האפריקאי שהצליח לסכם בחמש דקות את מדיניות ההגירה של מדינת ישראל

במוצ"ש האחרונה (10/6/17) נערכו במתחם רחבת הבימה בת"א שתי הפגנות שעיקרן היה 'חוק הפקדון למסתננים'. מצד אחד עמדו המתנגדים לחוק ומצד השני היו אלה תושבי דרום ת"א שתומכים בחוק. לכולנו ברור ש'החוק' אינו מהות כל הסיפור.

אצא מנקודת הנחה שדובר וסופר כבר בתקשורת בצורה זו או אחרת על ההפגנות ולכן אני בוחר לספר את סיפור ההפגנות של מוצ"ש מזווית קצת אחרת…

זוית שמגחחת (בלשון המעטה) את מדיניות ההגירה של מדינת ישראל, או כפי שמכנה אותה ראש ממשלתנו 'מדינת היהודים'. 

להלן תמצית החוויה:

בשלהי ההפגנות בכיכר, ניגשתי לאזור המתוחם של הפגנת המסתננים, לראות, להקשיב, ולהבין את הלך הרוחות.

בעודי עומד שם ניגש אלי זר כהה עור מחוייך ושאל באנגלית בנימוס: על מה ההפגנות? מי בכל צד? ומה רוצים הניצים?

חשדנותי עלתה אך זרמתי איתו…

הסברתי לו שבצד אחד נמצאים תושבי דרום ת"א, שמתגוררים בשכונות מוחלשות וקשות יום שנכבשו ע"י עשרות אלפים אפריקאים שהגיעו לארץ בגניבת גבול ובסה"כ רוצים להחזיר לעצמם חיים שלווים ובטחון ומבקשים מממשלת ישראל שתפעל להוצאת הפולשים משכונותיהם.

כאשר מן הצד השני נמצאים אותם אלפי גנבי גבול שרוצים להשתקע בישראל בטענה לפליטות ואשר מפגינים יחד עם ישראלים בעלי אינטרס שמנסים באמצעותם לקדם את האג'נדה שלהם להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה (גם כאלה שאינם אזרחיה כעת כמובן).

במקביל הסברתי לו על 'חוק הפקדון' שהוא הבסיס להפגנה ומה האינטרס המדיני שעומד מאחוריו.

מספר דקות הוא הקשיב לדברי והנהן בראשו… ואז שאלתי אותו מהיכן הוא.

עם החיוך המנומס שלו אמר לי שהוא תייר מהודו שבא לבקר בישראל.

החלטתי לאתגר אותו (ולראות אם הצלחתי להסביר לו את תמונת המצב), ושאלתי אותו מה דעתו.

הופתעתי מהתשובה.

הוא אמר שהוא מזדהה ומבין במאת האחוזים את תושבי דרום ת"א. לדבריו האפריקאים באים מתרבות שונה לחלוטין ואין ספק ששילובם באוכלוסיה מלבד כך שאין להם כלל זכות להישאר בארץ היא הרת אסון. לדבריו אם ישראל לא תתעשת בזמן היא מהר מאד תמצא את עצמה כמו אירופה.

לא רק שתמך בכך שתושבי דרום ת"א המפגינים זכאים לבטחון (לאחר שהסברתי לו שבקושי נשארה אוכלוסיה ישראלית בשכונות), הוא אף אמר שהוא מכיר אישית מקרה בו מכרים שלו הודים שהיו בישראל נשדדו באיומי סכין ע"י ארבעה מסתננים…

ואז הוא החליט לאתגר אותי ושאל: "אבל מה האינטרס של הישראלים שעוזרים להם? ואיך הממשלה לא מסוגלת לפעול כראוי ולהוציא אותם מכאן?"

עניתי לו שזה ישמע אבסורד, אבל אם יעשה סקר יראה שכמעט 90% (אם לא יותר) מאזרחי המדינה רוצים להחזיר את אותם אלפים לאפריקה, אבל הממשלה לא יכולה לבצע זאת, כי אותם גורמים אינטרסנטים שגם ממומנים בכסף זר משתמשים במערכת המשפט כדי לכפות את האג'נדה שלהם ולמנוע את מהלכי הממשלה. אפילו הסברתי לו על הסכם המדינה השלישית שישראל חתמה עליו ושנעצר ולא מיושם בגלל בית המשפט ועתירות אותם הארגונים.

אני חייב לציין שהוא היה קצת בהלם…

אבל מסתבר שבזאת לא הסתיימה חווית ההפגנה שלי.

בשלב מסויים בשיחתנו המרתקת התקרב ועמד בסמוך תוך האזנה בקשב רב בחור כהה עור עם חזות אפריקאית. לבוש מודרנית, עוטה תיק גב, צעיר ונחמד מראה.

גם אני וגם הבחור מהודו קלטנו אותו מאזין לשיחתנו, אבל זרמנו בשיחה הקולחת והבעת הדעות.

לאחר מספר דקות החליט ההודי לצרף את האפריקאי לשיחה… (כנראה שראה שהוא פשוט משתוקק להצטרף).

מאחר ודיברנו על המושג "פליט", הסברתי לו שאין הגיון בו אדם חוצה מספר מדינות כדי להגיע לישראל ועדיין ראוי שיחשב "פליט" ולכן כאמור כל הטענה של אותם אלפים ל"פליטות" היא חסרת כל שחר. מה גם שחלקם הגדול גם מודה בפומבית שהוא בא לישראל למטרת עבודה.

ההודי אמר לי: "בוא נשאל אותו"…

אז פניתי לאפריקאי ושאלתי ישר: "תגיד, כמה גבולות חצית כדי להגיע לישראל?"

והוא ענה באנגלית תוך כדי שהוא סופר: "חציתי לסודן, משם למצרים ודרך המדבר לישראל".

אז מיד שאלתי (בטבעיות כמי שמכיר את החומר): "אהה. אז אתה מאריתריאה?"

והוא השיב ביותר טבעיות: "לא. אני מאתיופיה".

התבלבלתי לגמרי. שאלתי: "רגע, אתה יהודי? מה אתה עושה כאן?", בנינוחות הוא הגיב לי: "אני לא יהודי, ואני גם לא פליט. באתי לישראל כי טוב לי כאן".

בשלב זה כמעט שנגמרו לי המילים, הרגשתי לפני ההודי יותר מטומטם מממשלת ישראל בטיפולה במחדל המסתננים… אך התעשתתי מהר, וביקשתי מהבחור רשות לצלם את המשך השיחה. בחיוך ממזרי הוא הסכים…

ואז נפלו התובנות הבאות שיצאו מפיו של אותו הבחור וכנראה של רבים אחרים מנוכחי ההפגנה וסייעניהם, חלקם אצטט כמילה במילה וחלק פשוט אמצה:

  • ישראל היא מדינה לכל מי שרוצה לבוא ולחיות בה.
  • המושג יהודי לא רלוונטי ולא משמעותי. כמו שאמר לי כשהגדיר את עצמו: "אני ישראלי-אתיופי שבוחר להיות יהודי!".
  • לטענתו, הבעיה של ישראל עם האפריקאים היא צבעם הכהה בלבד ועובדה שנמצאים לדבריו בישראל "חצי מיליון זרים לא יהודים מאוקראינה ומדינות אחרות באירופה ושזה לא מזיז לאף אחד". אגב, את מתקן חולות הוא מכנה "הכלא שהוקם לאיכלוס שחורים בלבד".
  • לדבריו גם זכותי וזכותו לחיות כאן היא אותה הזכות. בשיחה הוא גם פנה לאישה מבוגרת שעמדה בסמוך ושאל/אמר לה: "מאיפה הגעת לישראל? מעיראק?". הוא התפלא כשענתה לו שהיא ילידת ישראל…
  • כששאלתי אותו אם לפי גישתו עלינו לקלוט את כל האפריקאים שרוצים לבוא לישראל הוא לא ממש בחר לענות, אלא לחייך בלבד…
  • יאמר לזכותו שאמר די בזילזול שזו בעיה של הממשלה שלא יכולה להוציא את המסתננים מישראל בצורה מסודרת, וכי לדבריו 'חוק הפקדון' הוא לא ראוי שכן הוא לא יגרום לעזיבתם את ישראל, אלא הוא פשוט דרך עקיפה להפוך את המסתננים לפושעים ולא יותר מכך.
  • לסיכום, הוא הפליא עוד יותר כשאמר שהנוכחים בהפגנות הם בסה"כ כלי משחק בידי טייקוני נדל"ן כמו קובי מיימון ותשובה (ידע שבהחלט ראוי להערכה) ואשר לוטשים עיניהם לדרום ת"א ולערך הנדל"ני של שכונותיה.

אגב, במהלך השיחה התברר לי שהאיש דובר עברית רהוטה לא פחות מרבים מאיתנו.

אז מה, להגיד לכם שהכל אבסורד ואני בהלם? לצערי לא ממש. האיש דקלם את כל התורה על רגל אחת.

אם ארצה לסכם בפשטות, אז התובנה שלי מהערב הזה היא:

שאין למדינת ישראל מדיניות הגירה ראויה. בפועל ישראל לא מתמודדת עם הפרצות (פיזית וסמנטית) המאפשרות לזרים להיכנס ולהשתקע במדינה.

לצערי נראה כי כל ההגדרה של ישראל כ'מדינה יהודית' (מה שראש הממשלה חוזר ומדגיש כלפי חוץ), הופכת מיום ליום להיות מתק שפתים ותו לא…

(קטע הוידאו מצורף. מכיוון שהבחור ביקש בסוף ההקלטה שלא אחשוף אותו, ובסך הכל הוא עשה עבודה יפה וממש שיתף פעולה אז טשטשתי את התמונה בכוונה תחילה. אני מאד מקווה שיעריך זאת, בואו לא נשכח שבסופו של דבר ולמרות הכל אנחנו בסך הכל שכנים בדרומה של העיר הגדולה…).

הערה שהיה חשוב לי לציין:

כשחזרתי הביתה חשבתי לעצמי שמאתיופיה אפשר להגיע בטיסה.

אם כן למה הוא צריך לחצות 3 גבולות, לשלם כסף ולהסתכן בהגיעו לארץ?

את התשובה הסקתי לבד.

ראשית קיים הסיכוי שבנתב"ג ייתכן ולא היו מאפשרים את כניסתו לארץ והיו מחזירים אותו לאתיופיה.

שנית, אין עליו שום תיעוד… אם יעצר יוכל לטעון שהוא אריתראי או סודני או השם ירצה מה, ואז יוכל לדרוש להישאר כ'פליט'… (מזוייף כמובן, אבל עדיין זה מה שישאיר אותו בישראל).

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן