מאות השתתפו בהפגנה למען הרחקת המסתננים למדינה שלישית; שפי פז נעצרה

מאות תושבי דרום ת"א ותומכיהם השתתפו אמש (מוצ"ש) בהפגנה ועצרת זכרון לזכרה של אסתר גלילי אשר נרצחה לפני 8 שנים ע"י מסתנן מסודן. מספר רחובות משם נערכה הפגנה בסיוע ובמימון הקרן החדשה לישראל וארגוני שמאל נוספים בה השתתפו עשרות אלפי מסתננים אשר חלקם הובא למקום באוטובוסים מרחבי הארץ וממתקן חולות בדרישה למנוע את הליך ההרחקה. 

למעלה מ-300 איש יצאו אמש להפגין סולידריות עם תושבי דרום ת"א ולחלוק כבוד לתושבת שכונת נווה שאנן אסתר גלילי ז"ל ניצולת שואה בת 68 אשר נרצחה באלימות  ע"י מסתנן סודני שיכור. לא רחוק משם הפגינו אלפי מסתננים בהפגנה מאורגנת היטב כנגד צעדי הממשלה. בתום הפגנת התושבים החליטה המשטרה לעצור את מובילת מאבק התושבים שפי פז, והיא נלקחה למעצר לדברי המשטרה בגין 'הפרעה לסדר הציבורי'.

כוחות רבים של משטרה בשילוב מחסומים ובילוש חצצו בין שתי ההפגנות תוך כדי 'כליאה' של מאות המשתתפים בהגנת התושבים במתחם מגודר באזור רציפי התחנה הישנה.

קורין בתה של אסתר גלילי ז"ל נשאה דברים בתחילת טקס הזיכרון ואמרה: "לצערי, המדינה הפקירה את ביטחונך ואת ביטחון התושבים. הארגונים הדאגניים שכחו שצריך לדאוג לזכות הבסיסית לחיים בביטחון וכבוד בשכונה שתושביה חלשים ואין מי שידאג להם.

אני כאן, אימא יקרה, כדי להגיד בשמך – די להפקרות שגרמה לסבל בל יתואר לתושבים חלשים שזעקתם לא נשמעת. אימא יקרה, מקווה ששם למעלה בשמיים את זוכה לשלווה תחת כנפי השכינה ומוגנת על-ידי הקב"ה כי כאן לא זכית לביטחון ולשלווה שכה ייחלת להם. כולי תפילה לקב"ה שיעזור לנו במלחמתנו הצודקת".

איילה סינואני, תושבת דרום ת"א הוסיפה: "מעל עשור אנחנו במאבק להחזיר לעצמנו את השכונות שלנו שנכבשו על ידי המסתננים. להחזיר את תחושת הביטחון. כדי שהחיים שלנו יחזרו להיות שקטים".

לזכרה של אסתר גלילי ז"ל (צילום: אורי בן יוסף)

עם סיום טקס הזכרון והנאומים במקום דרשו המפגינים לצעוד במדרחוב נווה שאנן, כוחות המשטרה לא איפשרו זאת והחליטו כאמור לעצור את מארגנת ההפגנה, שפי פז, אשר אמרה כי "המסתננים גנבו לנו את תחושת הביטחון ואת חופש התנועה. ארגוני השמאל גונבים לנו את הזהות ונותנים רוח גבית לאבסורד הזה – הגבלת זכויות האדם של תושבי דרום תל אביב".

כחמש שעות לפני מועד ההפגנה נחסם חשבון הפייסבוק של שפי פז בעקבות פוסט בו היא סקרה את אלימות המסתננים בשכונות דרום ת"א.

עו"ד איתמר ברקאי, פרקליטה של פז, מסר בתגובה למעצרה: "כרגיל, משטרת ישראל מוצאת לעצמה את הטרף הקל, נשים מבוגרות אשר במשך עשור חייהן אינם חיים אלא חיים בצל הסכנה מהמסתננים גנבי הגבול. לגורמים האלימים, העבריינים והמסוכנים, אלו שגנבו את הגבול לישראל ונמצאים פה שלא כחוק, משטרת ישראל מאפשרת לקיים הפגנות במקום להכניסם מאחורי סורג ובריח עד לגירושם".

בדף הפייסבוק שלו כתב: "ושוב, משטרת ישראל מוכיחה שהיא גוף שחוץ מלבזבז את כספי משלם המיסים הוא לא באמת עושה משהו מועיל…. מעצר שווא של שפי פז, שלוש שעות בתחנה, קצת דאחקות וענני ניחוחות של קאנביס שעלו מחדר המוצגים הסמוך ובסוף שחרור מהדהד ללא כל תנאי ומגבלה… כרגיל. כמו שאמרתי, מעצר שווא על מנת להשתיק את המחאה (התנהלות שהפכה כבר לנוהל קבוע בעניינה של שפי ועילת מעצר היא מלכתחילה בגדר המלצה בלבד למשטרה)! עכשיו תישקל ברצינות מוחלטת האפשרות להגשת תביעה כנגד המשטרה על מעצר השווא הזה!!! יש גבול לכל תעלול!!! (אגב, אם תהיתם, אף מסתנן עבריין/פעיל אנטיפה/"נאור" לא נעצרו… למרות שפעלו באלימות גם נגד כוחות המשטרה. משטרה של פחדנים)".

מנסים לצעוד ברחבי השכונה (צילום מדף הפייסבוק 'דרום תל אביב בעד הגירוש')

קרדיט תמונת הנושא: שי רג'ואן.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן