נחתמו הסכמים מתוקנים להרחקה כפויה של מסתננים למדינות שלישיות

לאור פסיקת בית המשפט העליון כי ניתן להרחיק מסתננים למדינות שלישיות אך לא ניתן לכפות את הסכמתם, ראש הממשלה חתם על הסכמים מתוקנים עם אותם מדינות המאפשרים הרחקה בכפייה. מדובר כנראה בהתפתחות המשמעותית ביותר מאז שהחלה תופעת ההסתננות.

באוגוסט השנה קבע בית המשפט העליון כי ההסכמים שנחתמו עם מדינות שלישיות לקליטת מסתננים, עומדים בכל הדרישות של החוק הישראלי והבינלאומי. עם זאת, פסק הדין קבע כי לאור הצהרת המדינה שההסכמים עם אותן מדינות מחייבים את הסכמתו של המסתנן לצאת מישראל, לא ניתן לכפות הסכמה שכזו בעזרת החזקה במשמורת לתקופה העולה על שישים יום.

למרות זאת, בית המשפט קבע כי אין מניעה עקרונית לכפות הסכמה שכזו במקרה ויש מדינה אחרת שאיננה דורשת את הסכמתם, או על ידי תיקון ההסכמים עם אותן מדינות שלישיות. לפי פרסומים שיצאו ממשרד ראש הממשלה אתמול בלילה, ראש הממשלה פעל על מנת לתקן את ההסכמים עם אותן מדינות בעת ביקורו באו"ם וכעת הן אינן דורשות יותר את הסמכתם של המסתננים לצאת מישראל.

לאור המצב החדש, אין כל מניעה חוקית להעביר למשמורת ללא הגבלת זמן כל מסתנן שלא יסכים לצאת מישראל לאותן מדינות שלישיות וניתן לצפות כי המהלך יביא ליציאה משמעותית מאוד של מסתננים בתקופה הקרובה.

שפי פז ממובילות מאבק התושבים כתבה:

"שבועיים התבקשנו לשמור את הידיעה הזאת בבטן. שבועיים של המתנה וציפייה שתתפרסם סוף סוף. אפילו היום, בפגישות שקיימנו עם כמה שרים, עדיין לא קיבלנו אישור לספר.

אז הנה יצאה סוף סוף הידיעה הרשמית: נתניהו תיקן את ההסכמים עם המדינות השלישיות כך שיעמדו בתנאים שקבע בג״ץ. עכשיו נשאר רק להמתין ולראות האם הארגונים יצליחו שוב לחבל בהסכמים באמצעות בית המשפט, האם בג״ץ ישתף איתם פעולה, האם יימצא כוח האכיפה שיוציא את ההסכמים לפועל, וכמה זמן זה ייקח.

וכמובן השאלה שמלווה אותנו כבר הרבה זמן: האם הממשלה תסתפק בהוצאת הרווקים בלבד או שתגרש גם את המשפחות?

בינתיים, לרגע אחד, מותר לנו לחייך ולטפוח לעצמנו על השכם, כי בלי העקשנות והלחץ שלנו כל זה לא היה קורה. אך באותה עת חובה עלינו גם לזכור שכבר היינו במקום הזה לא פעם ובלי העקשנות והגברת הלחץ שלנו זה גם לא יקרה.

ולא, אל תצפו לראות מחר את ניידות רשות ההגירה מציפות את הרחובות. הם בשביתה."

יונתן יעקובוביץ מהמרכז למדיניות הגירה ישראלית:

"נראה כי מדובר בהתפתחות המשמעותית ביותר להתמודדות עם תופעת ההסתננות לישראל מאז שהחלה. אנו מברכים על ההישג המשמעותי הזה בתקווה כי יביא מזור לתושבי דרום תל אביב וקוראים לממשלה להתמיד במאמציה על ליציאת כל אוכלוסיית המסתננים שאין להם עילת מקלט בישראל".

 לחצו כאן – לקריאת הכתבה המלאה באתר ישראל היום.

בתוך כך נדווח כי אלימות המסתננים בשכונות הדרום נמשכת

הקשיש מפונה לביה"ח - דוברות מד"א

אמש דווח כי קשיש בן 78 פונה במצב בינוני לאיכילוב לאחר שהותקף ע"י נתין זר שהטיח בלוק בראשו בגינת לוינסקי.

חשוד כבן 40 נעצר בהמשך.

הקשיש הותקף בגינת לוינסקי בדרום תל אביב על ידי מסתנן שהיה במקום. המסתנן הטיח בלוק בראשו של הקשיש שנפצע באורח בינוני ופונה על ידי אמבולנס של מד"א לבית החולים איכילוב בתל אביב עם חבלה מדממת בראשו.

 

 

צוות צילום של ערוץ 1 – "כאן" הותקף מספר פעמים ע"י מסתננים בנווה שאנן

צוות צילום שהחל בסדרת כתבות הותקף לפני מספר שבועות מספר פעמים במהלך אותו לילה בעת ביקור וסיקור המתרחש בשכונת נווה שאנן.

הצוות שהיה מלווה בפעילי התושבים ניסה לתעד את המתרחש בחמארות הנפוצות בשכונה וספג אלימות קשה מקרב המסתננים ששהו במקום ואשר היכו גם את המאבטחים של העירייה והסיור המשותף.

כך נראה התיעוד כפי שהוצג בחדשות הערוץ:

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן