המרכז למדיניות הגירה ישראלית בקריאה דחופה לציבור תושבי דרום תל-אביב !

שלום חברים,

שמי אורלי יוגיר ואני פונה אליכם באופן דחוף בשם המרכז למדיניות הגירה ישראלית שהוקם ביולי 2012 לאחר שנת פעילות שטח. חלקכם מכירים אותנו משיחות טלפוניות, השתתפות במפגשי השכונות, בסיורים, מחקרים שאנו מפרסמים ובעיקר מהחיבוק שאנו מנסים לתת לכם, תושבי דרום ת"א האמיצים.

בשנתיים האחרונות נחשפנו ליותר ויותר מקרים בהם מדווחים לנו תושבי שכונות תל אביב, הורים לילדים, על תסכול וחוסר בטחון אישי מפני שאין ביכולתם להוציא את ילדיהם בהיעדר השגחת מבוגר לגינה השכונתית מפני החשש שיקרה להם משהו. חלקם אפילו מדווח שמשעות החשיכה הם בעצמם אף בוחרים להסתגר בבתים מפחד. אחרים סיפרו שגם כאשר נעשית פניה למשטרה בזמן אמת, לוקח לכוחות המשטרה להגיע למקום זמן רב (40 דקות או שעה וחצי מרגע הקריאה) ולעיתים אף בכלל לא.

לאחרונה יזם משרד הפנים נוהל המאפשר כליאת מסתננים המעורבים בפלילים. נוהל חשוב שנועד למנוע מקרי עבריינות חוזרת ולהגן על מגוון הקהילות בדרום ת"א ביניהם גם על עובדים זרים ומסתננים יצר הרתעה בקרב קהילת השוהים הבלתי חוקיים והקנה לכוחות הבטחון יכולת למנוע פשעים ולהקטין את מעורבותם של המסתננים בפשיעה.

למעשה לו הנוהל כבר היה קיים בעבר הרחוק יותר, שורה ארוכה של עבירות אונס ורצח שבוצעו ע"י מסתננים שנעצרו אך שוחררו ע"י המשטרה היו נחסכים. בין היתר ניתן למנות באותה נשימה את: מקרה האונס הקשה בידי מסתנן של האישה הנכה לפני כשבוע ימים, האונס של הקשישה בת ה- 83 בדצמבר, אונס עובדת זרה באפריל ואף רצח של מסתנן אריתראי על ידי מסתנן אחר ששוחרר בערבות ימים ספורים לפני הרצח במאי האחרון. לא אחת אנחנו במרכז למדיניות הגירה ישראלית התרענו בכל דרך אפשרית על חשיבות יישום החוק למניעת הסתננות והשמת המסתננים עד יוברר מעמדם במתקני שהייה.

כיום נאבקים מספר ארגונים לא ממשלתיים בתקשורת ובבית המשפט למען ביטול הנוהל אשר נועד להגן על בטחונכם שלכם. בעקבות עתירתם של הארגונים, יתקיים בחמישי הקרוב 1/8/13 בבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים בדלתיים סגורות דיון בעניין ביטול הנוהל.

ביטול הנוהל משמעותו שכוחות הבטחון יאבדו את יכולת ההרתעה ועצירת חשודים בפשיעה כך שקיים חשש ממשי להתגברות הפשיעה בקרב המסתננים.

בימים אלה הקמנו חמ"ל ואנו  פועלים במספר מישורים למען שמירה על הנוהל ולשם כך אנו זקוקים לכם: אם נפגעתם, אתם באופן אישי, ילדיכם, קרובי משפחתכם, שכניכם, חבריכם ולעיתים אף פניתם  למשטרה להתלונן והיא מצידה הגיעה אחרי זמן רב או שלא הגיעה בכלל, אנא כתבו לנו וניצור קשר אתכם בהקדם.

כתובת המייל שלנו:  contact.eitan@gmail.com

עזרו לנו למנוע את המקרה הבא!

עזרו לנו להשיב את שלטון החוק לדרום ת"א!

בפייסבוק : המרכז למדיניות הגירה ישראלית

Print Friendly, PDF & Email

השאר תגובה

דואל שלך לא יפורסם.

דילוג לתוכן