נתניהו בסיור בנווה-שאנן: 'נחזיר את דרום תל-אביב לאזרחי ישראל'

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שרת התרבות והספורט מירי רגב וח"כ אמיר אוחנה סיירו אמש (חמישי) בדרום תל אביב.

לאור החלטת בג"צ האחרונה בעניין הסדר המדינה השלישית ומתוך ההבנה כי יש להקצות את מירב המשאבים האפשריים לטיפול בבעיה הקשה של שכונות דרום ת"א שקורסות עקב נטל עשרות אלפי המסתננים הלא חוקיים, ראש הממשלה נתניהו הגיע לביקור היסטורי בדרום ת"א וזאת לראשונה בכל שנות כהונתו כראש ממשלה.

עם תחילת ההיערכות, מפקד מחוז תל אביב ניצב משה אדרי העביר סקירה על מצב המסתננים השוהים בדרום תל אביב, לאחר מכן ראש הממשלה והשר לבטחון פנים חנכו יחד את תחנת השיטור הרגלי שהוקמה בשכונת נווה שאנן ואז יצא ראש הממשלה מלווה בתושבי דרום ת"א לסיור במדרחוב נווה שאנן.

למרות מאמציה הרבים של עיריית ת"א והעומד בראשה חולדאי להציג בפני נתניהו שכונה נקייה ונורמטיבית (מה שהפך לנושא שיחה הומוריסטי במהלך היום, ואף נתפס על ידי התושבים כניסיון ל"טישטוש עקבות והעלמת ראיות" על ידי ראש העיר חולדאי), ניכר היה על פני ראש הממשלה כי הפנים את מצבן הקשה של שכונות דרום ת"א ואת הקשיים האמיתיים איתם מתמודדים התושבים מדי יום.

.

במהלך הסיור סיכם ראש הממשלה באומרו:

"אנחנו פה במשימה, המשימה היא להחזיר את דרום תל אביב לאזרחי ישראל.

יש לנו מדיניות מאוד ברורה, אנחנו עוסקים במסתננים בלתי חוקיים, לא בפליטים, מסתננים בלתי חוקיים, והזכות של מדינת ישראל לשמור על גבולותיה ולהרחיק מתוכה מסתננים בלתי חוקיים – זה מה שאנחנו עושים פה. עכשיו, כדי לעשות את זה באתי לשמוע ישירות, שמעתי, שמעתי את סופיה ושמעתי את איילה ושמעתי את רימונה ושמעתי את שפי ושמעתי את עובד ושמעתי את שלמה – שמעתי את כולם, שמעתי את כל התושבים ואת ארנון גלעדי, שמעתי את כולם.

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

עכשיו, מה שאני שומע זה כאב ומצוקה נוראית. אנשים מפחדים לצאת מהבית, לא יכולים לצאת מהבית. סופיה כאן לא יכולה לצאת מהבית. היא צריכה ליווי משטרתי כדי לרדת לחדר המדרגות שלה, וזה בלתי אפשרי. אנחנו מטפלים בזה בשלוש דרכים – דבר ראשון, הגדר. בלי הגדר היו פה לא 40 או 50 אלף, היו כאן מיליון. עצרנו את זה, זה כבר בוצע. בנינו את הגדר, התעקשתי על הגדר והשלמנו את הגדר במעקב תמידי שלי עד הביצוע.

הדבר השני, יחד עם שר הבט"פ ועם שרת התרבות ועם חבר הכנסת אוחנה ועם רבים אחרים ועם שר הפנים כמובן, אנחנו נעשה אכיפה הרבה יותר חזקה מול מעסיקים, מול המסתננים פורעי החוק, מול כל מה שאנחנו צריכים לעשות כדי להגדיל את האכיפה.

אני מכבד את הבג"ץ גם כשאני לא מסכים עם החלטותיו, ואגב אם רוצים למחות יש דרכים יותר טובות מאשר להקים איזה פסל. זה לא ראוי. מה שראוי זה לעשות מה שאנחנו מוסמכים לעשות מבחינה חוקית – או שנשנה את חוק ההרחקה, או שנשנה את ההסכמים שעמלתי קשה להשיג עם מדינות אפריקה, או שנעשה את שני הדברים גם יחד. אנחנו נחזיר את דרום לתל אביב לאזרחי ישראל.

דבר אחרון, אני רוצה שתקשיבו, שתבינו שאנחנו רציניים. כמו שלא האמינו שנקים את הגדר, לא האמינו שנקים את הגדר – והבטחתי ועשיתי, אותו הדבר אני מתכוון לטפל בבעיה הזאת. ביום ראשון הממשלה תשמע סקירה, אני אקים באותה הזדמנות ועדת שרים מיוחדת בראשותי ואני אעשה שולחן עגול – הוא לא מלבן, אבל לא חשוב – שבו אני אזמין גם את התושבים וגם את כל הגורמים שעוסקים בנושא הזה, כדי לעקוב מדי חודש, כל ארבעה שבועות ישיבה, כדי להתחיל לקדם פתרונות, כמו שעשינו את הבלימה עם הגדר, עכשיו נעשה את ההרחקה ואת האכיפה עם השולחן העגול. אתם מוזמנים".

לאחר מכן, שמע ראש הממשלה בנימין נתניהו את מצוקתה של סופיה, אזרחית ישראל המתגוררת בגפה בבניין שכמעט כולו מאוכלס במסתננים ואינה יכולה לצאת מביתה מחשש לביטחונה האישי. ראש הממשלה ביקש לראות את הבניין, העלה את סופיה למכונית ונסע איתה לביתה, שם ליווה אותה עד לדירתה בקומה הרביעית.

שפי פז ממובילות מאבק התושבים ומי שהתלוותה לראש הממשלה נתניהו במרבית רגעי הביקור סיכמה בדף הפייסבוק שלה וכתבה:

"היום יצאה רכבת הגירוש מהתחנה. לא משנה כמה אתם חשדניים וספקנים, זה הולך לקרות. זה לא דומה להבטחות העבר, כי זה לא קרה סתם כך אלא נבנה בעבודה קשה וסיזיפית של הרבה מאוד אנשים לאורך הרבה שנים. וזה לא יקרה מחר או מחרתיים, אבל התהליך התחיל ואי אפשר לעצור אותו. בעיקר מפני שהפעם אנחנו לא יושבים ומחכים שיזרקו לנו פירורים. הפעם אנחנו שותפים לעשייה.

לפני הכול, תודה וחיבוק גדול לכל הפעילים בעבר ובהווה, לכל הלוחמים והלוחמות, לכל העקשנים שלא מוותרים כבר עשר שנים.

תודה לראש הממשלה שנענה לאתגר שהצבנו לו. תודה לח״כ אמיר אוחנה שעומד לצידנו כל הדרך. ותודה לתושבות ולתושבים שנותנים בנו אמון ולא מאבדים את התקווה.

אנחנו ננצח. על אפם ועל חמתם של כל השונאים והמשמיצים, אנחנו ננצח. אנחנו נחזיר לעצמנו את השכונות ואז נשקם אותן.

ובינתיים ממשיכים להפגין מול ביתה של מרים נאור, כי יש עוד בג״צים שצריך לעצור".

"לרגע היה נדמה שנווה שאנן הפכה לרמת אביב ג'" - כתבו תושבי השכונה בדף הפייסבוק המשותף
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן