נחשף: שיעור פשיעת המסתננים

נחשף: שיעור פשיעת המסתננים

​לראשונה אפשרה המשטרה לגשת לנתונים אותם הסתירה בשנים האחרונות מהציבור

לראשונה, הסכימה המשטרה לפרסם חלק מנתוני הפשיעה של אוכלוסיית המסתננים לאור דרישות חוזרות של המרכז למדיניות הגירה הישראלית על פי חוק חופש המידע, כך פורסם היום באתר YNET.

עד כה, במשך חמש שנים, התחמקה המשטרה מלפרסם את הנתונים בתואנה כי "בהתבסס על ניסיון העבר, מצאה משטרת ישראל כי כאשר נתונים אלה מתייחסים לשסעים בחברה הישראלית, הם עלולים להוביל לתיוג אוכלוסיות בהיבטי פשיעה ולפגיעה ברגשותיהן של אוכלוסיות שונות", כך נכתב בנימוק דחיית הבקשה בעבר.

הנתונים מוכיחים כי שיעור הפשיעה בקרב סודנים ואריתראים שהסתננו לישראל גבוהים בצורה משמעותית מיחסם של אלו באוכלוסייה, וכך גם בהשוואה לאוכלוסייה הכללית בישראל וגם לנתונים בקרב אוכלוסיית הזרים שאינם אריתראים וסודנים.

על פי הדו"ח המתבסס על נתוני הפשיעה שהביאה המשטרה, נפתחו בשנה הלועזית שעברה פי 4.3 תיקים לאריתריאים וסודנים על עבירות מין מאשר חלקם היחסי בכלל האוכלוסייה, פי 3.5 על עבירות אלימות שלא גרמה למוות כגון תקיפות וחבלות, ופי 3.1 על עבירות רכוש.

יש לציין כי המשטרה מסרבת גם עכשיו לפרסם את נתוני עבירות הרצח בהתייחס למסתננים וגם בנוגע לנתונים שהתירה לפרסם עתה היא מזהירה כי "תיוג מסוג זה עלול לגרור פגיעה בשלום הציבור וביטחונו, כתוצאה מתגובות האוכלוסייה לתיוג".

"מנתוני הפשיעה שקיבלנו ממשטרת ישראל עולה שוב ושוב כי אוכלוסיית המסתננים מאריתריאה וסודן מעורבת בפשיעה בשיעורים גבוהים בהרבה משיעורם באוכלוסייה במגוון עבירות", נכתב בדו"ח של המרכז למדיניות הגירה ישראלית. "על כך יש להוסיף כי מדובר בעבירות בעלות השפעה חמורה על תחושת הביטחון האישי על האוכלוסייה, בניגוד לעבירות דוגמת עבירות צווארון לבן, עבירות מס וכד'. בנוסף למובהקות הסטטיסטית, חשוב להוסיף כי במקרים מסוימים מדובר בעבירות חמורות במיוחד שהחברה הישראלית לא רגילה להן, כגון תקיפה ואונס של קשישה, ילדה בת שמונה ונכה בבתיהן ועוד. לכן, יש בעבירות אלו כדי לייצר אווירת טרור, הרבה מעבר למספר הסטטיסטי, בוודאי על תושבים החיים בשכונות עם ריכוז גבוה של מסתננים, כגון דרום תל אביב".

יונתן יעקובוביץ', מנהל הפעילות במרכז למדיניות הגירה ישראלית, הוסיף כי "הגיע הזמן לשים סוף לכל המידע השקרי שמופץ בנושא. הנתונים שקיבלנו ממשטרת ישראל מוכיחים באופן חד משמעי ששיעורי הפשיעה בקרב המסתננים גבוהים בהרבה מחלקם באוכלוסייה בכל הקטגוריות שמשפיעות על תחושת הביטחון של אזרחי ישראל. על מערכות האכיפה והמשפט להפנים כי יש להקצות משאבים הולמים על מנת להתמודד עם התופעה, להחמיר את רף הענישה הפלילית במטרה להחזיר את ההרתעה ולאכוף את חוק הכניסה לישראל הקובע כי מסתננים המהווים סכנה לשלום הציבור יועברו למתקן סהרונים עד להרחקתם מהמדינה".

מקור: אתר הקול היהודי.

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן