מכתב גלוי לנשיא המדינה ריבלין: תושבי דרום תל-אביב מחכים לך!

לכבוד מר ראובן ריבלין

נשיא מדינת ישראל,

אנחנו כותבות לך בשמם של האזרחים הנטושים של דרום תל אביב. לך, האיש שאמור להיות הנשיא של כל האזרחים, שגם הוא, כמו כולם, מכר את זכויות האדם שלנו בתמורה לקצת רגשנות.

הענקת "אות הבושה" במסגרת הפגנה מול בית הנשיא

לפני שבוע וחצי הענקת את אות המתנדב לנציגת עמותת אליפלט, אחת מעמותות רבות שמטפחות את המצפון של חבריהן על חשבון תושבי השכונות של עוטף תחנה מרכזית. אף שהוזמנת, מעולם לא באת לבקר אותנו, מעולם לא נפגשת איתנו, מעולם לא השמעת מילים למעננו, מעולם לא הצטלמת עם הילדים שלנו, אבל כן נפגשת וכן התרגשת וכן הצטלמת עם ילדיהם של גנבי גבול, שהתנחלו בבית שלנו והרסו את השכונות ואת הקהילות ואת חיי התושבים בעזרתן האדיבה של עמותות כמו אליפלט. מה המסר שהעברת לנו, כאשר אירחת במשכן פעילי עמותות שממררים את חיינו, שמכפישים את שמם של אנשי השכונות, שקוראים לנו בשמות (כמו גזענים, פאשיסטים ונאצים) ומשחירים את המאבק שלנו (בכינויים כמו ״פרעות״ ו״ליל הבדולח״)? מה חשבת בזמן שילדי המסתננים, שמגרשים את הילדים שלנו מהמרחב הציבורי וגוזלים מהם את מעט המשאבים שהעירייה מחלקת בדוחק, שרו באוזניך את המילים ״להיות עם חופשי בארצנו״? איך הם הצליחו לעוור את עיניך ולאטום את אוזניך עם הסיפורים מכמירי הלב שלהם? לעוור את עיניך ולאטום את אוזניך לזעקת התושבים הישראלים, האזרחים שלך, בני עמך, שאיבדו את הביטחון האישי ואת לכידות הקהילה ואת הביטחון התעסוקתי ואת זהותם היהודית ואת תחושת היותם בני חורין בארצם, בני עמך שחיים תחת כיבוש זר בלב המדינה?

אם עמותת אליפלט הייתה בונה גנים לילדי מהגרים ומסתננים בשכונות המבוססות והעשירות של תל אביב היינו אומרים ניחא. אבל הפעילות של העמותה, באמצעות שתילה מסיבית של גני ילדים ומעונות בלב שכונות המצוקה, מנציחה את הנחשלות של דרום תל אביב, מחריפה את המצוקה של תושביה ומונעת את חלוקת הנטל וניתובו לאזורים עשירים של העיר. למעשה, היא מקבעת את דרום תל אביב כביתם החוקי של המהגרים והמסתננים. מכאן שלעמותה הזאת יש חלק ואחריות באסון ההומניטרי המתעצם של דרום תל אביב. זה לא צודק להיות טוב, נדיב ורחמן על חשבון גבה של אוכלוסייה ענייה, קשת יום וחסרת גב ולובי פוליטי. יעל גבירץ קיבלה את הפרס שלה, הגנים יפרחו וישגשגו בבתי מגורים בלב השכונות ותושבי עוטף תחנה מרכזית ימשיכו להינמק, ליבול ולמות הרחק הרחק מאור הזרקורים של בית הנשיא.

אנחנו קוראים לך, אדוני הנשיא, שתבוא לדרום תל אביב. אנחנו נראה לך איך אנחנו חיים. איך איבדנו את חיי הקהילה ואת הזהות היהודית. נראה לך את הזקנות שלא יוצאות מהבית ללא ליווי וגם אז מכסות בצעיף את שרשרת הזהב הדקיקה שעל צווארן. נראה לך את הילדים שגורשו מהגינות הציבוריות בגלל שהם לבנים. נפגיש אותך עם הנערות שפוחדות לצאת מהבית, עם אלה שכבר הותקפו או הוטרדו ועם אלה שעוד יוטרדו ויותקפו. נפגיש אותך עם האימהות שרועדות מפחד בכל פעם שהילד מאחר לחזור הביתה. נראה לך את הרחובות השוממים מישראלים, את המועדונים בחצרות הבתים, את בתי התפילה בקומות הקרקע, את השתן והזבל בחדרי המדרגות, ויותר מכול נפגיש אותך עם תחושת הזרות והאובדן ברחובות של מה שהיה פעם הבית שלנו.

גם אנחנו אזרחי המדינה. גם לנו יש זכות לחיי כבוד וחופש. אנחנו מחכים לך.

(המכתב נמסר לנשיא המדינה ריבלין במסגרת הפגנת התושבים מול בית הנשיא – 21/6/15)

הפגנת תושבי דרום ת"א מול בית הנשיא (21/6/15)
Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן