תושבי דרום ת"א ותומכיהם הפגינו ליד בית נשיאת העליון מרים נאור

תושבי דרום תל אביב החליטו כי נמאס להם מהסחבת המשפטית בכל הקשור לבעיית המסתננים והפגינו אמש (מוצ"ש) לראשונה מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור בירושלים. מארגני ההפגנה הודיעו כי בכוונתם להמשיך ולהפגין מול ביתה בכל מוצאי שבת עד שניתן ההחלטה בנושא.

מאות מתושבי דרום תל אביב ותומכיהם מרחבי הארץ הגיעו אמש (מוצ"ש) לירושלים כדי להפגין בסמוך לביתה של נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, בדרישה לסיים את הסאגה המשפטית ב-"הסכם המדינה השלישית" ולהגיע להחלטה בעניין המסתננים בדרום תל אביב. (לכתבה האחרונה שעסקה בדיון בבג"צ – לחצו כאן).

המפגינים נשאו שלטים וקראו מסרים לסיים את עינוי הדין בעניינים: "מרים נאור, תחזירי את האור", "עינוי דין זה לא נאור", "העם דורש סוף לסחבת", ו"ברחביה לא סופרים את זעקות הנדכאים" ועוד.

שפי פז ממובילי מאבק התושבים אמרה: 

"ההפגנה הזאת היא לא סתם הפגנה. היא קוראת תיגר על התנהלות הבג"ץ ועל הסמכות שלקחו לעצמם השופטים להכריע בנושאים ערכיים בניגוד לחוק ולאינטרס הציבורי הרחב. ההפגנה הזאת באה לומר כי ההכרעות על מדיניות הגירה בישראל הן באחריות הריבון. והבג"ץ אינו הריבון".

עו"ד אביעד יששכר, מפעילי "החזית לשחרור דרום תל אביב" הסביר את כעסם הרב של תושבי דרום ת"א:

"במרצ 2015 הוחלט להפעיל את נוהל ההרחקה למדינה שלישית שאושר ע"י שר הפנים לשעבר, גדעון סער, שנתיים קודם לכן. באפריל 2015 הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי שבסוף השנה דחה את העתירה. מיד עתרו לבג"ץ ומאז העניין תלוי ועומד בפני הנשיאה נאור.

כבר לפני 7 חודשים היה דיון אחרון בעניין ולא מתקבלת החלטה! דיון במיסוי דירה שלישית לקח 3 חודשים, דיון במתווה הגד לקח חודשיים. למה צריך לחכות 17 חודשים לדיון בבית המשפט העליון בנושא הזה? כל יום שעובר המצב בשטח נהיה קשה יותר.

אנחנו מחכים כבר 10 שנים להחלטה. המסתננים במדינת ישראל קיבלו הגנה זמנית לפני 10 שנים. כמה זמן זה 'זמנית'? שנה, שנתיים? 10 שנים?! ההחלטה הייתה צריכה להתקבל מזמן".

חבר מועצת העיר שלמה מסלוואי שנכח בהפגנה רשם בדף הפייסבוק שלו:

"השתתפתי הערב בהפגנה, מול נשיאת בית משפט העליון, הגב' מרים נאור, עם עוד כמאות תושבים על סחבת שנמשכת מזה 3 שנים. חודשים רבים עברו מאז שאירגוני השמאל הגישו עתירה, למנוע את חזרתם של המסתננים למדינה שלישית. העתירה נתנה לגיטימציה להישארותם בדרום העיר, כל זאת לאחר שהייתה חקיקה בכנסת להחזרתם למדינותיהם! בכך חרצו את גורלם של תושבי דרום ת"א שעוברים סבל רב מדי יום וחייהם הפכו לסיוט, בעת שתושבים מרגישים כפליטים בתוך שכונותיהם".

גיבוי גם בקרב חברי הכנסת, ובראשם חה"כ מוטי יוגב שרשם:

"בסוגיית מהגרי העבודה הבלתי חוקיים שכבשו את דרום תל אביב והפכו אותה לאזור שלא ניתן לחיות בו, הפך עצמו בית המשפט העליון כמגן העבריינים הלא חוקיים תוך פגיעה קשה באזרחי דרום תל אביב החוקיים.

המוסר והצדק מחייבים וכך נמשיך לפעול בכל המרץ, להשיב את הסודנים והאריתראים לארצותיהם ולהשיב את דרום תל אביב לתל אביבים".

בתוך כך, עוד בית כנסת בשכונות דרום העיר, הפך לבית עסק של מסתננים

אמש נחשף כי בשבועות האחרונים בית הכנסת ׳כתר דוד׳ שבשכונת שפירא בדרום תל אביב פונה מתכלותו והפך לסופרמרקט בבעלות מסתננים מדרום אפריקה.

עד כה מקרים כאלה התרחשו רק בשכונת נווה-שאנן ועתה נראה כי המגמה הופכת וגוברת במקביל לעזיבתם של אזרחים ישראלים ותיקים, והתבססותם של המסתננים בשכונות.

תמונות מדף הפייסבוק של שפי פז

תמונת הנושא מדף הפייסבוק של "סטודנטים למען דרום ת"א".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן