגבול סיני בלמה לחלוטין את ההסתננות לישראל. שיעור היציאה של המסתננים מישראל נמצא בעלייה דרמטית בשנים האחרונות – אך לא די בכך. המשטרה חייבת לעשות הכל כדי להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל ובתוכם תושבי דרום תל אביב, שסובלים מפשיעה חמורה מצד המסתננים.

בהמשך לתגבור כוחות המשטרה והשיטור הרגלי בדרום תל אביב, הנחיתי את השר לביטחון פנים גלעד ארדן להמשיך ולעבות את הכוחות בשטח, כדי להשליט שם חוק וסדר בכל שעות היממה. הממשלה בראשותי תעמיד לכך את כל המשאבים הדרושים כדי להבטיח שאסתר, יחד עם ילדיה ונכדיה, יוכלו לחיות בביטחון מלא – כמו כל אזרח במדינת ישראל."

"מסתננים צאו לנו מהחיים", "חולדאי פושע", "מי תהיה הבאה בתור?"

מה שהחל אמש (שני) בערב כצעדת מחאה שהחלה בגינת לווינסקי ואשר המשיכה למדרחוב נווה שאנן, הסתיים כהפגנת זעם של עשרות מתושבי ופעילי שכונות דרום ת"א כנגד רשויות המדינה, ראש הממשלה וראש העיר חולדאי.

המפגינים (מרביתם הגדול תושבי דרום ת"א) נשאו שלטים מאולתרים בהם נכתב בין היתר: "מסתננים צאו לנו מהחיים" "ומי הבאה בתור" וחלקם האחר נשא כרזות נגד ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, בהן הוא כונה "פושע".

שוטרי מג"ב ויס"מ רבים אבטחו את ההפגנה והפרידו בין המפגינים למסתננים הגרים בשכונה ואשר צפו בה בעניין.

חלק מן המפגינות בחרו להישכב על גבי הכביש כדי להמחיש שחייהן הפכו להפקר, בעוד שחלק נוסף מהמפגינים רמסו את תמונתו של רון חולדאי הנתפס בידי רבים מתושבי דרום העיר כאחד האשמים העיקריים במצב.

"ראוי שראש העיר חולדאי יקח דוגמא מראש עיריית פתח תקווה. לא רק שחולדאי לא עומד לצד התושבים ולא פועל כנגד הממשלה על מנת למצוא פתרון, הוא עושה בדיוק את ההיפך ומחבק את המסתננים לחיקו תוך שהוא מעביר תקציבי ענק לטובתם כל עוד הם ממשיכים להישתקע בדרום העיר". אמרה אחת המפגינות.

שפי פז ממארגני ההפגנה כתבה (היום) לאחר ההפגנה בדף הפייסבוק שלה:

"ההפגנה של אתמול היתה מטלטלת. במרכזה עמד החיבוק של קורין וטרי, שתי בנות לשתי מלכות אסתר, אסתר גלילי שמסתנן סודני רצח בברוטליות ברחוב לפני שבע שנים ואסתר נחמן שמסתנן סודני תקף באכזריות ברחוב לפני שלושה ימים.

ההפגנה אתמול היתה מתוחה. מסביב הקיפה אותנו טבעת דרוכה של שוטרים והיה ברור על מי הם מגינים ומפני מי. וככל שחדרנו ללבו של השטח הכבוש, מניפים בגאווה את דגלי ישראל ודגלי החזית לשחרור דרום תל אביב, כך נעשו המבטים מסביב אלימים יותר והשוטרים דרוכים יותר.

ההפגנה של אתמול היתה מתגרה ומשחררת, ובעיקר חזרה והבהירה לכל מי שמוכן ולא מוכן להקשיב שלא נסכים לחיות תחת שלטון טרור אפריקאי ולא נוותר לעולם על התביעה הבלתי מתפשרת להחיל את הריבונות הישראלית על עוטף תחנה מרכזית."

קרדיט תמונות: דף הפייסבוק של שפי פז.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן