יו"ר ועדת הפנים יואב קיש: אני מוביל פסקת התגברות מורחבת לחוק למניעת הסתננות

יו"ר ועדת הפנים יואב קיש: אני מוביל פסקת התגברות מורחבת לחוק למניעת הסתננות

יו"ר ועדת הפנים יואב קיש: אני מוביל פסקת התגברות מורחבת, בינתיים חייבים לאכוף את איסור הוצאת כספי המסתננים

"אני מוביל מהלך משמעותי – פסקת התגברות מורחבת", אמר יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש, בדיון היום על אכיפת האיסור על הוצאת כספי מסתננים מהמדינה ועל מעמד המסתננים מסודן. לדבריו "אני מקווה שנצליח. עם גישה פסימיסטית שאני שומע מאנשים שמעורבים בעניין המסתננים לא היינו מקימים את המדינה. אני לא הולך לוותר".

כשדיווח סנ"צ אסף אלמוג ממרחב יפתח במשטרה על כך שחלק מכספי המסתננים מוצאים את דרכם לאריתריאה באמצעות שימוש ב"צ'יינג'ים שלא של ישראלים, מזרח ירושלים בעיקר", אמר היו"ר ח"כ קיש: "מה ההבדל בין צ'יינג' ברחוב יהודה הלוי בתל אביב למזרח ירושלים? אם נעשית בצ'יננג' עבירה פלילית, מה ההבדל? אני מבין שהמסתננים בוחרים לעשות את עסקיהם במזרח ירושלים. אבל איך אתם במשטרה מתמודדים עם זה?"

סנ"צ אסף אלמוג: "אנו עובדים בכל מקום. אין לנו בעיה לעבוד במזרח ירושלים, אבל המורכבות שונה. יש דרכים נוספות להעביר כספים באמצעות איש קשר בחו"ל. הם קונים סחורה. זו לא העברה מסודרת, אלקטרונית. הם מוצאים דרך להעביר נכסים שווי כסף". יו"ר הוועדה ח"כ קיש   :"ברור שזה פלילי וצריך לעצור את זה. נעצרו אנשים?" סנ"צ אלמוג: "נעצרו, אבל זה לא הבשיל לכתבי אישום. יש פעילות שאני לא יכול לפרט כי עובדים עליה. כרגע הצוות הארצי שמובילה יחידת ההונאה של תל אביב עושה עבודה על מספר אובייקטים".

ח"כ יעל גרמן: "כל מי שהינו פליט זכאי לזכויות. אנו לא מחוץ למדינות העולם". עובד חוגי, תושב דרום תל אביב: "4 שנים אצלנו, 8 שנים אצלכם". ח"כ גרמן: "ברגע שניתן זכויות לפליטים כולם ייהנו".

שלמה מסלאווי, חבר מועצת העיר תל אביב: "אנו במצב הכי גרוע שהיינו מאז עשור. לא מתקדמים. נסוגים. המסתננים מתחזקים, מרימים ראש ומקבלים גיבוי מארגונים ואגודות. מוליכים אותנו שולל – פתיחה וסגירה של מתקן חולות ושל סהרונים, חוק הפיקדון, המתווה שעלה וירד תוך שעות. כאילו נותנים מפתחות אבל לא קורה כלום. בוא לא נשלה את התושבים".

יונתן יעקובוביץ, המרכז למדיניות הגירה ישראלית: "טוב שהמדינה החליטה לא להעניק מעמד בלי לבדוק. היום מגדירים אלפי אריתראים כאתיופים. המדינה חייבת לאמץ מחקר משווה עדכני. אין היום הצדקה לתת מעמד לכל הדארפורים באופן גורף, אלא אם כן הם מתנגדי משטר".

ח"כ אורן חזן: "הממשלה כשלה בטיפול במסתננים. עובדים עליכם בעיניים. גורם מדיני בכיר אמר לי שאריתריאה לא מקבלת בחזרה את אזרחיה כי נוח לה לחיות עם הכסף שמגיע מכאן. צריך לעצור מטוסים. כשהמדינה רצתה להעלות מסתננים על מטוס לאריתריאה, אריתריאה הודיע שלא תיתן למטוס לנחות. ביטול הסנקציות על אריתריאה צריך לגרום לנו להתעוררות".

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן