"תחזירו לנו את חולות – השכונות רוצות לחיות"; דרום ת"א כאזור עדיפות לאומית

אמש (חמישי) בשעה שעשרות אלפי תושבי ת"א חגגו ברחבי העיר את אירוע "הלילה הלבן" המסורתי, הפגינו ברחוב בלפור בירושלים מול בית ראש הממשלה עשרות תושבי דרום ת"א במה שכונה מבחינתם אירוע "לילה שחור בבלפור".

התושבים יחד עם פעילים מרחבי הארץ המוחים נגד תופעת ההסתננות והשלכותיה הקשות על שכונות רבות בארץ, מחו כנגד אוזלת ידה החמורה של ממשלת נתניהו בטיפול בתופעה.

כזכור, מתווה האו"ם שהוחלט עליו ע"י רוה"מ ושר הפנים דרעי לפני מספר חודשים, בוטל לבסוף בלחץ ציבורי נרחב, ומאז נראה כי ממשלת ישראל החליטה "להרים ידיים" ולזנוח סופית את תושבי דרום ת"א במאבקם.

בחודשים האחרונים מאז ביטול המתווה, נעלמה לפתע "פסקת ההתגברות" מסדר היום הממשלתי, נסגרו מתקני חולות וסהרונים אשר איכלסו את המסתננים והחשודים בפלילים, גאה מפלס האלימות בשכונות דרום ת"א למימדים שלא ידענו כמותו, הוחלט ע"י משטרת ישראל להציב בגינת לוינסקי שוטרים דוברי השפה הטיגרית, ואף השבוע ניתנו בכנסת הקלות משמעותיות ב"חוק הפקדון" אשר מעקרות אותו מתוכן. כל אלה מראים מבחינת התושבים ופעילי המאבק רק כיוון אחד, כזה שמאד חששו ממנו.

לאור הדברים, נאלצו פעילי מאבק התושבים לחזור לכתובת החשובה ביותר למאבקם והוא ראש הממשלה נתניהו, אשר הבטיח לא אחת כי יפעל "להחזיר את דרום ת"א לישראל" והצליח לשכנע אותם ורבים אחרים בעם כי אכן יעשה כך, אולם בפועל לא מראה נחישות אמיתית לכיסוי הבטחותיו.

אמש בירושלים (מדף הפייסבוק של שפי פז)

דניאל טרטר, תושב ת"א אשר נכח אמש בהפגנה כתב בפייסבוק:

"אני רוצה לספר לכם על הגיבורים שלי. על הלוחמים שלי. וכל זה בעל כורחם.

אני מתכוון כמובן לאותם תושבי דרום תל אביב. הם הראשונים בקו החזית על צביונה היהודי של מדינתנו. הם נלחמים על העיר העברית הראשונה!!! כן העיר הזו נמצאת בסכנה קיומית. הם נלחמים מול אותם מסתננים שמשליטים טרור ברחובות שכונות דרום תל אביב. הם נמצאים שם לבד, בלי קרנות כאלו ואחרות שיממנו אותם.

הרגשתי שלעמוד לצידם היום יהיה המעט שאוכל לעשות עבורם. מי שמכיר אותי יודע שלא קל להוציא אותי מאזור הנוחות שלי, ומהבית. אבל היום למרות הכל הרגשתי חובה לעמוד איתם ולכאוב את כאבם מול בית ראש הממשלה. לצעוק את צעקתם. ללחום את מלחמתם.

במשך כל ההפגנה מעל שעתיים וחצי הסתובבתי בינהם. היו שם מכל הסוגים ממש! וכשאני אומר כל הסוגים אני מתכוון להכל. אשכנזים מזרחיים, שמאלנים ימנים, גברים ונשים, מבוגרים צעירים, לסביות הומואים. הכל! כל עם ישראל היפה.

הם אמנם באו להפגין בעד גירוש המסתננים ומבקשי העבודה, אבל לא רק. הם דרשו צדק. ולא רק צדק עבורם תושבי שכונות דרום תל אביב. אלא עבור אילת ופתח תקווה. עבור נתיב האבות ועמונה. עבור תושבי הנגב ועוטף עזה הבוערים! הם דורשים צדק עבור כל מי שנפגע משלטון בגצ. עבור כל מי שנבגד מהבטחות שספק אם המבטיח עצמו האמין להם.

אבל הם האמינו וממשיכים להאמין. כבר עשר שנים שמבטיחים להם הבטחות ומעשים אין! אבל הם לא מאבדים תקווה.

לא סתם בהפגנה התנופפו בגאווה אמיתית דגלי ישראל. הם תושבים נאמנים כמו כולנו. הם אוהבים את המדינה ונלחמים למענה. כן. כל המאבק הזה הוא למען כולנו!

אז אחי היקרים תושבי דרום תל אביב הנתונה תחת כיבוש, חיזקו ואימצו. אתם אינכם לבד!

כולי תפילה שהמילים מתוך ההמנון ״התקווה״, שאותו שרנו כשהחלטנו שהגיע הזמן לתת לתושבי רחביה ללכת לישון ולשוטרים הנאמנים ללכת למנוחתם. שנזכה ״להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים!״"

דורון אברהמי, פעיל מאבק נוסף, כתב הבוקר (שישי):

דורון אברהמי

"בוקר טוב.

אתמול קיימנו תושבי דרום ת"א את ההפגנה הקשה ביותר מבחינתי. מול בית ראש הממשלה שאנחנו בחרנו בו.

לאף אחד אין חסינות שמדובר בחיים שלנו.

לא נלך אחריו שולל.

הבטחת תקיים גם אם זה קשה!

כולם חייבים להצטרף למאבק הצודק!"

* רק נציין כי עד כה שום ערוץ תקשורת לא סיקר את ההפגנה ולא פרסם את אודותיה.

דרום תל-אביב כאזור עדיפות לאומי

מסתבר שלמרות הכל, מתחת לפני השטח יש ניסיון להקל ולו במעט על שגרת החיים של תושבי דרום ת"א.

השבוע הסתבר שבמאמץ משותף של חודשים רבים נרקמה ע"י שר השיכון יואב גלנט וחברת מועצת העיר סוזי כהן צמח (סיעת דרום העיר), תוכנית סיוע יחודית למען התושבים הישראלים של שכונות דרום העיר.

כך כתבה חברת המועצה כהן צמח בדף הפייסבוק שלה עם גילוי דבר התוכנית:

חברת המועצה כהן צמח

"סוף סוף הממשלה לוקחת אחריות על סבלם של תושבי השכונות כתוצאה מהשתלטות המסתננים!

אני שמחה לבשר שלאחר עבודה מאומצת של כמעט שנה מול משרדי הממשלה, החלטת הממשלה שתביא עשרות מיליונים רבים לשיקום תושבי שכונות הדרום מובאת לאישור הממשלה, בהובלתו של שר הבינוי והשיכון יואב גלנט – Yoav Gallant.

שכנענו את ממשלת ישראל שבנוסף לזה שחייבים, פשוט חייבים גירוש של המסתננים הבלתי חוקיים, בינתיים יש כאן אוכלוסייה מוחלשת שקורסת ונאנקת תחת העול וגם לה מגיע לקבל תקציבים לשיקום, בעדיפות לאומית – לא רק למסתננים.

אני גאה בשר גלנט שנרתם למשימה, ובשרים האחרים שסייעו. מדובר בהחלטה מורכבת שבאה לאחר המון המון לחצים שלי על השרים השונים, ועבודה מאומצת ביותר מול גורמים באוצר ובמשרד המשפטים לתפירת הקצוות השונים, בסיוע גורמי עיריית תל אביב ובייחוד מנכ"ל העירייה מר מנחם לייבה ובעלי תפקידים נוספים.

ממשיכים להיאבק עבורכם גם לשיקום וגם לגירוש!"

עיקרי התוכנית כפי שנחשפה בכאן11
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן