תנו למסתננים לבחור: "מחנה פליטים" בנגב או 5,000 דולר והביתה / מאת עו"ד נבון קצב

מילה על בעיית המסתננים החמורה והמחריפה בהמשך להצעה של ממשלת ישראל לתת לכל מסתנן, שהינו עבריין גבולות ושוהה בלתי חוקי, סך של 5,000 דולר תמורת עזיבה שלו מרצון

כאמור, כבר לפני למעלה משנתיים כתבתי מאמר בנושא המסתננים ופינוים מארץ ישראל ומהשכונות ומעיירות הפיתוח בהן מתגוררות השכבות החלשות בעם ישראל, שהן כאמור הסובלות העיקריות בשלב הזה לפחות מבעיית המסתננים.

וכאשר כבר במאמרי זה הצעתי לתת לכל מסתנן את הבחירה – או ללכת למעצר עקב מעבר שלו על חוק הכניסה לישראל, שכן הסתנן באופן בלתי חוקי; או, לחלופין, לתת לו את האפשרות לקבל מהמדינה אשר התרשלה באופן חמור ואשר יש לה אשם תורם למחדל הנורא הזה סכום של 5,000 דולר ולעזוב מרצון.

אולם, הדבר כאמור לא נעשה בזמן על-ידי ממשלת ישראל, ומאז ועד היום כבר עבר זמן רב במהלכו חלו שתי התפתחויות שאין להתעלם מהן:

1. העובדה שרוב רובם של המסתננים כבר הספיקו למצוא מקומות עבודה ולפתוח עסקים בלתי חוקיים ולעשות כבר כסף רב והכל מבלי לשלם כלל מיסים למדינה, זאת אגב למרות שהם מקבלים ממנה זכויות רבות ומנצלים את המשאבים שלה, ולכן כיום 5,000 דולרים לא מזיזים כלל לרובם, שכן אם ימשיכו לעבוד בישראל בצורה זו יעשו עוד עשרות אלפי דולרים! ("תפסו בישראל כבר אמריקה").

2. פסיקת בג"ץ החדשה שלא מאפשרת כליאת מסתננים.

לכן, לאור שתי ההתפתחויות שאותן מניתי לעיל, מקבלי ההחלטות במדינת ישראל ובראשם ראש הממשלה חייבים להפנים ולהבין, שכיום רוב רובם של המסתננים אשר כבר השתקעו כאן ועושים כסף לא יצאו מארץ ישראל מרצון חופשי, גם אם ניתן להם 10,000 דולר! המסתננים כן יצאו מפה מרצון חופשי אך ורק אם ניקח מהם את התמריץ הכלכלי! אלו הם התמריץ הכלכלי והרצון למצוא איכות חיים טובה יותר שבגינם הם גם עברו אלפי קילומטרים במדבריות אפריקה ושילמו אלפי דולרים למבריחים הבדווים כדי להגיע לאמריקה של המזרח התיכון – היא ישראל.

אשר על כן, ולאור שתי ההתפתחויות שמניתי לעיל, על ממשלת ישראל לפעול כעת וללא דיחוי נוסף בשיטת "המקל והגזר" תוך שילוב של שתי הפעולות הבאות גם יחד:

1. להקים כפי שהצעתי כבר במאמרי הנוסף לאחר פסיקת בג"ץ, את מחנה האוהלים המסתננים-"פליטים" בנגב וליד גבול מצרים, ולתת למי שטוען שהוא "פליט" ומבקש הגנה, אוכל, מים, לינה והגנה צה"לית מרחבית ותו לא! ולא לתת להם יותר את האפשרות לעשות בישראל אלפי דולרים ולהפעיל עסקים בלתי חוקיים ולהתעשר וכל זאת מבלי לשלם כל מס למדינה.

2. לחלופין, למי שלא רוצה ללכת למחנה המסתננים-"פליטים" ומעדיף לעזוב מרצון את ישראל יש לתת את האפשרות לקבל 5,000 דולר ולעזוב מרצון.

(אגב, מצער וכואב שמנהיגי ישראל ועם ישראל צריכים ללמוד ולקחת דוגמה דווקא ממדינה קטנה יותר ומפותחת פחות – והיא ירדן! כאשר ירדן בחוכמתה הרבה בנתה לפליטים הסורים מחנה פליטים במדבר, ולא אפשרה להם להגיע כלל לרבת עמון ולשאר הערים! ואילו מדינת ישראל הביאה "ברוב חוכמתה" את כל המסתננים באוטובוסים ממוזגים היישר לדרום תל אביב וליתר עיירות הפיתוח, והכל כנטל כבד מנשוא בפרט על השכבות החלשות בעם ישראל, שאין להן את האמצעים הכספיים הדרושים כדי להילחם על זכויותיהן ולהשפיע על מקבלי ההחלטות ולפעול גם באמצעים משפטיים המחייבים מטבע הדברים הוצאות רבות, ואת כל זאת עשתה מדינת ישראל תוך פגיעה קשה בהן ותוך חוסר צדק משווע. בושה!)

ממשלת ישראל - פגעה פגיעה אנושה בשכונות דרום תל-אביב (ארכיון הפגנה)

 השתתפו עכשיו בסקר האתר הקהילתי:

בהנחה שבבחירות הקרובות למועצת העיר תתמודד סיעה עצמאית למען שכונות דרום ת"א - האם תשקול להצביע עבורה?

Loading ... Loading ...
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן