בג"צ עוצר את תוכנית הממשלה להוצאת המסתננים למדינה שלישית

החלטת בג"צ התקבלה בעקבות עתירות רבות שהגישו ארגוני שמאל וסיוע למסתננים. נכון לרגע זה ממתינים שופטי בג"צ לתשובת המדינה על מנת להמשיך ולבחון המתווה ולהכריע בסוגיה

בג"צ הוציא היום (חמישי) צו זמני שעוצר את הליך הוצאת המסתננים האפריקאים הבלתי חוקיים מישראל, וזאת עד להכרעה בעניין הבקשות לעצור לגמרי את התכנית.

לפי הפרסום בכלי התקשורת בשלב זה החלטת בג"צ לא מונעת את האפשרות לפתוח בתהליכים מנהליים אחרים במסגרת הרחקת המסתננים מישראל.

החלטת בג"ץ התקבלה בעקבות העתירות הרבות שהוגשו בנושא וזאת לאחר שהמתווה כבר אושר בבג"צ והממשלה החלה בהליכי ביצוע והחל מה-1/4 היתה צפויה להחל בהעברה למדינה השלישית.

על פי התוכנית המקורית הצפוים לגירוש יהיו רק רווקים בגיל העבודה, כאשר ילדים, נשים והורים יעמדו בפני שתי אפשרויות – עזיבה מרצון לארץ מוצאם או לרואנדה ומענק של 3,500 דולר נוסף על מימון הטיסה, או כליאה במתקן סהרונים בנגב לזמן בלתי מוגבל.

תוכנית רשות ההגירה והאוכלוסין מיועדת לשוהים הבלתי חוקיים שמספרם עומד על 34,187, מהם 26,563 מאריתריאה ו־7,624 מסודאן.

כאמור, בעקבות החלטת בג"צ לא תוכל המדינה לשלח למדינה השלישית בשלב זה מסתננים המתנגדים להעברתם, אולם צו המניעה לא יחול על מי מהמסתננים שהסכים לעזוב את ישראל.

הבג״צ הכריז עלינו מלחמה – בדרום ת"א לא מוכנים לקבל את החלטת בג"צ

מובילת מאבק תושבי דרום ת"א שפי פז הגיבה להחלטה בדף הפייסבוק שלה, וקראה לתומכים בתושבי דרום העיר לבוא ולהפגין. "הבג״צ הכריז עלינו מלחמה", כתבה פז.

"נגמרו המשחקים והתירוצים והאמתלות. במוצאי שבת כולנו מול הבית של אסתר חיות. כל מי שמגדיר את עצמו ימין. כל מי שבעד הגירוש. כל מי שקורה לעצמו חבר שלי ושל דרום תל אביב".

"לצו הזה אין שום בסיס משפטי. הוא נולד רק מתוך הפחד של שופטי בג"ץ שמצאו את עצמם לפתע מאשרים גירוש שהם לא התכוונו מעולם לאשר, כי הם שמו בהכרעה הקודמת שלהם מוקש קטן שנתניהו הצליח לנטרל. תושבי דרום תל אביב בזים לשופטים ולפקידות המשפטית שלא עושה את עבודתה. אין לנו טיפה אחת של אמון במערכת המשפטית, ולכן אנחנו מחדשים את ההפגנות מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות בצהלה, השכונה שאף מסתנן לא גר בה" (YNET).

מטעם יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג נמסר: "שוב אנו רואים כיצד בג"ץ מעמיד את עצמו מעל נבחרי הציבור הדמוקרטיים ופועל כמועצת חכמים המחייבת ליישר קו עם גחמותיה, ממש כמו באיראן. מדובר בגולם שקם על יוצרו. זהו מצב שאסור לשום שוחר דמוקרטיה לקבל. יש לזכור שחוק יסוד השפיטה מתיר לבג"ץ לדון בכל נושא, אך אין בספר החוקים כולו אפילו רמז המסמיך אותו לבטל חוקים או מדיניות. לכן את בקשתו לדחות את גירוש המסתננים, יש לדחות על הסף".

"לממשלת ישראל יש היום שתי ברירות", הוסיף פלג, "בלימת האקטיביזם השיפוטי בחקיקה, או אימוץ מדיניות זהירה של אי ציות לבג"ץ. צעד שיש לו תקדימים אפילו בארה"ב".

מוצאי שבת – הפגנה מול בית נשיאת העליון – אסתר חיות

בסערת הרוחות סביב החלטת בג"צ שגודעת את תקוות תושבי דרום ת"א לשינוי שגבר והתקרב עם תחילת הליך הוצאת המסתננים שהיה צפוי ב-1/4 החליטו בקרב פעילי התושבים לחזור ולהפגין מול נשיאת העליון אסתר חיות וכבר במוצ"ש הקרובה 17/3 תערך ההפגנה הראשונה.

כך נכתב בדף הארוע בפייסבוק, שזכה לכינוי "הכנסת מחוקקת – מלכות בג"ץ מוחקת!"

"צו הביניים שהוציא היום בג״ץ הוא בבחינת תקיעת סכין בגבם של תושבי השכונות ועוד הוכחה לזלזול המוחלט של המערכת המשפטית בזכויות האדם והאזרח שלנו.

הגיע הזמן לחזור לצהלה ולהסביר לאסתר חיות שזה לא עובד ככה. שהעם דורש בג״ץ ישראלי. שהעם הוא הריבון. שגם ליהודים יש זכויות אדם. ושאנחנו ממשיכים לספור את הימים".

מוצאי שבת, שעה 20:00, יהונתן 37, צהלה.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן